تاکید رییس‌جمهوری بر تسهیل ازدواج

 

رئيس‌جمهوري با تاکيد بر جايگاه نهاد خانواده در پيشرفت و تعالي جامعه، از همه دستگاه‌هاي مسئول، خواست که تکاليف قانوني خود را در راستاي تسهيل ازدواج و تشکيل خانواده جوانان اجرا کنند.
ابراهيم رئيسي در جلسه ديروز يکشنبه هيأت دولت با گراميداشت روز خانواده، توجه به ترويج فرهنگ «تشکيل خانواده» را امري مهم و تسهيل ازدواج جوانان را از اولويت‌هاي دولت سيزدهم برشمرد و اظهار داشت: توجه ويژه به نهاد خانواده در سياستگذاري‌ها و اقدامات عملي در اين خصوص، بدون ترديد حائز برکات و پيامدهاي مثبت بسياري براي جامعه و کشور خواهد بود.
رئيس جمهور همه دستگاه‌ها را براساس قانون «جمعيت و حمايت از خانواده» ملزم به حمايت جدي از نهاد خانواده و ارائه طرح‌هاي عملياتي در اين حوزه دانست و تأکيد کرد: همه دستگاه‌ها علاوه بر ترويج فرهنگ تشکيل خانواده، تلاش خود را براي رفع مشکلات و موانع آن بويژه در حوزه مسکن و اشتغال به کار گيرند.
وي با تبيين مباني فکري و برنامه‌هاي عملي نظام سلطه براي تضعيف نهاد خانواده و ترويج مفاهيم غيرانساني در اين حوزه بعنوان شاخص‌هاي جعلي مدنيت، گفت: سياستگذاران منحط غربي با استفاده از ابزار رسانه و ثروت مفاهيم ضدخانواده را در جهان ترويج مي‌کنند اما پيروان اديان الهي و ابراهيمي بايد در برابر اين انحطاط اخلاقي ايستادگي و استحکام نهاد خانواده را بيش از گذشته دنبال کنند.