پهپاد «آرش ۲» مخصوص تهاجم به حیفا و تل‌آویو است

فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران با بيان اينکه پهپاد آرش2 پهپاد نقطه زن است، گفت: ما پهپاد آرش2 را مخصوص تهاجم به حيفا و تل آويو درنظر گرفتيم.
امير سرتيپ کيومرث حيدري در بخشي از يک گفت‌وگوي تلويزيوني درباره رزمايش اخير ارتش، اظهار کرد: اين رزمايش متفاوت با رزمايش‌هاي گذشته که رويکرد تدافعي داشت. امروز رزمايشي را ما تجربه کرديم تهاجمي و هدف محور بود و اين رويکرد براي کساني که  فعاليت‌هاي نظامي را رصد مي کنند، يک تغيير معناداري است. ويژگي بعد، نوع تاکتيکي است که در اين رزمايش به کار برديم يعني تاکتيک‌هايي که بومي شده هستند. همه ارتش‌هاي دنيا  از يک تاکتيک‌هاي يکساني در يک شرايطي استفاده مي‌کنند، ولي يک سري تاکتيک‌ها و تکنيک‌ها بومي ارتش جمهوري اسلامي ايران منحصر به به نيروي زميني است. وي افزود تا آنجا که ما رصد کرديم هيچ کشوري از ارتش کشورهاي منطقه قابليت اينکه در شب بتوانند به وسيله بالگرد هلي برن انجام بدهند و با اهداف بالگردهاي تهاجمي درگير بشوند  را ندارند.
وي با بيان اينکه ما به قابليت توليد موشک شفق با برد 12 تا 20 کيلومتر رسيديم، تصريح کرد: يعني تقريباً نه و نيم برابر برد موشک امريکايي که پيش از اين در اختيار ما بوده است. يعني مي‌تواند 20 کيلومتر دورتر از هدف بايستد و هدف را نشانه گيري کند. موشک 360 از اين دست تسليحاتي است که ما اخيراً وارد نيروي زميني کرديم که چهار ويژگي را دارد يعني هم دور زن، هم نقطه زن، هم هوشمند است و هم قابليت شبکه شدن را دارد. امير حيدري با اشاره به اينکه در اين رزمايش براي اولين بار اين موشک را رونمايي کرديم و هدف خودش را به صورت دقيق و نقطه زن نقطه زني کرديم. فرمانده نيروي زميني ارتش با اشاره به بهره گيري از قدرت پهپادي در رزمايش اخير ارتش، بيان کرد: ما پهپاد آرش 2 را ما مخصوص تهاجم به حيفا و تل آويو در نظر گرفتيم.  يک پرنده بي نظيري است براي اين کار ساخته شده است.  فرمانده کل ارتش يک ساختاري را تعريف کردند مخصوص نابودي رژيم کودک کش صهيونيستي که آرش 2 در آن ساختار سازماني شده و ما الحمدلله هم در بحث توليدش هم در بحث به کارگيري اش دستي بر آتش اين کار داريم. اين پهپاد وارد نيروي زميني شده و در اين رزمايش و در رزمايش آتي هم از قابليت‌هاي بيشترش رونمايي خواهيم کرد. آرش2  پهپاد نقطه زن است يعني دقيقاً همان نقطه‌اي که موشک 360 زد همان نقطه را پهپاد آرش توانست  بدون خطا بزند.