تمام ظرفیت‌های دولت برای حفظ آرامش زائران اربعین فعال شده است

دولت براي حفظ آرامش زائران اربعين تمام ظرفيت‌هاي خود را فعال کرده و بخشي از اين ظرفيت‌ها را به کشور عراق نيز ارسال کرده است. محمد مخبر ضمن قدرداني از تلاش‌هاي صورت گرفته در بخش‌هاي مختلف دولت و گروه‌هاي مردمي و مواکب، تاکيد کرد که امسال با توجه به کاهش مخاطرات کرونا در سطح کشور، با تقاضاي بي سابقه‌اي براي سفر اربعين مواجه بوديم که بخشي از مشکلات در دو هفته اخير به علت اين سطح از تقاضا و حضور انبوه جمعيت در مرزهاي چهارگانه و تمرکز ستاد اربعين با محوريت وزارت کشور براي حل چالش‌ها و مشکلات اين رويداد عظيم بود.
 وي همچنين با اشاره به وضعيت جوي امسال و سال‌هاي پيش رو که ايام اربعين با اوج گيري گرماي هوا روبرو خواهد بود و همچنين ناکافي بودن زيرساخت‌هاي مسير اربعين براي پذيرش انبوه زائران گفت: بخشي از مشکلات هفته اخير در مرزهاي چهارگانه به خصوص در مرز مهران ناشي از محدوديت در پذيرش اين تعداد زائر در يک مقطع زماني بود که با رايزني‌هاي فشرده و انتقال بخشي از ظرفيت‌هاي حمل و نقل و امکانات اوليه به خاک عراق، اين مشکل تا حد زيادي رفع شد.
معاون اول رئيس جمهور در گفتگو با صدا و سيما با اشاره به فراخوان امکانات دستگاه‌هاي مختلف براي پاسخ به نيازهاي زائران چه در داخل مرز و چه در شهرهاي عراق، خاطر نشان کرد: در حال حاضر تردد زائران در مرزها بدون مشکل در حال انجام است و مسيرهاي حمل و نقل داخل خاک عراق نيز با تلاش‌هايي که در روزهاي اخير صورت گرفته، به صورت روان در حال جابه جايي زائران اربعين حسيني است.
امکانات اوليه مانند آب و غذا با کمک به موکب‌هاي مردمي به صورت ويژه در طول مسيرهاي منتهي به مرز و در داخل خاک عراق و شهرهاي نجف و کربلا در بين زائران در حال توزيع مي‌باشد. با اقدامات وزارت راه و شهرسازي، استانداران و ديگر دستگاه‌ها، ستاد اربعين تمهيدات لازم را براي بازگشت زائرين با هماهنگي با استان‌هاي منتهي به مرزهاي 4 گانه و ناوگان عمومي و اتوبوس، به صورت اختصاصي براي جا به جا کردن زائران در نظر گرفته است.