مخالفت انتخاباتی با برجام

توصیف باغ و بهشت و جنگل جوزف بورل از اروپا و جهان و اینکه جنگل به دنبال آسیب رساندن به باغ اروپایی است را حتی اهالی اروپا و خصوصاً جهان در تفسیر معکوس آن در زندگی عادی خود قبول دارند و با آن مواجه هستند، چراکه این اروپا و غرب است که درحال دست‌اندازی و طمع و غارتگری در جهان است و این خوی وحشی‌گری را از دوره غارنشینی خود که بقیه جهان در دوران شکوفایی و تمدن و پیشرفت و ثروت بودند، به ارث برده‌اند و به نماد‌های بهشتی که از غارت و تجاوز به دیگران بوده، افتخار می‌کنند. این اهالی به یکدیگر هم رحم نمی‌کنند و در هر تنگنایی خوی غارت و وحشی‌گری را به نمایش می‌گذارند. در اوکراین جنگ راه می‌اندازند تا پیوند روسیه و اروپا به محملی برای غارت بیشتر اروپا توسط امریکا تبدیل شود و صادرات گاز امریکا به اروپا را چهاربرابر قیمت گاز روس بفروشند. با بحران انرژی و غذا، مردم ساکن بهشت را به عصر غارنشینی و سوزاندن هیزم و فضولات حیوانی بازگردانده و زندگی عادی مردم را در مشقت و سختی قرار داده‌اند تا شرکت‌های بزرگ سرمایه‌داری غرب، از همین بحران، به ده‌ها میلیارد سود دست یابند.
نماد برتر جنگل و وحشی‌گری را باید در امریکا جست‌و‌جو کرد که هم در درون خود و هم با دیگران در جهان، با رفتار بهشتی و متمدنانه فرسنگ‌ها فاصله دارند. امروز ایران فقط در سیبل سیاست‌های تجاوزکارانه و بهانه‌های واهی قرار ندارد تا برخی از آن تفسیر‌های ایدئولوژیک نمایند. بلکه بیشتر کشور‌های جهان و حتی عربستان که گاو شیرده آنهاست وقتی برخلاف منافع غارتگری اهالی بهشت در امریکا از اوپک‌پلاس عمل کند، مورد غضب قرار می‌گیرند و این سیاست‌های غیرانسانی و غیرقانونی آن‌ها در قبال نظام‌های دیکتاتوری مورد حمایت خودشان نیست و صرفاً پشت همه ادعا‌های واهی، به منافع و غارتگری و روش‌های وحشی غارنشینی آن‌ها مرتبط است.
طی حاکمیت دموکرات‌ها در کاخ سفید و در ادامه زوج حکمرانی خود در امریکا، یعنی جمهوریخواهان و ترامپ، از برجام و محتوای آن فقط رویکرد تضعیف، امتیازگیری، سیطره و اعمال هژمونی در اولویت آن‌ها بوده و در ماه‌ها مذاکره با ایران هم، فقط به دنبال فرصت‌هایی برای تثبیت شرایط یکسویه امتیازات خود بودند، ولی به‌دلیل نزدیک شدن به انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره که قرار بود از یک حاصل شانتاژگونه در آخرین تلاش‌ها، به کارتی انتخاباتی در امریکا دست یابند و مأیوس شدند، ادامه مذاکرات برجامی متوقف شد تا از طریق آشوب‌سازی داعشی، کفه ترازوی موازنه مذاکراتی تغییر کند، که نشد.
اکنون رابرت مالی با شاخص‌های انتخاباتی که به نفع جمهوریخواهان است روبه‌رو شده و برای دموکرات‌ها صرف ندارد که خود را طرفدار مذاکرات برجامی نشان دهند و برای به زیرکشیدن رقیب، پرونده‌سازی‌های هدفمند علیه ترامپ را درست در هفته‌های پایانی و نزدیک به انتخابات فعال کرده‌اند. حال آنکه این پرونده‌ها و اتهامات واقعی ترامپ می‌توانست خیلی سریع‌تر دنبال شده و از روش‌های درندگی و وحشی در مقابل رقیب و برای کارکرد‌های انتخاباتی استفاده نکنند و آبروی اهالی بهشت خیالی را به این سادگی به حراج نگذارند که هدف‌های ماکیاولیستی آنها، وسیله را توجیه کند.
رابرت مالی می‌داند با خسارت در انتخابات، زوج حکمرانی اجباری آن‌ها در امریکا، همان خط و رویکرد ترامپی و اسرائیلی را دنبال خواهد کرد، ولی بازهم با شرایط نامطلوب روبه‌رو خواهند بود، چرا که کارت‌های بازی ایران در مذاکرات برجامی یا خنثی کردن آثار برجامی و فشار‌های تحریمی از سوی اهالی بهشت خیالی و مداخله‌گر در جهان، بسیار متنوع و مؤثر هستند. یعنی هم رابرت مالی و بایدن و هم ترامپ و هر جمهوریخواه دیگر، چاره‌ای جز مذاکره با ایران ندارند، چرا که خسارت عدم پذیرش، فقط با از دست رفتن اهرم‌های برجامی نخواهد بود و در سطوح بسیار راهبردی‌تر، میدان را واگذار خواهند کرد.