سخنگوی دولت در علامه ماجرا‌هایی داشت!

سخنگوی دولت سه‌شنبه به دانشگاه علامه طباطبایی رفت تا با دانشجویان پیرامون مسائل جاری گفتگو کند. حضور علی بهادری جهرمی در دانشگاه با حاشیه‌هایی همراه بود.
علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیئت دولت به دعوت تشکل‌های دانشجویی، سه‌شنبه در پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی حضور یافت.
موضوع صحبت علی بهادری، نسبت نهاد علم و دانشگاه با دولت سیزدهم بود، اما اتفاقات رخ داده در دانشگاه علامه طباطبایی به این موضوع محدود نشد.
علی بهادری که ابتدا با حضور در سلف‌سرویس دانشگاه علامه، ناهار را به همراه دانشجویان خورد، سپس به تالار شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی رفت و حدود نیم‌ساعت پیرامون وضعیت تاریخی – سیاسی ایران از بعد از دوره رنسانس به این‌سو صحبت کرد.


پرسش و پاسخ دانشجویی، بخش دیگر برنامه بود. دانشجویان با طرح سؤالات صریح از سخنگوی دولت، نظر وی را درباره اتفاقات جاری در کشور جویا شدند. بهادری ضمن تشریح اتفاقات رخ داده در یک‌سال گذشته، از جمله کند شدن رشد تورم، افزایش سرمایه‌گذاری خارجی، افزایش رشد اقتصادی از تقریباً صفر به ۵ درصد، رشد ترانزیت، افزایش مبادلات تجاری با همسایگان و رکوردشکنی در فروش نفت و بازگشت ارز حاصل از آن، توضیح داد که دلایل دشمنی با ملت ایران، موفقیت‌های چشمگیری است که با همراهی دولت و مردم حاصل شده و ادامه آن می‌تواند ایران را به جایگاه رفیعی در سطح جهان برساند.
پس از حدود دو ساعت گفتگو با دانشجویان در تالار شهید بهشتی، علی بهادری برخلاف نظر همراهان که از وی می‌خواستند با خروج از در فرعی تالار به میان دانشجویان تجمع کرده جلوی در اصلی دانشکده نرود، از در اصلی خارج شد و در جمع دانشجویان معترض که شعار‌های بعضاً تندی هم سر می‌دادند، حاضر شد. با حضور سخنگوی دولت در میان معترضان، شعار‌ها تندتر و بلندتر شد، اما علی بهادری که به وسط جمعیت رفته بود، با دانشجویان شعاردهنده به گفتگو پرداخت.
ابهامات هر یک از دانشجویان متفاوت بود. برخی به فوت مهسا امینی اشاره داشتند و معتقد بودند که او از سوی پلیس کشته شده‌است، برخی دیگر هم نیکا شاکرمی و اظهارات خانواده وی را دستاویز عتاب قرار دادن سخنگوی دولت قرار داده بودند. بهادری با سعه‌صدر حرف‌های دانشجویان معترض را می‌شنید و تا جایی که ازدحام اجازه می‌داد، به ابهامات آن‌ها پاسخ می‌گفت.
لحن صمیمانه و گفت‌و‌گوی چهره‌به‌چهره سخنگوی دولت با تندترین دانشجویان از یک طرف باعث شد که عده زیادی از معترضان از گفته‌های وی قانع شوند و با اقداماتی نظیر در آغوش گرفتن و فشردن دست وی ابراز محبت کنند؛ از طرف دیگر برخی از دانشجویان هم که صرفا شعار می‌دادند و از فضای گفت‌و‌گوی بی‌واسطه با عضو دولت که در جمع‌شان حاضر شده‌بود، فرار می‌کردند، بر بلندی صدایشان می‌افزودند.
در نهایت و در حالی که بسیاری از دانشجویان از این اقدام سخنگوی دولت استقبال کردند، علی بهادری پس از چهار ساعت حضور در دانشگاه علامه طباطبایی، جمع دانشجویان را ترک کرد. این اقدام سخنگوی دولت واکنش‌های زیادی در فضای مجازی داشت. کاربران شبکه‌های اجتماعی ضمن استقبال از این اقدام بدیع و شجاعانه دبیر هیئت دولت، سایر مسئولان را هم به اقداماتی مشابه فرا خواندند و خواهان استمرار گفت‌و‌گوی بی‌واسطه مسئولان با معترضان شدند.