توضیحات سازمان زندان‌ها درباره نحوه نگهداری زندانیان زن

آرمان امروز: سازمان زندان‌ها طي اطلاعيه‌اي تاکيد کرد: علاوه بر اينکه مراقبت از زندانيان زن حاضر در زندان‌هاي کل کشور توسط کارکنان خانم صورت مي‌گيرد، نحوه نگهداري اين افراد نيز به صورت شبانه روزي مورد نظارت قرار دارد.
در پي انتشار برخي شايعات بي اساس و برخي ادعاهاي کلي و بدون ذکر مصداق در فضاي مجازي، روابط عمومي سازمان زندان‌ها طي اطلاعيه‌اي ضمن رد اين شايعات تاکيد کرد يکي از شاخص‌ترين طبقه بندي‌هاي موجود در زندان‌هاي کشور تفکيک زندانيان زن از بخش مردان مي‌باشد و همچنين مراقبت از زندانيان زن در زندان زنان نيز توسط کارکنان خانم انجام مي‌شود.
در اين اطلاعيه آمده است: ساختار مديريت زندان زنان از ابتداي ورود زندانيان به گونه‌اي طراحي شده که تمامي اقدامات اعم از نگهداري، اعزام به مراجع قضايي و درماني توسط کارکنان خانم صورت مي‌پذيرد.
اطلاعيه روابط عمومي سازمان زندان‌ها در ادامه به شرايط نگهداري زندانيان خانم اشاره و تاکيد مي کند: محل نگهداري زنان زنداني در زندان‌هاي کشور از جهت زيستي، کيفيت نگهداري، اقدامات تاميني و تربيتي از وضعيت مناسب برخوردار بوده و همواره رعايت کرامت همه‌جانبه زنان زنداني و حقوق شهروندي آنان در ابعاد مختلف مورد توجه مسئولين سازمان زندان‌هاي کشور مي‌باشد.


در ادامه اين اطلاعيه ضمن اشاره به دسترسي ناظرين قانوني به وضعيت زندان‌هاي کشور تصريح شده: در عين حال واحدهاي نظارتي سازمان زندان‌ها و نيز مراجع قضايي به طور پيوسته، نحوه نگهداري زنان زنداني را رصد نموده، به گونه‌اي که در طول شبانه روز با دوربين‌هاي مدار بسته زير نظر مراقبين و مسئولين زندان زنان مراتب دائما مورد کنترل واقع مي‌شود، ضمن آنکه به طور نوبه‌اي با اعزام افراد متخصص و بازرسين ويژه از سازمان زندان‌هاي کشور، زندان‌هاي زنان مورد بازرسي قرار گرفته به نحوي که تاکنون در مورد تعرض در زندان‌هاي زنان هيچ‌گونه گزارشي ثبت نشده است.
در پايان اين اطلاعيه، تاکيد شده اين سازمان حق شکايت به دستگاه قضائي، از تمام کساني که مبادرت به انتشار اخبار کذب و دروغ مي‌نمايند را براي خود محفوظ مي‌داند.