چه کسی دیکتاتور است؟

آرمان امروز: رئيس جمهور با اشاره به ارتباط مستمر دولت با جامعه دانشجويي کشور در همه ايام و روزهاي سال گفت: بنده ارتباط دولت با دانشگاه را يک ضرورت مي‌دانم و حقيقتا باور دارم دانشگاه به عنوان اتاق فکر دولت مي‌تواند در مسئله‌شناسي و حل مسائل کشور ياريگر دولت باشد و به دولتمردان نيز تاکيد کرده‌ام ارتباط با جامعه نخبگاني توامان با حضور در ميان مردم مورد توجه باشد.
سيد ابراهيم رئيسي، صبح روز گذشته چهارشنبه در آيين گراميداشت روز دانشجو که در دانشگاه تهران برگزار شد، اين روز را نماد دشمن‌شناسي، دشمن‌ستيزي، بصيرت و احساس مسئوليت جامعه دانشجويي کشور عنوان کرد و افزود: حقيقتاً شانزدهم آذر بايد به عنوان نماد و نمود بالندگي و شناخت شرايط و وضعيت کشور از سوي دانشگاه‌ها همواره گرامي داشته شود.
رئيس جمهور با بيان اينکه پشت پرده اغتشاشات اخير و ناامني‌ها در کشور، متوقف ساختن پيشرفت‌ها، تعطيلي دانشگاه‌ها و نااميد کردن مردم بوده است، افزود: در همين راستا تلاش همه ما مسئولان و شما جامعه دانشجويي کشور و اساتيد دانشگاهي بايد بر اميدوار کردن هر چه بيشتر مردم با کار جهادي و فعاليت شبانه‌روزي باشد که اگر چنين شود يقين بدانيد دشمن روز به روز نااميدتر و مردم روز به روز اميدوارتر خواهند شد.
وي با بيان اين‌که «کساني که دانشجوي ما و مدافعان امنيت همچون شهيد آرمان علي‌وردي و روح‌الله عجميان را به شهادت مي‌رسانند، مسئله‌شان مشکلات اقتصادي نيست»، تصريح کرد: مردم ما و جامعه دانشجويي کشور به خوبي تفاوت ميان اعتراض و اغتشاش را مي‌فهمند و به همين دليل آنها را ناکام گذاشتند.


وي با اشاره به سفر اخيرش به کردستان و حضور در بازار سنندج و مشکلاتي که در پي آن براي برخي از بازاريان از سوي اغتشاشگران ايجاد شد، تصريح کرد: چرا به دروغ مي‌گوييد به دنبال زندگي و آزادي براي مردم ايران هستيد؟ شما ديديد که با آن بنده خدا که يک شکلات به ما تعارف کرد چه کردند، چه کسي ديکتاتور است؟ امروز ادعاي کساني که شعار زندگي و آزادي مي‌دهند، اما با فشار و تحريم زندگي را از مردم ايران سلب کرده‌اند، ادعايي مضحک است!
رئيسي تاکيد کرد: امروز مستبدترين و ديکتاتورترين حکومت دنيا هيئت حاکمه ايالات متحده آمريکاست و 16 آذر روز مبارزه با ابرديکتاتور عالم يعني آمريکاست. لعن و نفرين الهي بر آنها که داعش را پايه‌گذاري کردند و جناياتي نظير جنايات حرم مطهر حضرت شاهچراغ را رقم زدند.