تعطیلی پاساژ علاءالدین برای گرانی دلار

زوميت از توقف فعاليت کسبه علاءالدين به‌خاطر نوسانات زياد نرخ دلار خبر داده است: همزمان با افزايش شوکه‌کننده قيمت دلار که از حدود 42 هزار و 450 تا 43 هزار و 260 رسيد، قيمت انواع گوشي آيفون 13جهش ناگهاني پيدا کرد تا جايي که فروشندگان اين تلفن‌هاي همراه ترجيح دادند کرکره مغازه‌هاي خود را پايين بکشند.
يکي از فروشندگان علاالدين گفت: «از صبح که قيمت دلار زياد شد، آيفون 13 پرو مکس که تا ديروز قيمت حدود 80 تا 82 ميليون داشت به 100 ميليون تومان رسيد. در اين شرايط هيچ مشتري سراغ چنين گوشي نمي‌آيد.
اين در حالي است که اين نوسان قيمت دلار چند روزي بود که باعث خوابيدن بازار گوشي‌هاي تلفن همراه به خصوص آيفون شده بود.» او در ادامه اضافه کرد که ادامه چنين وضعيتي، بازار موبايل را به طور کامل تعطيل خواهد کرد.
فروشنده ديگري نيز در همين باره زوميت گفت: «هيچ چشم‌اندازي براي آينده وجود ندارد، نه خريدار مي‌تواند حرکتي کند و نه فروشنده‌. همه همکاران دست نگه‌داشتند تا ببينند چه پيش مي‌آيد. مگر مي‌شود در عرض يکي دو ساعت حدود 10 ميليون تومان روي يک محصول برود. امروز صبح که کار را شروع کرديم قيمت آيفون 13 پرومکس يک ترا 92 ميليون تومان بود و کمتر از دو ساعت بعد به 100 ميليون تومان رسيد.»


 بررسي‌ها نشان مي‌دهد که فقط بازار گوشي‌هاي تلفن همراه شامل تعطيلي نشده‌ بلکه مراجعه به صفحات فروش لپ‌تاپ‌ در فروشگاه‌ها نيز نشان مي‌دهد که عملا خريد و فروشي انجام نمي‌شود چرا که مقابل بيشتر محصولات کلمه ناموجود نوشته شده است.