بارش برف و باران در ۲۵ استان تا پنجشنبه ادامه دارد

آرمان امروز: سازمان هواشناسي از بارش برف و باران در 19 استان طي روز گذشته خبر و نسبت به احتمال وقوع کولاک برف و اختلال در انتقال منابع انرژي از جمله برق و گاز هشدار داد.
بر اساس تحليل نقشه‌هاي همديدي و آينده‌نگري سازمان هواشناسي روز گذشته سامانه بارشي در اکثر مناطق کشور به‌جز جنوب و جنوب شرق کشور فعال است و در مناطق مرتفع و سردسير بارش برف و در مناطق گرمسير باران گاهي همراه با رعدوبرق روي مي‌دهد. در شمال شرق، شرق و سواحل درياي خزر بارش‌هاي پراکنده روي مي‌دهد و در استان‌هاي چهارمحال و بختياري، کهگيلويه و بويراحمد، جنوب لرستان، شمال و شرق خوزستان، غرب کردستان و کرمانشاه بارش‌ها شدت خواهد داشت. سه‌شنبه گستره بارش‌ها علاوه بر اين مناطق شمال بوشهر و فارس را در بر مي‌گيرد.
در خوزستان، چهارمحال و بختياري، کهگيلويه و بويراحمد، لرستان، ايلام، غرب کردستان، جنوب آذربايجان غربي، کرمانشاه، همدان، مرکزي، شمال استان‌هاي قزوين، البرز و تهران بارش‌ها شدت دارد. چهارشنبه در شمال غرب و غرب سواحل درياي خزر بارندگي کاهش مي‌يابد و در ساير مناطق بارش‌ها ادامه دارد، در اين روز شدت بارش‌ها براي استان‌هاي چهارمحال و بختياري، کهگيلويه و بويراحمد، لرستان، جنوب شرق خوزستان، شمال بوشهر و برخي مناطق خراسان رضوي است.
پنجشنبه در استان‌هاي مرزي واقع در شمال غرب و غرب و بوشهر، فارس، کرمان، يزد، شمال سيستان و بلوچستان، خراسان جنوبي، مناطقي از خراسان رضوي و ارتفاعات البرز بارندگي پيش‌بيني شده است.براساس اعلام سازمان هواشناسي شدت بارش‌ها به ترتيب در استان‌هاي کردستان، چهارمحال و بختياري، لرستان، کهگيلويه و بويراحمد، شمال و شرق خوزستان، ايلام، کرمانشاه، شمال فارس، همدان، مرکزي، زنجان، البرز و تهران «بيشتر» پيش‌بيني مي‌شود.


پديده‌ها و مخاطرات جوي مورد انتظار از اين سامانه شامل بارش برف يا باران، رخداد مه، کاهش ديد، در نواحي با اقليم گرم رگبار و رعدوبرق و وزش باد شديد و در ارتفاعات و دامنه‌ها پديده بهمن و کولاک برف‌مي‌شود.