حمایتی از فهرست روحانی نخواهد شد

خبر‌ها و زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق تصمیم بر شرکت در انتخابات مجلس دارد. محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی در دولت دوازدهم و چهره نزدیک به او، دی ماه سال گذشته اذعان کرد که در حال فراهم کردن مقدمات انتخابات مجلس هستند. او همچنین تأکید کرد که روحانی پس از پایان دولت به طور مرتب با وزرای خود جلسه دارد. برخی دیگر از سیاسیون جبهه اصلاحات هم تأکید کردند که مدیران دولت روحانی قصد حضور در انتخابات مجلس را دارند.
با این حال، حتی خود حامیان روحانی هم معتقدند که او و فهرست انتخاباتی احتمالی‌اش شانسی برای پیروزی در انتخابات و مورد توجه مردم قرار گرفتن، ندارند. آن‌ها نارضایتی مردم از عملکرد روحانی در دوران ریاست جمهوری را دلیل این امر می‌دانند.
علی‌محمد نمازی، عضو حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با مهر گفته که «بنده خبری رو شنیدم که حزب اعتدال و توسعه و احزاب نزدیک به آن‌ها که مورد حمایت آقای روحانی است، قصد دارند برای انتخابات مجلس دوازدهم کاندیدا معرفی کنند.»
نمازی اظهار امیدواری کرده «ان‌شاءالله دستگاه‌های اجرایی بخش اجرا و نظارت دست به دست هم دهند و با عدم سخت‌گیری، افرادی را که می‌خواهند کاندیدا شوند، امیدوار کنند تا به عنوان کاندیدا شرکت کنند.»


عضو حزب کارگزاران با بیان اینکه به چند دلیل از فهرست آقای روحانی حمایت نخواهد شد، ادامه داد: «معمولاً مردم در انتخابات افراد و ائتلاف‌های جدیدتری را می‌خواهند. از سوی دیگر، مردم از کسانی که امتحان پس دادند و موفق نبودند، استقبال نخواهند کرد و این یک قانون کلی است.»
هفته گذشته هم، علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفته بود: «عمر دولت دوم آقای روحانی با بدنامی و بی اعتباری نزد مردم تمام شد و هیچ گونه بهبودی در ترمیم آن اعتمادی که مردم به او داشتند، حاصل نشد. طبق نظرسنجی‌ها روحانی محبوبیت خود را از دست داد. پایان دولت آقای روحانی هیچ کس را ناراحت نکرد. نه هواداران و نه عقبه رأی او ناراحت نشدند. جناح مقابل هم خیلی خوشحال شد.»
به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان که اعتبار سیاسی خود را در مجلس دهم و دو دولت روحانی باختند، دیگر نمی‌خواهند حامی او باشند.