آمادگی ۳۰ هزار داوطلب جمعیت هلال‌احمر برای اعزام به غزه

  [ شهروند]  پس از بمباران بیمارستان غزه و در روزهای گذشته بسیاری از فعالان حوزه امدادرسانی و درمان ازجمله داوطلبان جمعیت هلال‌احمر آمادگی خود را برای حضور در غزه و کمک به فلسطینیان اعلام کرده‌اند.

شامگاه ۲۵ مهر، رژیم غاصب صهیونیستی با بمباران بیمارستان المعمدانی غزه یک قتل‌عام بی‌سابقه در تاریخ را رقم زد و بیماران، مردم عادی و کادر درمان را که در کنوانسیون‌های بین‌المللی حمله به آنان از سوی طرف‌های درگیر جنگ، منع شده و مصداق جنایت جنگی به شمار می‌رود، هدف قرار داد. وقوع این فاجعه انسانی موجب جریحه‌دار شدن عواطف انسانی میلیون‌ها مسلمان و انسان آزاده در سراسر جهان شد و بحث اعزام نیروی امدادی و درمانی به‌طور جدی مطرح و از سوی پزشکان، امدادگران و کادر درمانی اعلام شد. از سوی دیگر رژیم اشغالگر قدس که مدعی شده بود بیمارستان المعمدانی را بمباران نکرده است، در اقدامی مشابه بامداد سه‌شنبه دوم آبان اطراف مجتمع بهداشتی «الشفاء» را نیز هدف حملات سهمگین خود قرار داد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران در همین زمینه اعلام کرد: « ۳۰ هزار نفر از داوطلبان، امدادگران و نیروهای امدادونجات ما برای اعزام به غزه و کمک به فلسطینیان اعلام آمادگی کرده‌اند.» پیرحسین کولیوند در گفت‌وگویی با بیان اینکه تعدادی از کادر درمان و امدادگران در حملات صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند، گفت: «این تصاویر سندی بر جنایات شقی‌ترین افراد جهان است که با توحش و به‌صورت جنون‌آمیز به غزه حمله می‌کنند.»
 او با قدردانی از امدادگرانی که درخواست اعزام به غزه را دارند، افزود: «ما از طریق هوایی، زمینی و دریایی تلاش‌مان را برای اعزام کمک‌های امدادگرانه خود خواهیم داشت. ما به‌عنوان کادر درمان و امدادونجات اعلام می‌کنیم که شهادت، هنر مردان خداست.»

کمک نقدی ۲۶۳ میلیارد ریالی هموطنان به مردم افغانستان و فلسطین
میزان کمک‌های نقدی هموطنان ایرانی به زلزله‌زدگان افغانستان و مردم فلسطین از طریق شماره حساب‌های رسمی جمعیت هلال‌احمر تا پایان مهرماه، از مرز ۲۶۳ میلیارد ریال عبور کرد. وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر، در این‌باره اظهار کرد: «جمعیت هلال‌احمر در راستای وظایف بشردوستانه خود در امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از زلزله ولایت هرات در افغانستان و نیز کمک به آوارگان جنگی، به‌ویژه زنان و کودکان بی‌گناه غزه، از ۱۷ مهرماه اقدام به اعلام دو پویش بشردوستی و آفتاب مهربانی کرده است. این دو پویش با هدف جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم نوعدوست کشورمان به دو کشور فلسطین و افغانستان از طریق اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر نزد بانک‌های مرکزی و ملی اجرا شده است.» او با اعلام مجدد پایان پویش آفتاب مهربانی و ادامه پویش بشردوستی با هدف کمک به مردم غزه، ادامه داد: «از ابتدای فراخوان رسمی‌ پویش‌ها در تاریخ ۱۷ مهرماه تا  یکشنبه 30مهرماه، افزون بر ۲۶۳ میلیارد ریال از سوی مردم کشورمان به شماره حساب‌های رسمی جمعیت هلال‌احمر واریز شده است. از مجموع مبالغ واریزی، ۲۳۷ میلیارد ریال مربوط به پویش بشردوستی و کمک به مردم فلسطین و ۲۶ میلیارد ریال مربوط به پویش آفتاب مهربانی و کمک به زلزله‌زدگان افغانستان است.» براساس گزارش روابط عمومی سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر، سلیمی ادامه داد: «هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود به مردم فلسطین را به شماره حساب ۹۹۹۹۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ نزد بانک ملی یا به شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸ و شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶ نزد بانک مرکزی یا از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۵* ۱۱۲* واریز کنند.»

هلال‌احمر فلسطین با یک تهدید قریب‌الوقوع مواجه است



این روزها فلسطین صحنه وحشی‌گری و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی است. نوزادان، کودکان، جوانان و سالمندان، جملگی در تیررس حملات ددمنشانه اسرائیل قرار دارند.این شرایط جنگی در حالی ادامه دارد که برخلاف قوانین بین‌المللی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها باید محل امن و پناهگاهی برای بیماران و پناهجویان به این مراکز باشد. در چنین وضعیتی رژیم اشغالگر با حمله به بیمارستان‌های غزه ده‌ها کودک و بزرگسال را قتل‌عام کرده و تمامی قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در غزه پس از بازدید از بیمارستان‌های این شهر می‌گوید: «صحنه‌های مرگ، ویرانی و آوارگی حیرت‌آور است.کمیته‌ بین‌المللی ‌صلیب‌سرخ آماده پشتیبانی با تیم‌های پزشکی و کامیون‌های کمک‌رسانی است. ما به دسترسی و امنیت نیاز داریم.غیرنظامیان باید محافظت شوند و از کمک‌های بشردوستانه برخوردار شوند.»
پیشتر هلال‌احمر فلسطین با اشتراک پستی در ایکس (توییترسابق) اعلام کرد که با یک تهدید قریب‌الوقوع مواجه است. این پست پس از درخواست ارتش رژیم صهیونیستی از این جمعیت برای تخلیه بیمارستان القدس صادر شد.
به‌دنبال اعلام این خبر، نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در غزه اعلام کرد: «هلال‌احمر فلسطین با یک تهدید قریب‌الوقوع مواجه است. ارتش رژیم اشغالگر خواستار تخلیه بیمارستان القدس است که پناهگاهی برای بیش از ۴۰۰ بیمار و حدود ۱۲هزار غیرنظامی آواره است. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که فورا وارد عمل شود و از فاجعه دیگری مانند بیمارستان الاهلی جلوگیری کند. این مایه نگرانی جدی کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ است و ما در حال گفت‌وگو با مقامات اسرائیلی هستیم. بیمارستان‌ها باید پناهگاه‌هایی باشند که در آن بیماران و مجروحان بتوانند در امنیت درمان شوند.»