هشدار قویه قضاییه به شایعه‌سازان قتل مهرجویی

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به حاشیه‌های قتل مهرجویی و  برخی افراد و رسانه‌های شایعه‌ساز گفت: «قوه قضاییه ضمن ارائه هشدارهای لازم، در مورد تشکیل پرونده برای برخی از آنها اقدام کرد.»
مسعود ستایشی در نشست خبری با اشاره به اقداماتی که شایعه‌سازان در جامعه انجام می‌دهند، گفت: «بارها در نشست‌های مختلف و خصوصا به رسانه‌هایی که مبادرت به اعلام مطالب کذب می‌کنند، تذکراتی داده شده است. در هفته‌های اخیر و با روی دادن برخی حوادث تلخ و ناپسند همچون قتل یکی از شخصیت‌های معروف هنری و سینمایی کشور، عده‌ای از افراد و جریانات سیاسی بدون اینکه سند و مدرکی در دست داشته باشند یا نسبت به ریشه‌ها و عوامل وقوع این قتل اطلاعی کسب کرده باشند در اقدامی هماهنگ با جریانات شایعه‌ساز و مغرض خارجی، تلاش کردند تا با سرعت از خون به ناحق ریخته شده فردی که مشهور است، اهداف سیاسی و امنیتی ناپسندی برداشت کنند.»
وی تاکید کرد: « درصورتی که از همان ابتدای حادثه، تمام عوامل قضایی و انتظامی، در پی دستور قاطع رئیس قوه قضاییه، به‌صورت شبانه‌روزی اهتمام کردند تا ابعاد و زوایای حادثه را به‌سرعت و دقت موشکافی کنند. نهایتا پس از ۷۲ ساعت از وقوع حادثه، عوامل اصلی شناسایی و بازداشت شدند. قوه قضاییه نسبت به افراد و برخی رسانه‌های شایعه‌ساز وارد عمل شده است و ضمن ارائه هشدارهای لازم، برای تشکیل پرونده برای برخی از آنها اقدام کرد. این اقدام در راستای ارج نهادن به ضرورت حفظ امنیت روانی مردم و صیانت از فضای رسانه‌ای سالم صورت گرفته و درصورت تکرار نیز همین موضوع ادامه پیدا می‌کند.»