47مدال رنگارنگ تنها در 2 روز!

  [ شهروند] کاروان پاراالمپیک کشورمان در پایان روز دوم مسابقات آسیایی هانگژو با کسب 47مدال رنگارنگ (۱۶ مدال طلا، ۱۹ مدال‌ نقره و ۱۲ مدال برنز)، بعد از چین در رتبه دوم جدول مدال‌ها قرار گرفت. این درحالی است که صبح روزگذشته، کمیته برگزاری مسابقات، دو مدال طلا و نقره کاروان کشورمان را که دوشنبه توسط هاشمیه متقیان و زینب مرادی در رشته دوومیدانی کسب شده بود،  پس گرفت . سهم ورزشکاران کشورمان در روز دوم مسابقات آسیایی مدال 16 طلا، 19 نقره و 12 برنز بود.

کانو: 3مدال در روز دوم
رویا سلطانی در رشته کانو کلاس kl2به آب زد. سلطانی در رقابت با حریفان خود با یک ثانیه و ۷۵۲ صدم ثانیه اختلاف نسبت به نفر اول و با زمان ۵۶ ثانیه و ۷۱۴ صدم ثانیه از خط پایان عبور کرد و در رده سوم ایستاد و به مدال برنز دست یافت. در ادامه این رشته، شهلا بهروزی در رقابت با حریفان خود با یک ثانیه اختلاف نسبت به نفر اول از خط پایان عبور کرد و در رده دوم ایستاد و به مدال ارزشمند نقره دست یافت. همچنین اسلام جاهدی در رقابت با حریفان خود با زمان ۵۵ ثانیه و ۷۴۹ هزارم ثانیه و فاصله بیش از ۴ ثانیه نسبت به نفر دوم از خط پایان عبور کرد و در رده اول ایستاد و به مدال ارزشمند طلا دست یافت. در نهایت قایقرانان ایران با ۵ مدال به‌کار خود در مسابقات پاراقایقرانی هانگژو پایان دادند.

دوومیدانی: وفور مدال در روز دوم
 فینال مسابقه دوی ۱۰۰ متر کلاس T12صبح روزگذشته در ورزشگاه هوانگ لونگ شهر هانگژو برگزار شد. در این رقابت مهرداد مرادی، نماینده کشورمان، با ثبت زمان ۱۱.۱۷ ثانیه به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد. با اعتراض چین و بررسی اتفاقی که در ماده F56پرتاب نیزه بانوان افتاد، کمیته برگزاری بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، مدال طلا و نقره هاشمیه متقیان و زینب مرادی را پس گرفت. اعتراض کشور چین مبنی بر دیر رسیدن ورزشکاران ایرانی به محل «کال روم» و پس از بررسی کمیته برگزاری بازی‌ها، این دو مدال از جدول رده‌بندی حذف شد. الهام صالحی و شهلا حدیدی دو بانوی ملی‌پوش پرتاب دیسک ایران در کلاس F54به میدان رفتند و موفق به کسب یک مدال طلا و مقام چهارمی شدند. در این رقابت الهام صالحی در 6 پرتابی که داشت، بهترین عملکردش را در پرتاب ششم و ثبت رکورد ۷.۳۶ متر انجام داد و با کسب عنوان قهرمانی، مدال طلا را به‌خود اختصاص داد. در رقابت پرتاب نیزه کلاس F41که هفت ورزشکار حضور داشتند، صادق بیت سیاح، ملی‌پوش ایران با رکورد ۴۵.۲۰ متر به مدال نقره دست یافت. پرستو حبیبی که آخرین ورزشکار شرکت‌کننده در ماده پرتاب «کلاب» کلاس F32/51بود، در همان پرتاب اول رکورد ۲۲.۸۸ متر را ثبت و قهرمانی‌اش را قطعی کرد تا یک مدال طلای دیگر در کارنامه کاروان ایران به ثبت برسد. او همچنین موفق شد رکورد آسیا و رکورد بازی‌های پاراآسیایی را نیز جابه‌جا و به نام خود ثبت کند. رقابت پرش طول کلاس T12پیگیری شد؛ جایی که امیر خسروانی، ملی‌پوش کشورمان، حضور داشت. خسروانی که در پاراالمپیک توکیو به مدال دست یافته بود، در بهترین پرش خود رکورد ۷.۱۹ متر را به ثبت رساند و موفق به کسب مدال نقره و مقام نایب قهرمانی شد. همچنین علی پیروج در پرتاب نیزه کلاس F13با ثبت رکورد ۶۳.۷۳ متر قهرمان شد و به مدال طلا دست یافت. سجاد نیک پرست نیز با رکورد ۶۲.۹۲ متر صاحب مدال نقره شد و به‌عنوان نایب قهرمانی رسید.

تکواندو: دو طلا و دو نقره سهم ایران بود
در فینال وزن ۶۳- کیلوگرم K44تکواندو سعید صادقیانپور با واگذاری نتیجه ۶ بر ۲ برابر نماینده مغولستان به نشان نقره رسید. روزا ابراهیمی، نماینده در فینال وزن ۵۷- کیلوگرم K44تکواندو دوسمالووا، نماینده قزاقستان را ۳۴ بر ۱۵ شکست دهد و نشان طلا را از آن خود کند. مهدی پوررهنما، نماینده وزن ۷۰- کیلوگرم تکواندوی کشورمان در فینال برابر چن از چین قرار گرفت و توانست با نتیجه ۱۶ بر ۳ به برتری برسد و نشان طلا را از آن خود کند. رومینا چمسورکی در فینال وزن ۶۵- کیلوگرم برابر یائو از چین ۹ بر ۳ در فینال شکست خورد و به نشان نقره رسید.

وزنه‌برداری: پنج مدال نقره و برنز برای ملی‌پوشان ایران



در روز نخست مسابقات پارا وزنه‌برداری چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی رقابت‌های دسته۵۹ کیلوگرم در گروه A برگزار شد که طی آن محسن بختیار و سیدیوسف یوسفی به رقابت با هفت حریف خود پرداختند و در پایان مدال‌های نقره و برنز را از آن ایران کردند. در این رقابت محسن بختیار در حرکت اول وزنه ۱۸۴ کیلوگرم و در حرکت دوم وزنه ۱۹۱ کیلوگرم را مهار کرد اما در حرکت سوم موفق به مهار وزنه ۱۹۵ کیلوگرم نشد و پس از وزنه‌بردار چین به‌عنوان دوم و مدال نقره رسید. سیدیوسف یوسفی نیز ابتدا وزنه ۱۷۶ کیلوگرمی را مهار کرد و پس از آن در مهار وزنه ۱۷۸ کیلوگرمی هم موفق شد و با زدن وزنه ۱۸۱ کیلوگرمی در حرکت سوم خود، مدال برنز را بر گردن آویخت. امیر جعفری در دسته 65کیلوگرم وزنه‌برداری، به مصاف رقبا رفت که در پایان با مهار وزنه‌های 191، 193و 200کیلوگرم به مقام دوم و مدال نقره رسید.

جودو و شنا: چهار مدال انفرادی سهم ایران شد
در رشته جودو، موسی غلامی در فینال وزن ۹۰- کیلوگرم کلاس J1جودو با شکست مقابل حریفی از ازبکستان به نشان نقره رسید. مهدی برچلو نیز در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم کلاس J1 موفق شد صاحب مدال برنز شود.
همچنین در ادامه رقابت‌های شنا، سینا ضیغمی‌نژاد و شاهین ایزدیار نمایندگان ایران با حریفان خود در ماده ۲۰۰ متر مختلط انفرادی SM۱۰ به رقابت پرداختند و در پایان با کسب مدال‌های نقره و برنز به‌کار خود پایان دادند. ضیغمی‌نژاد با ثبت زمان ۲:۲۴.۲۴ دقیقه دوم شد و ایزدیار با ۲:۲۵.۹۴ در جایگاه سوم ایستاد.«آکیتو مینای» از ژاپن با ثبت زمان ۲:۱۹.۲۷ به مدال طلا دست یافت.