انتقام با خیبرشکن

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: «۴ فروند موشک خیبرشکن از جنوب خوزستان به مقصد گروه تکفیری در ادلب سوریه با موفقیت شلیک شد.»
سردار امیرعلی حاجی‌زاده درخصوص عملیات موشکی سپاه علیه مقر تروریست‌ها در کردستان عراق و سوریه گفت: «رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک عملیات ترکیبی در پاسخ به جنایات گروهک‌های داعشی تکفیری که عده کثیری از هموطنان ما را در کرمان به خاک و خون کشیدند توانستند از جنوبی‌ترین نقطه کشور یعنی از فاصله ۱۳۰۰ کیلومتری یکی از مقرهای مهم گروهک‌های تکفیری را در منطقه تحت اشغال آنها در ادلب سوریه مورد اصابت قرار دهند. راس ساعت 12همه کارها با موفقیت انجام شد. از کرمانشاه هم 4فروند و از آذربایجان غربی هم 7فروند موشک به مقر صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق شلیک شد.»
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد دیروز در اطلاعیه‌های سه‌گانه از انهدام مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق (شهر اربیل) و همچنین مقر تروریست‌های داعش در سوریه با استفاده از موشک‌های بالستیک خبر داد.
براساس اطلاعیه‌های صادرشده توسط روابط‌عمومی کل سپاه، در این عملیات‌ها محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر، به‌ویژه داعش، در سوریه شناسایی و با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم شدند. طی این عملیات اهداف مورد نظر با ۲۴ فروند انواع موشک بالستیک به شرح زیر مورد اصابت دقیق و انهدام قرار گرفت: «۴ فروند موشک خیبرشکن از خوزستان به مقر گروهک تکفیری داعش در منطقه ادلب سوریه، ۴ فروند موشک از غرب و نیز ۷ فروند موشک دیگر از شمال غرب کشور به مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق، همچنین ۹ فروند انواع موشک نیز به محل‌های استقرار سایر گروهک‌های تروریستی در دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی سوریه شلیک شد.»



مقر موساد در اربیل، یک ویلای پوششی بوده و ۱۵ کیلومتر نیز خارج از شهر ساخته شده و منطقه مسکونی در اطرافش نبوده است. این مقر، از نظر ساخت، سومین مقر مستحکم موساد در منطقه بوده است که از ۲ لایه بتن ساخته شده و دارای رادار و دستگاه‌های شنود بوده است.
علاوه بر این، در پاسخ به ترور برخی فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت توسط رژیم صهیونیستی، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق (اربیل) مورد هدف قرار گرفته و منهدم شد که بخشی از پاسخ به این جنایات بود.

دوربردترین عملیات موشکی سپاه با کدام بالستیک صورت گرفت
عملیات بامداد دیروز علیه مواضع تروریستی داعش در ادلب سوریه را باید دوربردترین عملیات موشکی سپاه نامید که با شلیک ۴ فروند موشک بالستیک خیبرشکن صورت گرفت. باتوجه به اظهارات سردار حاجی‌زاده می‌توان فاصله محل شلیک موشک‌های خیبرشکن تا ادلب را حدود 1300کیلومتر تخمین زد و آن را دوربردترین عملیات موشکی سپاه دانست.

فاصله حدودی محل شلیک تا اصابت موشک‌های سپاه
در این عملیات از موشک‌های بالستیک خیبرشکن استفاده شده است. این موشک همزمان با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1400با حضور سردار سرلشکر محمدباقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح، و سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ضمن بازدید از یکی از پایگاه‌های موشکی زمین به زمین نیروی هوافضای سپاه رونمایی شد. موشک دوربرد و نقطه‌زن «خیبرشکن» از نسل سوم موشک‌های دوربرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار است.
این موشک دارای سوخت جامد است و در فاز فرود دارای مانورپذیری برای عبور از سپر موشکی است و طراحی بهینه آن باعث شده است وزن آن نسبت به نمونه‌های مشابه یک‌سوم کاهش یابد و مدت آماده‌سازی و شلیک آن نیز تا یک‌ششم تقلیل پیدا کند. این موشک دارای برد 1450کیلومتر و سامانه هدایت ترکیبی و مجهز به کلاهک مانورپذیر است. این سامانه تمام‌ایرانی از ایده تا محصول توسط دانشمندان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است.

کنعانی:  اقدام ایران علیه تروریست‌ها دفاع مقتدرانه از حاکمیت و امنیت کشور بود
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به عملیات ایران علیه گروه‌های تروریستی و موساد گفت: «این اقدام در راستای دفاع مقتدرانه از حاکمیت و امنیت کشور، مقابله با تروریسم و بخشی از مجازات عادلانه جمهوری اسلامی علیه متجاوزان به امنیت کشور بود.»
ناصر کنعانی درخصوص اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران علیه مرکز وابسته به موساد در اربیل و مقر وابسته به تروریست‌ها در ادلب گفت: «اقدام صورت‌گرفته در راستای دفاع مقتدرانه از حاکمیت و امنیت کشور، مقابله با تروریسم و بخشی از مجازات عادلانه جمهوری اسلامی علیه متجاوزان به امنیت کشور بود. جمهوری اسلامی ایران همواره حامی صلح، ثبات و امنیت منطقه است و به رعایت حاکمیت و تمامیت سرزمینی کشورها پایبند است، در عین حال در استفاده از حق مشروع و قانونی خود برای برخورد بازدارنده با منابع تهدید‌کننده امنیت ملی و نیز دفاع از امنیت شهروندان خود و تنبیه جنایتکاران تردید نخواهد کرد. درحالی‌که دشمن با محاسبات غلط خود، دست به جنایت علیه دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران زد، جمهوری اسلامی با توان بالای اطلاعاتی خود، در یک عملیات دقیق و هدفمند، مقرهای جنایتکاران را شناسایی و با استفاده از پرتابه‌های دقیق و نقطه‌زن، آنها را هدف قرار داده است و این بخشی از پاسخ جمهوری اسلامی ایران به اقدام‌کنندگان علیه امنیت ملی ایران و امنیت شهروندان ایرانی بود.»
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: «تروریسم یک تهدید فراگیر جهانی است و ایران در عزم خود برای مبارزه با تروریسم در چارچوب همکاری‌های مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی مصمم است.»

سایر اخبار این روزنامه
امکان بازگشت پول متقاضیان عمره سویه جدید کرونا در ایران تایید نشده است پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی در پی درگذشت دکتر کریم مجتهدی آب نداریم ... گلایه دولت از برخی مصوبات که منجر به نا ترازی می‌شود رسیدن به هدف‌های اسلام جز با حضور مردم ممکن نیست انتقام با خیبرشکن اسرائیل ذاتا بی رحم است رنج بیماران رودسر را کم می‌کنیم موتورهای بیمه‌گریز انتقاد سازمان برنامه و بودجه از تغییرات ایجاد شده در بودجه 1403 فروش هزار میلیاردی سینمای ایران در سال 1402 اشتغال غیرقانونی ۳میلیون تبعه خارجی در ایران همه‌ راه‌های رسیدن ایران به فینال آسیا مخبر: توسعه اقتصاد روستایی باید با قوت دنبال شود تا ۴ بهمن اسامی نامزدهای مجلس خبرگان اعلام می‌شود غزه و انتقاد سیاستمدار انگلیسی از بردگی رسانه‌ها برای اسرائیل پاسخ محکم ایران به جنایات تروریست‌ها حضور امیرعبداللهیان در سوئیس برای شرکت در اجلاس داووس حمله موشکی به مقر گروهک تروریستی جیش الظلم در خاک پاکستان قرارداد خرید ایرباس در دولت قبل لغو و پولی بابت آن پرداخت نشده است