تا ۴ بهمن اسامی نامزدهای مجلس خبرگان اعلام می‌شود

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: «شورای نگهبان برای دسته‌ای از افراد آزمون را مدنظر داشت و به همین جهت آزمون کتبی و شفاهی برگزار شد. اکنون در مرحله بررسی نهایی قرار داریم و تا ۴ بهمن ماه، اسامی نامزدهای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام خواهد شد.»
محسن اسلامی، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات، در برنامه زنده تلویزیونی سلام صبح بخیر، گفت: «براساس ماده ۱۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور می‌تواند با تأیید شورای نگهبان در یک‌هشتم حوزه‌های دارای تعدد کرسی، انتخابات را کاملا به‌صورت الکترونیکی برگزار کند. اکنون مجوز برگزاری انتخابات الکترونیکی در ۴ حوزه انتخاباتی رشت، آبادان، قم و ملایر صادر شده است که برای هر دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان فراهم است. امید است که این اقدام به‌عنوان یک نوآوری در حوزه انتخابات، گشایشی داشته باشد.»
اسلامی درخصوص فرایند تأیید صلاحیت داوطلبان گفت: «بررسی صلاحیت‌ها در هیأت‌های نظارت به پایان رسید و در تاریخ ۱۴ دی ماه اعلام شد. وضعیت برخی از داوطلبان عدم‌تأیید یا عدم‌احراز بود. طبق قانون، این افراد می‌توانند به شورای نگهبان اعتراض کنند. این اعتراضات ثبت شده و اکنون شورای نگهبان تا ۱۹ بهمن فرصت دارد که به آنها رسیدگی کند. افراد به جهت بند ۹ ماده ۳۱، باید ۵ سال سابقه فعالیت آموزشی، پژوهشی و اجرایی داشته باشند. برخی از داوطلبان ما به واسطه عدم‌برخورداری از این سابقه، عدم‌احراز یا عدم‌تأیید را دریافت کرده‌اند. در این صورت با بارگذاری مدارک مربوطه، امکان تأیید این افراد وجود دارد.»

سایر اخبار این روزنامه
امکان بازگشت پول متقاضیان عمره سویه جدید کرونا در ایران تایید نشده است پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی در پی درگذشت دکتر کریم مجتهدی آب نداریم ... گلایه دولت از برخی مصوبات که منجر به نا ترازی می‌شود رسیدن به هدف‌های اسلام جز با حضور مردم ممکن نیست انتقام با خیبرشکن اسرائیل ذاتا بی رحم است رنج بیماران رودسر را کم می‌کنیم موتورهای بیمه‌گریز انتقاد سازمان برنامه و بودجه از تغییرات ایجاد شده در بودجه 1403 فروش هزار میلیاردی سینمای ایران در سال 1402 اشتغال غیرقانونی ۳میلیون تبعه خارجی در ایران همه‌ راه‌های رسیدن ایران به فینال آسیا مخبر: توسعه اقتصاد روستایی باید با قوت دنبال شود تا ۴ بهمن اسامی نامزدهای مجلس خبرگان اعلام می‌شود غزه و انتقاد سیاستمدار انگلیسی از بردگی رسانه‌ها برای اسرائیل پاسخ محکم ایران به جنایات تروریست‌ها حضور امیرعبداللهیان در سوئیس برای شرکت در اجلاس داووس حمله موشکی به مقر گروهک تروریستی جیش الظلم در خاک پاکستان قرارداد خرید ایرباس در دولت قبل لغو و پولی بابت آن پرداخت نشده است