رنج بیماران رودسر را کم می‌کنیم

 [شهروند] جرقه مشارکت «اسدالله رضازاده رودسری» در فعالیت‌های عام‌المنفعه وقتی زده شد که او با فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر آشنا شد. درنهایت این خیر اهل استان گیلان، تصمیم گرفت 27 باب مغازه را که جمعا ارزشی بیش از 700میلیارد تومان دارد، وقف جمعیت هلال‌احمر کند. برطرف‌شدن نیازهای دارویی و درمانی مردم رودسر، انگیزه‌ای مهم برای اسدالله رضازاده در این راه بود، چراکه او می‌خواهد به‌زودی در این املاک، یک مرکز توانبخشی و درمانی و همچنین یک داروخانه هلال‌احمر دایر شود. گزارش «شهروند» از دیدار این خیر گیلانی با رئیس جمعیت هلال‌احمر و نماینده ولی‌فقیه در جمعیت را می‌خوانید.

  او می‌گوید: «این فعالیت‌ خیرخواهانه برآمده از توصیه‌های پدر و مادرم بود و اینکه توانستم این کار را انجام دهم، حاصل دعای خیر پدر و مادرم است.» «اسدالله رضازاده رودسری» اخیرا 27 باب مغازه خود را وقف جمعیت هلال‌احمر کرده تا در آن درمانگاه و داروخانه ساخته شود و مردم رودسر بتوانند از آن استفاده کنند. او که برای دیدار با رئیس جمعیت هلال‌احمر به ساختمان صلح آمده بود، گفت: «جمعیت هلال‌احمر یک نهاد خدمت‌رسان است که در عرصه امداد، سلامت و داوطلبی به ارائه خدمت می‌پردازد.» او علاوه بر این مغازه‌ها، دفتر کارش در رودسر را نیز برای احداث داروخانه هلال، وقف جمعیت کرده است. رضازاده که پیش از این با هلال‌احمر و فعالیت‌های عام‌المنفعه آن آشنا شده بود، اعتماد مردم به این جمعیت را دلیل اصلی خود برای انتخاب این نهاد داوطلبی برای واگذاری املاک عنوان کرد. او گفت: «کار‌های جهادی بسیاری از هلال‌احمر دیده‌ام که انگیزه مشارکت من در این مجموعه بوده است. همچنین آنها خدمتگزاران بسیار خوبی هستند که لیاقت این هدیه را دارند.»

گره از کار مردم رودسر باز می‌شود
 با اهدای این 27 باب مغازه و دفتر کار به جمعیت هلال‌احمر، قرار است به‌زودی در رودسر مرکز درمانی، توانبخشی و داروخانه جمعیت هلال‌احمر با مشارکت خیران ساخته شود و به بهره‌برداری برسد. ارزش ریالی این املاک 700میلیارد تومان برآورد شده است.
این نیکوکار گیلانی املاک ذکرشده را با سند شش‌دانگ به جمعیت هلال‌احمر اهدا کرد. رضازاده رودسری گفت: «از اینکه نیاز دارویی مردم رفع شود و آنها بتوانند داروهای خاص و کمیاب را از این داروخانه دریافت کنند، لذت خواهم برد. این مغازه‌ها قرار است به یک مرکز توانبخشی و درمانی تبدیل شود و باعث خوشحالی من است که این ساختمان را هدیه بدهم.» پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر، در پاسخ به هدیه مرد نیکوکار گفت: «حرکت‌های اینچنینی باعث سنگین‌ترشدن مسئولیت ما می‌شود.» رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین از این اقدام خیر گیلانی قدردانی کرد و از آن به عنوان حرکتی بزرگ در جهت فعالیت‌های عام‌المنفعه نام برد.

هلال‌احمر پرچمدار فعالیت‌های خیرخواهانه
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر در دیدار با اسدالله رضازاده، خیر استان گیلان، بر ضرورت بهره‌گیری از جامعه خیرین به‌منظور ارتقای خدمت در جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد. در این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی با قدردانی از حرکت خداپسندانه، عام‌المنفعه و انساندوستانه این واقف نیک‌اندیش، بر اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت خیرین در فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر به عنوان یک نهاد مردمی و عام‌المنفعه تاکید کرد. نماینده رهبر معظم انقلاب با تقدیر از فعالیت خیرخواهانه اسدالله رضازاده، این‌گونه فعالیت‌ها را چشمه‌ای جاری و ماندگار دانست و افزود: «این اقدامات خیران، باقیات و صالحات آنان در آخرت خواهد شد.»



او با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر یک نهاد مردمی و عام‌المنفعه است، اضافه کرد: «با توجه به حادثه‌خیزبودن کشور، ما امیدواریم که با بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و نیکوکاران بتوانیم در ارتقای خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان گام برداریم.» او جمعیت هلال‌احمر را پرچمدار خدمت‌رسانی در حوادث عنوان کرد و به مرور عملکرد این جمعیت در برخی از حوادث همچون زلزله رودبار و بم پرداخت. نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمعیت هلال‌احمر در ادامه با بیان اینکه وقف در آموزه‌های اسلامی یک امر ارزشمند است، افزود: «در روایات تاکید شده است که وقف یکی از چهارگانه‌‌هایی است که دین را زنده و پویا نگه می‌دارد.»
او با بیان اینکه ارتباط با خیرین باید پویا و سازنده باشد، تصریح کرد: «جمعیت هلال‌احمر پیشگام و پیش‌قدم در عرصه خیرخواهی است.» نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: «امیدواریم با همدلی و همیاری خیرین گام‌های موثری در جهت پیشبرد اهداف این نهاد عام‌المنفعه به مردم برداشته شود.» او اعتماد مردم به جمعیت هلال‌احمر را بزرگ‌ترین سرمایه این نهاد عام‌المنفعه دانست و افزود: «هدف هلال‌‌احمر هم این است که امانتدار خوبی برای مردم باشد.»

سایر اخبار این روزنامه
امکان بازگشت پول متقاضیان عمره سویه جدید کرونا در ایران تایید نشده است پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی در پی درگذشت دکتر کریم مجتهدی آب نداریم ... گلایه دولت از برخی مصوبات که منجر به نا ترازی می‌شود رسیدن به هدف‌های اسلام جز با حضور مردم ممکن نیست انتقام با خیبرشکن اسرائیل ذاتا بی رحم است رنج بیماران رودسر را کم می‌کنیم موتورهای بیمه‌گریز انتقاد سازمان برنامه و بودجه از تغییرات ایجاد شده در بودجه 1403 فروش هزار میلیاردی سینمای ایران در سال 1402 اشتغال غیرقانونی ۳میلیون تبعه خارجی در ایران همه‌ راه‌های رسیدن ایران به فینال آسیا مخبر: توسعه اقتصاد روستایی باید با قوت دنبال شود تا ۴ بهمن اسامی نامزدهای مجلس خبرگان اعلام می‌شود غزه و انتقاد سیاستمدار انگلیسی از بردگی رسانه‌ها برای اسرائیل پاسخ محکم ایران به جنایات تروریست‌ها حضور امیرعبداللهیان در سوئیس برای شرکت در اجلاس داووس حمله موشکی به مقر گروهک تروریستی جیش الظلم در خاک پاکستان قرارداد خرید ایرباس در دولت قبل لغو و پولی بابت آن پرداخت نشده است