همه‌ راه‌های رسیدن ایران به فینال آسیا

  [ شهروند ]  تیم‌ملی فوتبال ایران روز یکشنبه کار خود را به طور رسمی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا آغاز کرد و مقابل تیم‌ملی فوتبال فلسطین موفق شد 4 بر یک پیروز میدان شود و سه امتیاز این بازی را به حساب خود واریز کند. ملی‌پوشان کشورمان با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به امارات در جایگاه اول جدول قرار دارند و دو بازی دیگر مرحله گروهی مشخص می‌‌کند که تیم‌ملی ایران با چه امتیاز و چه جایگاهی به استقبال مرحله حذفی مسابقات خواهد رفت.

فرمت جدید جام ملت‌های آسیا و افزایش تیم‌ها در این مسابقات باعث شده است تا تیم‌های بیشتری فرصت حضور در مرحله حذفی را پیدا کنند و همین مسئله باعث می‌شود تا تیم‌های صعودکننده مسیرهای مختلفی را برای رسیدن به مراحل بالاتر تجربه کنند. در این گزارش قصد داریم تمامی احتمالات و راه‌های ممکن تیم‌ملی فوتبال کشورمان را برای رسیدن به فینال جام‌ملت‌های آسیا بررسی کنیم.

صدرنشینی و تقابل احتمالی مقابل کره‌جنوبی
محتمل‌ترین و قابل‌پیش‌بینی‌ترین اتفاقی که می‌تواند برای تیم‌ملی فوتبال ایران در مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا رقم بخورد، صدرنشینی و موفقیت مقابل همه رقبا در این مرحله است. شاگردان امیر قلعه‌نویی با تیم‌های فلسطین، هنگ‌کنگ و امارات هم‌گروه هستند و با صدرنشینی در این گروه‌، در مرحله یک‌هشتم نهایی با یکی از تیم‌‌های سوم گروه A، B یا F دیدار خواهند داشت؛ تیم‌هایی که شاید سوریه، قرقیزستان یا حتی تاجیکستان و عمان باشند. مرحله یک‌چهارم نهایی، مرحله سختی برای تیم‌ملی فوتبال ایران خواهد بود، جایی که ملی‌پوشان در صورت صعود به یک‌چهارم نهایی، به احتمال زیاد مقابل کره‌جنوبی قرار خواهند گرفت. قطعا این بازی برای تیم‌ملی، بازی پرچالشی خواهد بود، اما اگر ملی‌پوشان از این مرحله هم عبور کنند، در نیمه‌نهایی کار راحت‌تری خواهند داشت و به احتمال زیاد با یکی از تیم‌های ازبکستان یا قطر دیدار خواهند کرد و پس از آن هم ژاپن، محتمل‌ترین حریف ایران در فینال در صورت صعود از مرحله نیمه‌نهایی خواهد بود. شاید کره‌جنوبی تنها مانع اصلی و سخت ایران برای رسیدن به فینال آسیا باشد، اما باید منتظر ماند و دید در این مسیر چه رقبایی مقابل تیم‌ملی قرار خواهد گرفت.

صعود به عنوان تیم دوم؛ آغاز بازی‌های سخت!
دوم شدن ایران در مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا کار را روی کاغذ سخت‌تر خواهد کرد. ملی‌پوشان در صورت صعود به دور حذفی به عنوان تیم دوم مرحله گروهی، با تیم دوم گروه A به مسابقه خواهد رفت؛ تیمی که به احتمال زیاد، تیم چین خواهد بود. در صورت صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی،‌ ژاپن حریف احتمالی بعدی این مرحله است که سخت‌ترین حریف ایران در این مسیر به شمار خواهد آمد. در مرحله نیمه‌نهایی یکی از تیم‌‌های استرالیا یا عربستان، انتظار ملی‌پوشان را خواهد کشید و در مرحله فینال هم تیم کره‌جنوبی می‌تواند آخرین بازی تیم‌ملی آن هم در این مسیر سخت و پرچالش باشد.



صعود به عنوان تیم سوم
اگر فرض کنیم که ایران به عنوان تیم سوم به دور حذفی مسابقات صعود کند، باید در ابتدای کار مقابل تیم اول گروه A یعنی احتمالا تیم‌ملی فوتبال قطر قرار بگیرد، پس از این مرحله، ازبکستان، محتمل‌ترین گزینه برای رقابت با تیم‌ملی ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی است و در مرحله نیمه نهایی نیز کره‌جنوبی می‌تواند انتظار تیم‌ملی را بکشد. در مرحله فینال هم مثل مسیر اول، ژاپن حریف احتمالی ما در مرحله فینال است تا این مسیر هم برای تیم‌ملی، مسیر بسیار پرچالشی باشد.

پایان ماجرا
سه مسیر برای تیم‌ملی در این مسابقات در نظر گرفته شده که اگر بخواهیم احتمالات را در نظر بگیریم، سوم‌شدن ایران در این گروه، امری دور از انتظار است، اما تقابل ایران و امارات در بازی سوم گروه C، شاید احتمال اندکی را به وجود بیاورد که امارات بخواهد ملی‌پوشان را به دردسر بیندازد. این اتفاق می‌تواند شرایط بسیار سختی را برای ملی‌پوشان رقم بزند و همین مسئله باعث می‌شود تا تیم‌ملی تمام برنامه‌های خود را برای صدرنشینی در این مرحله بگذارد. البته تمام مطالب این گزارش، احتمالات را در نظر گرفته است و شاید همین تیم‌های مدعی‌ای که نام‌شان را بردیم، در مراحل اول از رقابت‌ها کنار بروند و شرایط تازه‌ای را در روند مسابقات رقم بزنند، باید منتظر ماند و دید تیم‌ملی و رقبای ملی‌پوشان چه عملکردی را از خودشان در این مسابقات برجای می‌گذارند.

سایر اخبار این روزنامه
امکان بازگشت پول متقاضیان عمره سویه جدید کرونا در ایران تایید نشده است پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی در پی درگذشت دکتر کریم مجتهدی آب نداریم ... گلایه دولت از برخی مصوبات که منجر به نا ترازی می‌شود رسیدن به هدف‌های اسلام جز با حضور مردم ممکن نیست انتقام با خیبرشکن اسرائیل ذاتا بی رحم است رنج بیماران رودسر را کم می‌کنیم موتورهای بیمه‌گریز انتقاد سازمان برنامه و بودجه از تغییرات ایجاد شده در بودجه 1403 فروش هزار میلیاردی سینمای ایران در سال 1402 اشتغال غیرقانونی ۳میلیون تبعه خارجی در ایران همه‌ راه‌های رسیدن ایران به فینال آسیا مخبر: توسعه اقتصاد روستایی باید با قوت دنبال شود تا ۴ بهمن اسامی نامزدهای مجلس خبرگان اعلام می‌شود غزه و انتقاد سیاستمدار انگلیسی از بردگی رسانه‌ها برای اسرائیل پاسخ محکم ایران به جنایات تروریست‌ها حضور امیرعبداللهیان در سوئیس برای شرکت در اجلاس داووس حمله موشکی به مقر گروهک تروریستی جیش الظلم در خاک پاکستان قرارداد خرید ایرباس در دولت قبل لغو و پولی بابت آن پرداخت نشده است