حملات آمریکا علیه انصارالله یمن

 ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به سنتکام ادعا کرد: در چارچوب دفاع از خود دو حمله موفقیت‌آمیز علیه انصارالله یمن انجام دادیم.
 ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه موسوم به سنتکام گفت: ایالات متحده آمریکا روز جمعه دو حمله موفق در دفاع از خود علیه حوثی‌های (انصارالله) مورد حمایت ایران در دریای سرخ انجام داد.
سنتکام در بیانیه ای افزود: اهداف شامل یک موشک کروز ضد کشتی متحرک و یک شهپاد در یمن بود.
فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه ادعا کرد این موشک را به عنوان یک «تهدید قریب الوقوع» برای کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا و کشتی‌های تجاری در منطقه شناسایی کرد.



سنتکام همچنین گفت که «حوثی‌ها» (انصارالله) چهار موشک بالستیک ضدکشتی از مناطق تحت کنترل خود در یمن به سمت دریای سرخ پرتاب کردند.
فرماندهی مرکزی آمریکا اضافه کرد: از بعد از ظهر (به وقت صنعا)، ۱۶ فوریه تا ساعت ۱ بامداد ۱۷ فوریه، چهار موشک بالستیک ضد کشتی از مناطق تحت کنترل حوثی‌های (انصارالله)  یمن تحت حمایت ایران به سمت دریای سرخ پرتاب شد. تخمین زده می شود که حداقل سه موشک به سمت کشتی تجاری ام تی پولاکس با پرچم پاناما، متعلق به دانمارک و ثبت پاناما پرتاب شده است.
سنتکام مدعی شد: هیچ آسیب یا خسارتی از این کشتی یا هر کشتی دیگری در منطقه گزارش نشده است.
پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند. گروه‌های مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله در عراق و سوریه و نیز نیروهای یمنی به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان‌الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده‌اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.