رکوردهای بر باد رفته!

[شهروند]  بدون شک دیدار جمعه شب پرسپولیس و آلومینیوم اراک در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی، یکی از زیباترین مسابقات فوتبالی بود که در ادوار لیگ برتر برگزار شد. مصافی که پرسپولیس دو بار با اختلافی دو گله از حریف خود پیش افتاد، اما اراکی‌ها هر دو بار موفق به کامبک شدند و درنهایت بعد از تساوی 4 بر 4 دو تیم در وقت‌های قانونی و تلف‌شده مسابقه، این آلومینیوم بود که در ضربات پنالتی موفق به حذف پرسپولیس شد. این نتیجه اما با نکات ویژه‌ای هم همراه بود. از شکست خارج از خانه پرسپولیس در جام حذفی بعد از هشت سال، تا رکورد صددرصد پیروزی مجتبی حسینی برابر اوسمار ویرا، در ادامه این گزارش، به نکات ویژه‌ای از این مسابقه خواهیم پرداخت.

مجتبی حسینی، برنده هم در لیگ، هم در جام‌حذفی
همواره در سال‌های اخیر نام آلومینیوم برای پرسپولیس کابوس‌وار بوده و سرخ‌پوشان شکست‌های تلخی برابر ایرالکو داشتند، اما باخت در نخستین مسابقه دور برگشت لیگ برتر در همین فصل و برتری تفکرات تاکتیکی سیدمجتبی حسینی مقابل اوسمار اولیویرا کاری کرد تا قرمزها اولین و آخرین باخت خود همراه با این سرمربی را متحمل شوند که جمعه شب هم چنین اتفاقی رخ داد. مجتبی حسینی که تجربه کار در پرسپولیس را دارد و بسیاری از بازیکنان قرمزها را شاگردان سابق او تشکیل می‌دهند، شناخت خوبی از این تیم داشت و در لیگ برتر نتیجه‌ای گرفت که موجب شد تا الان قرمزها صدرنشین لیگ برتر نباشند و شب گذشته هم موجب حذف آنها شد.پرسپولیس اولین و آخرین شکست خود در دور برگشت لیگ برتر را مقابل شاگردان مجتبی حسینی داشت؛ در صورتی که اگر در آن مسابقه حتی به تساوی می‌رسیدند، همین حالا صدرنشین لیگ بودند، ولی باخت در اراک کاری کرده تا اکنون پشت‌سر استقلال قرار بگیرند، اما شب گذشته هم این سرمربی به شاگردان خود اطمینان داشت که یک برد دیگر در اراک به دست می‌آورند. مجتبی حسینی با تعویض‌های فوق‌العاده مقابل پرسپولیس سرنوشت بازی را تغییر داد و کاری کرد تا دو بار در جریان مسابقه شکست 2 گله را جبران کنند و در پنالتی‌ها نیز کامبک بزنند و درنهایت قرمزها را از جام حذفی بیرون کنند. حسینی با دومین برد متوالی مقابل پرسپولیس و اوسمار، تبدیل به کابوس این تیم در دو ماه اخیر شد و کاری کرد تا آنها فعلا صدرنشین لیگ برتر نباشند و جام حذفی را هم تمام‌شده ببینند.

آلومینیوم، یادآور قشقایی بعد از 8 سال
شکست تلخ و عجیب پرسپولیس در ضربات پنالتی مقابل آلومینیوم یادآور خاطرات تلخ قشقایی شیراز در جام حذفی ۱۳۹۵ بود. پرسپولیس در روزی که چهار بار از حریف پیش افتاده بود، سرانجام در ضربات پنالتی شکست خورد تا طلسم شکست‌ناپذیری خارج از خانه سرخپوشان در جام حذفی بعد از  ۲۷۶۵ روز باطل شود.
آخرین شکست این تیم نیز دقیقا به همین شکل و در ضربات پنالتی مقابل تیم لیگ دویی قشقایی رقم خورده بود. جالب  آنکه آلومینیومی‌ها پیش از این در جام حذفی دو فصل پیش و در همین مرحله یک‌هشتم موفق به شکست‌دادن تراکتور و سپاهان نیز شده بودند و حالا نام پرسپولیس هم به قربانیان ایرالکو برای دومین‌بار در تاریخ جام حذفی اضافه شد.

رکورد عجیب رفیعی: 4 بازی کلین‌شیت، یک بازی 4 گل!



بعد از مصدومیت علیرضا بیرانوند از ناحیه مچ دست، امیررضا رفیعی، دروازه‌بان جوان پرسپولیس فرصت این را پیدا کرد که درون دروازه سرخ‌ها قرار بگیرد. او که پیش از این هم یک بار به دلیل محرومیت بیرانوند، درون دروازه سرخ‌ها قرار گرفته بود، طی چهار مسابقه موفق به ثبت چهار کلین‌شیت برای قرمزها شد، اما جمعه شب در مصاف با ایرالکو، چهار بار دروازه‌اش را بازشده دید! به این ترتیب رکورد صددرصد کلین‌شیت رفیعی برای پرسپولیس از بین رفت و او با عملکرد نه‌چندان قابل قبول، روز سختی را در اراک پشت‌سر گذاشت.

واکنش جالب بازیکنان پرسپولیس به حذف دراماتیک: ما مقصریم!
تنها ساعاتی بعد از حذف پرسپولیس از جام حذفی، وحید امیری، زننده آخرین ضربه پنالتی سرخ‌ها که موفق به گل کردن توپش نشد، در اینستاگرامش یک پست احساسی منتشر کرد و خود را مقصر شکست تیمش دانست. امیری در این پست نوشت: «سلام بر هوادارانِ عزیز تیم پرافتخار پرسپولیس. از اینکه امروز باعث حذف تیم شدم، بسیار ناراحتم و همینجا از همه شما هوادارانِ عزیز، هم‌تیمی‌ها و تمام عواملِ باشگاه بزرگِ پرسپولیس عذرخواهی می‌کنم، امیدوارم بنده رو ببخشید و از این تیم مثل همیشه حمایت کنید، چون چیزی که ماندگاره پرسپولیسِه که با پشتوانه‌ شما قوی و بزرگ تا همیشه می‌مونه.»
بلافاصله بعد از این پست احساسی کاپیتان سرخ‌ها، بازیکنان این تیم یکی پس از دیگری با گذاشتن کامنت‌های پی‌درپی، خود را مقصر شکست این تیم دانستند و امیری را تنها نگذاشتند. این اتفاق در نوع خودش برای فوتبال ایران منحصربه‌فرد و جالب توجه بود و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.