وزیر کشور: رئیس‌جمهور کاملا موافق واگذاری اختیارات به استان‌ها ست

وزیر کشور: مساله کولبر‌ها شاید زیبا نباشد اما به دلیل نقص‌های موجود و بازارچه‌های غیرمجاز مرزی است. با این حال، براساس اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قاچاق در طول سال‌های گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته اما بحث موجود در دولت ، ساماندهی کولبر‌ها و بازارچه‌های مرزی است.
عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست مشترک اعضای شورای ملی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، استانداران و روسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع معادن وکشاورزی استان‌ها ی سراسر کشور بابیان اینکه استان‌ها به لحاظ نظر کارشناسی ضعیف نیستند، اظهار کرد: رئیس‌جمهور هم کاملا موافق واگذاری اختیارات به استان‌ها است. هر وقت هم که به ایشان نامه نوشتیم دستورات لازم را صادر کردند. با این وجود برخی دستگاه ها برای واگذاری اختیارات مقاومت می کنند که ما این موضوع را پیگیری می کنیم و در برنامه ششم توسعه هم رد پاهای خوبی برای واگذاری اختیارات گذاشته شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه برای تقویت نقش شورای ملی گفت‌وگو باید هم در تقنین و هم در تنقیح قوانین تلاش بیشتری کنیم اظهار کرد: پیشنهاد ما این است اتاق بازرگانی قوانین را بازنگری کند تا در اصلاح و پیشنهاد قوانین پیگیری مشترکی داشته باشیم. دستورالعمل اجرایی این قوانین نیز در وزارت اقتصاد و اتاق بازرگانی باید انجام شود تا در مسیر کار با اطمینان و دقت بهتری کارها را پیش ببریم. وی در ادامه با اشاره به اینکه پیشنهاد ما به دولت این بوده است که مرکز فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی چه در مرکز و چه در استان‌ها ایجاد شود، اظهار کرد: ما این آمادگی را داریم که این مرکز در وزارت کشور باشد تا مشکلات واحدها را پیگیری کنیم.
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه اگر می خواهیم اقتصاد مقاومتی در کشور نهادینه شود حتما باید گام‌های بلندتری برداریم، تصریح کرد: نظام برنامه ریزی،


بودجه ریزی، پولی و بانکی و اداری ما نیاز به اصلاح دارد.
وی همچنین گفت: آسیب شناسی دقیقی از مصوبات شورای گفت‌وگو انجام شده است. البته موضوع آسیب شناسی صادرات هم در حال انجام است. وزیر کشور در باره ایجاد معاونت اقتصادی در استانداری‌ها اظهار کرد: نامه ای به رئیس‌جمهور نوشته‌ایم و ایشان دستور بررسی را صادر کرده‌اند.
وزیر کشور همچنین از ساماندهی بازارچه های موقت در مرزهای کشور در دولت خبر داد.
وزیر کشور درباره مساله کولبر‌ها نیز گفت: مساله کولبر‌ها شاید زیبا نباشد اما به دلیل نقص‌های موجود و بازارچه‌های غیرمجاز مرزی است. با این حال، براساس اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قاچاق در طول سال‌های گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته اما بحث موجود در دولت ساماندهی کولبر‌ها و بازارچه‌های مرزی است.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر کشور: رئیس‌جمهور کاملا موافق واگذاری اختیارات به استان‌ها ست «ابتکار» پیامدهای برکناری نواز شریف و مشکل ناامنی در مرزهای شرقی را بررسی می‌کند «ابتکار» از آخرین فهرست احتمالی کابینه دولت دوازدهم گزارش می‌دهد ابقای 8 وزیر و کاهش زنان کابینه جلال خوشچهره جوانگرایی؛ شعار پیشرو یا عوامگرا؟ در پشت صحنه کتابخانه و موزه ملی ملک چه می گذرد؟ آن سوی ویترین‌ تاثیر افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی و کاهش سود بانکی بر بازار مسکن بررسی شد تداوم سختی های خانه دار شدن تنها رودخانه سابقا قابل کشتیرانی ایران همچنان اسیر گل ولای است در جستجوی سرای ابدی سینماگران خانه دوست کجاست؟ کمیسیون امنیت ملی کلیات طرح مقابله با اقدامات آمریکا را تصویب کرد معاون اول رئیس جمهوری : اگر رئیس جمهوری مصلحت ببیند، در دولت بعدی کمک خواهم کرد احمد مازنی: شهردار پایتخت به دنبال پل زدن از بهشت به پاستور نباشد هفتمین جلسه محاکمه دو متهم فساد نفتی برگزار شد چرا آمریکا و متحدان اروپایی خواهان توقف برنامه موشکی ایران هستند؟ استراتژی دشمن، خشمگین کردن ماست قصه شیرین آب، الفبای زندگی