حسن خمینی : باید قبل از رحلت ، خیابانی به نام آیت اله هاشمی نامگذاری می شد

آفتاب یزد- گروه سیاسی : روز گذشته طی مراسمی رسمی بزرگراه «نیایش»،به نام «آیت الله هاشمی رفسنجانی» نام گرفت.دراین مراسم که در تالار شمس برگزار شد حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی ، محمد باقر قالیباف شهردار تهران ، عفت مرعشی همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی ، فرزندان وی و جمعی از اعضای شورای شهر چهارم و پنجم حضورداشتند .
حسن خمینی دراین مراسم با تاکید براینکه بهتر بود قبل از رحلت آیت‌الله هاشمی خیابانی به نام او نامگذاری می‌شد ، گفت :شاهد حوادث تلخ و شیرین زیادی در 10 سال آخر زندگی آیت‌الله هاشمی بودیم، چرا باید نام هاشمی را در جامعه زنده نگه‌داریم؟ ویژگی‌های او و علل آن بسیار زیاد است. او زمان مرگ 82 ساله بود اما جوان‌اندیش بود و فرزند زمان خویش بود. 10 سال اخیر از پر تراکم‌ترین دوره‌های زندگی او بود اما به‌قدری روح او بلند بود که هیچ‌یک از این فراز و فرودها ضربان قلب او را بالا نمی‌برد، چه برسد که خواب از چشم او برباید.به گزارش ایلنا، وی ادامه داد : ایشان شجاعت حرکت داشت، چیزی که ما امروز به آن احتیاج داریم. قدرت تصمیم‌گیری در آیت‌الله هاشمی در سال 92 زمانی که برای ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری رفت، دیده شد. او در آن زمان همه زندگی سیاسی خود را با این کار عرضه کرد.وی یادآور شد: زمان حمایت از حجت‌الاسلام حسن روحانی همه یافته‌های خود را برای کاندیدایی قرار داد که احتمال داشت پیروز نشود. ما باید از او یاد بگیریم که همه چیز را بشناسیم و در راه ساختن جامعه و سعادتمند کردن فرزندان حاضر شویم و هر هزینه‌ای را بدهیم.
مردم، زمان رحلت آیت‌الله هاشمی و پس از آن با انتخاب آقازاده ایشان از این همه تلاش قدردانی کردند.او با بیان اینکه من هیچ‌وقت از آیت‌الله هاشمی بت نمی‌سازم، گفت: آیت‌الله هاشمی برای من بزرگ بود چراکه می‌توانستم او را نقد کنم.سید حسن خمینی متذکر شد: ما کنار شخصیت او بزرگ شدیم. ایشان بزرگی به ما نمی‌فروخت، بزرگی به ما می‌آموخت، اوهمچنین اعلام داشت در هفته آینده در باره خدمات باقر قالیباف نیز صحبت می کند، در این مراسم همچنین محسن هاشمی رفسنجانی فرزند آیت الله و عضو شورای شهر جدید تهران نیز گفت :" امروز نام یک خیابان به نام یک شهروند مسئولیت‌پذیر تهران می‌شود، مسائل تهران از دید آیت‌الله هاشمی غافل نبود و زمانی که در مجلس حضور داشتند مجمع نمایندگان تهران را تشکیل و مسائل تهران را بررسی و برای آن تصمیم‌گیری می‌کردند.وی متذکر شد: از مهمترین اقدامات این مجمع متروی تهران است که امروز یکی از بزرگترین مشکلات تهران را حل کرده است. محمدباقر قالیباف شهردارتهران نیز در این مراسم گفت : ما هر جای تاریخ ایران را نگاه کنیم رد پایی از آیت‌الله هاشمی دیده می‌شود. قالیباف خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی هر موقع که سر هر پروژه‌ای حاضر می‌شد خستگی از تن او می‌رفت. من در بیش از 100پروژه با او بودم و همیشه این شور و نشاط را در چهره آیت‌الله هاشمی مشاهده می‌کردم و همان‌طور که رهبر انقلاب فرموده‌اند: «آیت‌الله هاشمی از استوانه‌های این نظام است». او با اشاره به یادداشتی با دست‌خط آیت‌الله هاشمی گفت: من هم مانند آیت‌الله هاشمی یک روستازاده هستم و به این مردم خدمت کردم، البته هم خطا کردم و هم خدمت و امیدوارم دیگران اینها را تجربه خود قرار داده و خطاها و اشتباهات ما را تکرار نکنند.
سید محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات نیز در این مراسم با اشاره به اینکه امروز 28 مرداد و روز کودتای 28 مرداد است، گفت: امیدوارم روزی فرا رسد که بتوانیم روزی را برای بزرگداشت مصدق گرامی بداریم.مدیر مسئول روزنامه اطلاعات خاطرنشان کرد: جامعه ما جامعه حق‌شناسی است و به بزرگان خود احترام می‌گذارد. مردی که می‌خواست صنعت نفت ما را ملی و از آن خودمان کند که با مخالفت دشمنان روبرو شد اما ما امروز باید نام این بزرگمرد را که برای وطن مان تلاش کرده گرامی بداریم. وی همچنین آزادی هاشمی از زندان و دیدارش با امام در پاریس را لحظه ای فراموش‌نشدنی توصیف کرد .