پيشقدمي علماي اهل سنت سيستان و بلوچستان براي جلوگيري از ازدواج كودكان

ايسنا| معاون رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: گزارش‌هايي ارايه شده مبني بر اينكه دريافت برخي هزينه‌هاي درمان از مادران باردار در سيستان و بلوچستان آنها را دچار مشكل كرده است كه اين موضوع را از طريق وزارت بهداشت پيگيري و مشكل مادران باردار استان را برطرف خواهيم كرد. معصومه ابتكار در نشستي خبري بيان كرد: در زمينه ارايه خدمات اوليه بهداشتي به ويژه به مادران و زنان باردار در سيستان و بلوچستان پيشرفت‌هاي زيادي در دولت يازدهم انجام شده است. 
معاون رييس‌جمهور در ادامه گفت: در بحث خدمات درماني و امكانات بهداشتي حتي در شهرهاي فاقد بيمارستان شاهد پيشرفت‌هاي زيادي هستيم به ويژه خدمات درماني كه با كيفيت بالا در اختيار مادران و زنان قرار گرفته است. ابتكار اظهار كرد: اقدامات ارزنده‌اي توسط دولت يازدهم براي توسعه كارآفريني زنان در معرض آسيب و تحصيلكرده انجام شده، همچنين با توجه به بحث بهداشت، آموزش، اشتغال، هنر و ورزش زنان و بانوان شاهد پيشرفت‌هاي زيادي در كل كشور و در سطح بين‌المللي بوديم. معاون رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: دولت تدبير و اميد در تلاش است تا پايان دولت دوازدهم 30 درصد از مناصب دولتي در اختيار بانوان قرار گيرد. 
وي ادامه داد: در اين زمينه دستورات لازم به تمام بخش‌هاي مديريتي كشور ابلاغ شده است تا از ظرفيت بانوان در مناصب دولتي استفاده كنند. ابتكار گفت: با گذشت چهار سال شاهد بهبود وضعيت زنان در شاخص‌هاي مختلف از جمله بهبود وضعيت سواد و آموزش دختران بازمانده از تحصيل هستيم به‌طوري كه جمعيت دختران و نوجوانان بازمانده از تحصيل به شكل چشمگيري رو به كاهش است. 
وي تصريح كرد: با توجه به اينكه سيستان و بلوچستان در واگذاري مناصب دولتي به بانوان در كشور پيشرو است انتظار مي‌رود نسبت به ساير استان‌ها زودتر بتواند برنامه دولت را محقق كند. وي ادامه داد: مشاركت بانوان سيستان و بلوچستان در عرصه سياسي و اجتماعي به ويژه در شوراهاي اسلامي شهر و روستا بسيار چشمگير است. معاون رييس‌جمهور همچنين با اشاره به نشست خود با علماي اهل سنت سيستان و بلوچستان تصريح كرد: در اين نشست تصميمات بسيار خوبي در مورد جلوگيري از ازدواج دختران در سنين پايين اتخاذ شد. وي بيان كرد: با اجراي برنامه‌هاي متنوع فرهنگي مي‌توان از ازدواج دختران در سنين پايين جلوگيري كرد كه علماي اهل سنت سيستان و بلوچستان در اين زمينه پيش قدم شده‌اند. معاون رييس‌جمهوري در امور زنان و خانواده با اشاره به زنان بدسرپرست و خود سرپرست نيز گفت: دولت در تلاش است تا با ارايه تسهيلات و تقويت مشاغل خانگي در اين زمينه گام‌هاي موثري براي اين افراد بردارد.