مقبولیت اصلاح‌طلبان به دلیل ایستادگی‌شان است

سید محمدرضا خاتمی درباره حواشی پیرامون شب اول عزاداری حسینیه جماران و انتشار عکس دکتر لاریجانی با اصلاح طلبان گفت: وقتی در کشورمان سازمان‌ها و تشکیلات حزبی قوی نداریم سیاست حول افراد می‌چرخد و طبیعی است آنان هم سعی می‌کنند در بروز خودشان در صحنه، جلب‌نظر کنند و نظرات اقشار مختلف را به سوی خود بکشانند.وی خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان در طول ۲۰ سال گذشته به‌خصوص در ۸ سال اخیر قدرت اجتماعی و نفوذ کلمه خودشان را نشان دادند.
نایب رئیس مجلس ششم با اشاره به پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان در جامعه عنوان کرد: همه می‌دانند اگر بگذارند اصلاح‌طلبان می‌توانند چه کارهای بزرگی را انجام دهند و حتی چهره‌هایی را که مطرح نیستند پیروز میدان کنند، نمونه‌اش را ما در انتخابات مجلس شورای اسلامی،‌ شوراهای شهر و روستا و ریاست‌جمهوری مشاهده کردیم.
وی تاکیدکرد: با وجود اینکه اصلاح‌طلبان اصلی در این میدان‌ها خیلی امکان بروز نداشتند، اما باز هم آن قدرت نفوذ اصلاح‌طلبان در جامعه کار خودش را کرد.معاون وزیر بهداشت و درمان در دولت اصلاحات با بیان اینکه مردم ما بسیار هوشیار هستند و می‌دانند هر شخص چه مواضعی دارد، گفت: صرفا این اظهار‌ات مقطعی باعث نمی‌شود مردم فکر کنند چهره‌هایی را که تا حالا شناختند و می‌دانند چه طرز تفکری دارند، یک موضع یا چهره دیگری را به خود گرفته‌اند.
به گزارش ایلنا، وی تاکید کرد: آن چیزی که باعث شد اصلاح‌طلبان در بین مردم مقبولیت داشته باشند، صداقت و ایستادگی بر مواضع‌شان است. البته این به آن معنا نیست که اشتباه ندارند، چرا اشتباه هم کردند، اما در پذیرش اشتباهاتشان هم صداقت به خرج می‌دهند.