آرامش شطرنج‌باز

محمدرضا ستوده- درسا درخشانی، دختر شطرنج‌باز ایرانی که به دلیل حضور بدون حجاب در رقابت‌های بین‌المللی از تیم ایران اخراج شد، به تیم ملی آمریکا پیوست.
در حال حاضر از منظر مسوولان کشور درسا درخشانی فکر می‌کند که با ایستادگی روی موضع خود پیشرفت کرده ولی اینطور نیست و او با پا گذاشتن‌ روی یک‌سری چیزها، چیزهایی به دست آورده که پشیزی ارزش ندارد. اما خبرها حاکی از این است که درسا درخشانی اکنون در سواحل کالیفرنیا دراز کشیده، باد او را نوازش و موج‌های آرام اقیانوس آرام او را خیس می‌کند و در حالی که نوشیدنی خنکی را از توی نِی هورت می‌کشد، برای فدراسیون شطرنج ایران و تیم ملی‌اش آرزوی موفقیت می‌کند!
شنیده‌ها حاکی از این است که ورزشکاران تیم‌های ملی دیگر کشورمان از امروز صبح به صورت «دُرسا طور» در میادین حاضر شده‌اند به طوری که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود!
مردان ملی‌پوش تیم‌های مختلف هم حتی در حال امتحان کردن شانس خود هستند. یکی از کشتی‌گیران تیم ملی کشتی آزاد با این استدلال که من یک آزادکار هستم پس آزاد هستم و بدون دوبنده روی تشک حاضر شده و هر کاری می‌کنند از تشک خارج نمی‌شود. از آن طرف فرنگی‌کاران نیز دست به همین کار زده‌اند و می‌گویند: اساسا رشته ما فرنگی است و می‌خواهیم مثل فرنگی‌ها رفتار کنیم و دوبنده‌هایشان را به آسمان پرت کرده‌اند. آنها گفته‌اند: آنقدر اینطوری می‌مانیم تا یکی از کشورهای فرنگی ما را به خود دعوت کند.


اما سخنگوی وزارت ورزش آمریکای خونخوار طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به اندازه ‌کافی در کشورمان ورزشکار بی‌بند و بار، دنیازده و بی‌قید و بند داریم لذا خواهشمندیم از هرگونه اقدام غیرمتعارف به طمع پیوستن به تیم‌های ملی ما جدا خودداری فرمایید. این یک مورد هم برای سوزاندن مسوولان فدراسیون شطرنج بود.
با تشکر
سخنگوی وزارت ورزش آمریکای غرب‌زده