آقای شمخانی!یک جلسه بگذارید

جناب آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان سخن بجایی گفته است: «رسانه‌ها باید با زبان گویا و بدون لکنت و در سایه مصونیت تام نسبت به اطلاع‌رسانی دقیق در مورد فساد اثبات شده در هر سطحی اقدام کنند.» اما پرسش اینجاست این خواسته صواب، شدنی است؟
البته همینکه دبیر شورای عالی امنیت ملی چنین نکته‌ای را مطرح نموده اند جای شکرش باقیست اما این تمام ماجرا تلقی نمی‌گردد.گفتن و نطق نمودن ساده است اما داستان وقتی به قسمت سخت خود می‌رسد که بخواهیم وارد حیطه عمل شویم. به نظر می‌رسد حالا که برخی مقام‌ها‌ی ذی نفوذ کشورمان
به این باور رسیده اند و آن را از تریبون‌ها اعلام می‌نمایند. بایستی هرچه زودتر برخی تعریف‌ها از کارکرد رسانه را بازتعریف نماییم.یعنی طبق ساز و کاری مشخص آقایان بنشینند یک بار دیگر رسانه را تعریف نمایند و تعیین کنند از رسانه چه‌می‌خواهند. متاسفانه مدت‌ها‌ست از منظر برخی، رسانه خوب، رسانه‌ای است که خنثی و مجیزگو باشد. در واقع همانطور که عده‌ای دانشگاه و دانشجوی ساکت و آرام را مطلوب می‌دانند به همان نسبت هم خواهان رسانه‌ها‌ی به اصطلاح «ِخنگ» هستند؛ یعنی رسانه‌ای که «کرَ»،«لال» و «کور» باشد. فلذا اگر چنین توافقی و تمهیدی اندیشیده نشود و اجرایی نگردد لبیک به خواسته جناب آقای شمخانی تبعات ناخوشایندی برای «برخی» رسانه‌ها دارد!‌ای کاش این مقام محترم پیش از بیان چنین سخنی، پای درد دل جماعت روزنامه چی می‌نشستند و سپس خواسته خود را مطرح می‌نمودند. قطعا در چنین جلسه‌ای مطالبی مطرح می‌گردید که دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی نیز مثل ما، متوجه می‌شدند که یک خودرو برای حرکت به چهار چرخ سالم نیاز دارد و با چرخ‌ها‌ی پنچر و نامتجانس نمی‌شود توقعی از آن خودرو داشت! این درست که رسانه، آنتی فساد است اما ابتدا باید معلوم ومشخص شود در مورد چه رسانه‌ای صحبت می‌کنیم.