دومینوی قطع همکاری دانشگاه آزاد به «داوری اردکانی» رسید

گروه اجتماعی- ماجرای قطع همکاری یا به قول برخی رسانه ها «اخراج»  تعدادی از استادان  دانشگاه آزاد همچنان یکی از پربحث ترین اخبار روزهای اخیر است، از جمله این که پس از صادق زیباکلام و افتخار جهرمی، حالا نوبت به    دکتر داوری‌اردکانی استاد با سابقه فلسفه  رسید و با وی نیز در دانشگاه آزاد قطع همکاری شد.
 روزنامه سازندگی در این باره نوشت:  دکتر داوری ‌اردکانی که طی نامه‌ای از بی نتیجه بودن تلاش ۳۰ ساله برای ایجاد علوم انسانی اسلامی سخن گفته‌بود به گزارش روزنامه سازندگی از دانشگاه آزاد اخراج شد.
پاسخ زیباکلام : برخی به راحتی دروغ می گویند
صادق زیباکلام در صفحه شخصی خود در توییتر به ادعاهای فرهاد رهبر درباره دلایل اخراجش واکنش نشان داد.به گزارش انتخاب، زیباکلام نوشت: «برخی از مسئولان برای توجیه اقدامات شان راحت دروغ گفته و تحریف می‌کنند. من ده سال است همچون صدها استاد دیگر عضو پاره وقت آزاد بوده ام و بر خلاف آن چه رئیس دانشگاه آزاد می‌گوید،‌این کار خلاف قانون نیست. حکم استخدامی من را هر سال مسئولان دانشگاه آزاد از روی حکم استخدامی دانشگاه تهران می‌نوشته اند».


فرهادرهبر چه گفته بود؟
این گزارش حاکی است، فرهاد رهبر  رئیس دانشگاه آزاد  چهارشنبه  در پاسخ به سوالی درباره این که برخی از استادان دانشگاه آزاد اسلامی مدعی شده اند که اخراج شده اند از جمله یکی از استادان دانشگاه تهران، گفت: ما کسی را اخراج نکردیم بلکه اعلام کردیم فعالیت شما غیرقانونی است چرا که از دو جا حقوق می گیرید. شما می توانید دانشگاه تهران را رها کنید و این جا استخدام شوید یا می توانید در دانشگاه تهران باشید و در دانشگاه آزاد به صورت حق التدریس فعالیت کنید.
این که فردی از دو جا حقوق بگیرد، غیر قانونی است. کرسی های کار ما محدود است و اگر کسی بخواهد چند کرسی را اشغال کند، نمی توانیم جوانان جویای کار را مشغول به کار کنیم.
تکذیب استعفای فرهاد رهبر
به گزارش جماران،   ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی   در پاسخ به سوالی درباره شایعه استعفای دکتر فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این حرف کاملاً نادرست است، ما از وجود دکتر فرهاد رهبر به عنوان یک فرد باتجربه و عالم که سابقه بسیار ارزشمندی در مدیریت دانشگاه دارد، استفاده می‌کنیم. به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، ولایتی با اشاره به حواشی موجود درباره دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این فضاسازی‌ها، القای شبهه از سوی کسانی است که منافع آنان در دانشگاه آزاد اسلامی به خطر افتاده است.