صدور حکم بازداشت دختر ملک سلمان

شنیدیم خبرگزاری فرانسه گزارش داد دستگاه قضایی این کشور حکم بازداشت حسه بنت سلمان، خواهر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را به این دلیل که محافظ شخصی‌اش در سال ۲۰۱۶ یک کارگر را در آپارتمانش در پاریس کتک زده بود، صادر کرد. به گزارش ایسنا، حسه بنت سلمان تنها دختر ملک سلمان، پادشاه عربستان است و ۴۴ سال سن دارد.

روایت پوتین از رباعیات عمر خیام
باخبرشدیم رئیس جمهوری روسیه در فیلم خود به نام «پوتین» روایتی از رباعیات عمر خیام بیان کرد.به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در بخش دوم فیلم «پوتین» که در فضای مجازی منتشر شد، نکات مهمی از زندگی و اندیشه های خود را بیان کرد. پوتین در این فیلم که در قالب گفت وگو با آندره کوندراشوف خبرنگار شبکه «روسیه1» تهیه شده است، گفت: اگر می خواهی حکیم باشی با مردم با ملاطفت رفتار کن، حکمت خود را برای هیچکس ناگوار نکن. گوینده فیلم گفت: این بیت از خیام، از اصول مهم زندگی رئیس جمهوری روسیه شده است.



کاخ صدام دانشگاه آمریکایی می‌شود
شنیدیم مقامات عراق قصد دارند کاخ صدام را به یک دانشگاه آمریکایی در بغداد تبدیل کنند. به گزارش ایسنا، روزنامه «الصباح» عراق به نقل از یک مقام ارشد در وزارت دارایی نوشت، اداره املاک و مستغلات کشور، کاخ "رضوانیه" و محیط اطراف آن را به ساخت یک دانشگاه آمریکایی اختصاص داده که از سال جاری میلادی افتتاح می‌شود.

ارسال نامه‌‌ تهدید‌آمیز به سفارت روسیه
باخبرشدیم سفارت روسیه در انگلیس اعلام کرد تهدیدهایی درباره حمله به دیپلمات‌های این کشور دریافت کرده است.به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سفیر روسیه در انگلیس اعلام کرد: اخیرا عده‌ای هشدار داده‌اند که دیپلمات‌های روسی را مجازات خواهند کرد و در میان درخواست‌هایی که سفارت دریافت می‌کند، مواردی منفی و هشدار دهنده دریافت شده است. البته ما در هر مورد با پلیس همکاری می‌کنیم و می‌خواهیم حداکثر همکاری در این خصوص را انجام دهیم. طبق اعلام سفارت روسیه در انگلیس، با وجود این که تعداد این تهدیدها زیاد نبوده، اما این سفارتخانه همه این موارد را جدی می‌گیرد.

خنثی سازی طرح ترور خانواده اردوغان
باخبرشدیم روزنامه «زمان» ترکیه نوشت،‌ پلیس این کشور جزئیات طرح ترور گروه تروریستی موسوم به «شاهین‌های کردستان» را کشف کرد که هدفش خانواده رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بود. به گزارش ایسنا، این روزنامه نوشت، اطلاعاتی که دادستانی و نیروهای امنیتی ترکیه به دست آورده بودند، حاکی از آن است که گروه «شاهین‌های کردستان» برنامه‌ریزی کرده بود تعدادی از شخصیت‌های برجسته اطراف اردوغان را از طریق باندی به رهبری سه تن از نیروهای این گروه یعنی "محمد امین توریه"، "گلشین بهادر" و "زوزان کوتوم" ترور کنند.

بن‌سلمان مانع دیدار مادر و پدرش شد
شنیدیم منابعی در دولت آمریکا اعلام کردند که «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی همزمان با اقدام‌هایش برای تثبیت قدرت خود، از دیدار مادرش با «سلمان بن‌عبدالعزیز» پدرش جلوگیری کرده است. به گزارش ایلنا به نقل از «ان‌بی‌سی»، ولیعهد عربستان سعودی غیبت اسرارآمیز مادرش را با دلایل مختلف از جمله این که او برای مداوا به خارج رفته، توجیه کرده است. مقام‌های دولت آمریکا تصریح کردند، ولیعهد عربستان سعودی
به این دلیل مادرش را از خانواده سلطنتی دور نگاه داشته چون نگران است که مادرش با طرح‌های او برای تثبیت قدرت خود مخالفت کرده و ملک سلمان را
نیز قانع کند که مانع این اقدام‌ها شود.

نخست وزیر اسلوونی استعفا کرد
باخبرشدیم «میرو سرار» نخست وزیر اسلوونی، در پی ابطال نتایج یک همه پرسی مهم دولتی، از سمت خود استعفا کرد.به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه قانون اساسی اسلوونی نتایج این همه‌پرسی را که برای تصمیم‌گیری درخصوص یک پروژه بزرگ زیر‌ساختی باهدف ساخت خط جدید راه آهن برگزار شده بود، غیرقانونی اعلام کرد.