ورود اسکناس‌ با طراحی جدید از سال ۹۷

مدیر کل ریالی و نشر بانک مرکزی از طراحی اسکناس و ایران چک در قالب سند ملی خبر داد و گفت: بانک مرکزی از سال ۹۷ به بعد در صورتی که اسکناس و ایران چک جدیدی را بخواهد طراحی کند بر اساس سند ملی خواهد بود.
مسعود رحیمی در گفت‌وگو با ایبِنا با بیان اینکه سند ملی اسکناس در حال نهایی شدن است و بر اساس آن تکلیف اسکناس در قطعات مختلف از لحاظ ابعاد و ویژگی‌ها دسته بندی شده و در بازه زمانی بین ۵ تا ۱۰ سال اجرایی می‌شود، اظهار کرد: اسکناس‌های کنونی به هیچ وجه از دور خارج نخواهد شد، اما اسکناس‌های جدید بر اساس بندهای این سند ملی به چاپ می‌رسد.
مدیر کل ریالی و نشر اسکناس بانک مرکزی خاطرنشان کرد: کار کارشناسی این سند به پایان رسیده و تایید اولیه در کمیته‌ها اخذ شده است؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۷ بتوان اسکناس‌ها را بر اساس آن طراحی و روانه بازار کرد.
وی تصریح کرد: حوزه‌های مختلفی که در فرآیند طراحی، تولید و نشر اسکناس ذی‌مدخل هستند، دست به دست هم داده‌اند و برای اولین بار نگاه‌شان این است که از طراحی موردی یک دموی خاص یا یک قطعه اسکناس خاص از این پس پرهیز کرده و به دنبال این باشند که سند پنج ساله یا حتی 10 ساله ملی در حوزه اسکناس وجود داشته باشد.