دشمن، مسايل اقتصادي را هدف گرفته است


دادستان کل کشور گفت: متاسفانه عده‌اي در داخل کشور به دنبال اين هستند که از نهادهايي همچون قوه قضاييه، سپاه و نيروي انتظامي‌يک نقطه ضعف بگيرند و آن را به هر طريقي که مي‌توانند و با قدرت رسانه‌اي که دارند بزرگ و برجسته کنند.
به گزارش ايلنا،حجت الاسلام منتظري در اختتاميه پانزدهمين همايش سراسري روساي کل دادگستري و دادستانهاي سراسر کشور گفت: امروز امنيت هدف دشمن و سيبلي براي تيرهاي کشنده‌اي است که به طرف ما شليک مي‌کنند و کاملا مشخص است که دشمن مسايل اعتقادي ،فرهنگي ، اقتصادي و اعتماد عمومي‌جامعه را هدف گرفته و متناسب با حمله دشمن بايد خودمان را مجهز کنيم.
حجت الاسلام منتظري اظهار کرد: دشمنان در مسايل اقتصادي،اعتقادي، فرهنگي ، امنيتي و نظامي‌کار و هزينه مي‌کنند و بايد حساسيت ويژه‌اي به اين موضوع داشت.
وي ادامه داد: برخورد با قاچاق کالا و ارز به دليل قانون عمدتا به عهده قوه قضاييه نيست و با سازمان تعزيرات است و رسيدگي به پرونده‌هاي قاچاق سازمان يافته و پرونده‌هايي که در تعزيرات منتهي به برائت مي‌شود بر عهده دستگاه قضا است و سازمان تعزيرات وظيفه دارد اين قبيل پرونده‌ها را به دادستان اعلام کند که قبلا اين کار صورت نمي‌گرفت و با پيگيري‌هاي صورت گرفته در دو سال اخير اين اقدام صورت مي‌گيرد؛لذا دادستان‌ها در اين دو موضوع با جديت ورود کنند؛ چرا که قاچاق ضربه‌هايي را به اشتغال و توليد وارد کرده است.
دادستان کل کشور با طرح اين سئوال که مگر امکان دارد اين حجم عظيم از قاچاق و ارز بدون تباني از مبادي رسمي‌وارد کشور شود از بررسي اين موضوع در دادستاني کل خبر داد. حجت الاسلام منتظري با اشاره به مصيبتهايي که قاچاق و ارز براي کشور و اقتصاد کشور ايجاد مي‌کند و ضرورت پيگيري دادستانها نسبت به تباني‌هاي صورت گرفته در اين زمينه گفت: بنده سفري به بندر شهيد رجايي داشتم و آنجا از نزديک درجريان مشکلات قرار گرفتم؛ از اين رو دکتر خشنودي در معاونت اقتصادي دادستاني کل را مسئول اين کار کرده و تاکيد کردم چون مسئله قاچاق مهم است مستقيما ورود پيدا نموده و مطالبه بررسي و پيگيري دارم. دادستان کل کشور با اشاره به تلاش دشمنان براي سلب اعتماد مردم از نظام گفت: دشمنان تلاش مي‌کنند که توده مردم را به واسطه اقداماتي در رسانه‌هاي جديد نظير پيام رسان‌ها نسبت به نظام بي اعتماد کنند؛ مقام معظم رهبري پيرامون ضرورت سازماندهي فضاي مجازي تاکيدات فراواني دارند؛ ما شاهد هستيم که دشمنان از طريق اين فضا دروغ و نيرنگ و مسايل ضداخلاقي و مسايل ضدامنيتي را پيش مي‌برند منتظري گفت: مردم هرجا ديدند از طريق پيام رسانهاي داخلي ورودي به حريم خصوصي آنها صورت گرفته است سريعا مراجعه کنند تا ببيند که قوه قضاييه در دفاع از حق آنها ورود پيدا مي‌کند و متخلفين و مجرمين را به اشد مجازات مي‌رساند. دادستان کل کشور تاکيد کرد: به موجب حکم شرع و فتواي مقام معظم رهبري و آيين نامه ابلاغ شده سرک کشيدن به حريم خصوصي اشخاص از طريق پيام رسانها مجاز نيست.