اتفاق ناگوار ضرب و شتم معلم خوزستانی


گروه اجتماعي:  در حالي که کمتر از يک هفته به مناسبت بزرگداشت مقام معلم باقي مانده، اتفاقي که براي يکي از معلمان کشور در يکي از دهکده‌هاي استان خوزستان افتاده تبديل به سوژه مورد بحث رسانه‌ها شده است. حالا نه تنها مسئولان اداره آموزش و پرورش استان خوزستان که بالاترين مقام وزارت آموزش و پرورش نيز درباره اين اتفاق موضع‌گيري کرده است. از طرف ديگر خبر رسيده که فرد خاطي در اين پرونده شناسايي و دستگير شده است.
براساس اين گزارش رئيس اداره اطلاع رساني و روابط عمومي‌آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: ولي يکي از دانش آموزان در حميديه با ورود بدون اجازه به کلاس درس يکي از همکاران فرهنگي ما را مورد ضرب و شتم قرار داد. به گزارش خبرآنلاين و به نقل از اداره اطلاع رساني و روابط عمومي‌آموزش و پرورش خوزستان، بابک نوري‌زاده با اظهار تاسف از ضرب و شتم دبير فيزيک توسط ولي دانش آموز در حميديه گفت: متاسفانه روز چهارشنبه ٥ ارديبهشت، در پي تاخير يکي از دانش‌آموزان روستاي دهکده حميديه همکارمان آقاي جرفي دانش‌آموز را به دفتر راهنمايي مي‌کند که پس از تماس وي با اوليا خود، پدر وي بدون هماهنگي و اطلاع مسئولان مدرسه به کلاس درس معلم مراجعه کرده و وي را مورد ضرب و شتم قرار مي‌دهد. وي گفت: ضارب دبير فيزيک متواري است، دقايقي پس از اين اتفاق واحد حراست، ارزيابي عملکرد و حقوقي منطقه در محل حاضر شده و به تنظيم شکوايه‌اي عليه ضارب اقدام مي‌کنند و پيگيري‌ها در اين خصوص هنوز ادامه دارد.
رئيس اداره اطلاع رساني و روابط عمومي‌آموزش و پرورش خوزستان گفت: ما در اداره کل آموزش و پرورش خوزستان از طريق مراجع قضايي با جديت هرچه تمام پيگير اين اتفاق ناگوار تا حصول نتيجه هستيم و اميدواريم پس از اين شاهد اين چنين وقايع تاسف باري نباشيم. معلم مضروب دانشجوي پزشکي دانشگاه جندي شاهپور اهواز هستند. همچنين پايگاه خبري حميديه در اين باره از قول موسي سعيدي، مدير مدرسه در حميديه خوزستان نوشت: در 15 فروردين دانش آموز توسط دبير به علت بي‌نظمي‌هل داده مي‌شود و زمين مي‌خورد. طي اين حادثه دانش آموز از ناحيه دست راست مصدوم مي‌شود. مدير مدرسه گفت: طبق قانون دبير خاطي به بازرسي معرفي و طي جلسه‌اي که با ولي و دبير انجام مي‌شود مصالحه صورت مي‌گيرد. روز چهارشنبه ۵ ارديبهشت دبير به دانش آموز اجازه ورود به کلاس نمي‌دهد که بعد از دقايقي ولي دانش آموز با ۳ تن ناشناس به مدرسه مي‌آيد و مباشرت به فحاشي و درگيري فيزيکي مي‌کنند. در اين بين ضارب با پنجه بوکس دبير را از ناحيه بيني مصدوم و متواري مي‌شود.
در همين حال روز گذشته خبرگزاري مهر با انتشار خبري نوشت که وزارت آموزش و پرورش تا روشن شدن کامل ابعاد اين بي‌حرمتي به معلم خوزستاني موضوع را پيگيري و گزارش‌هاي تکميلي را منتشر مي‌کند. همچنين اين خبرگزاري گزارش داده است که با پيگيري‌هاي حقوقي و قضايي انجام شده، ضارب معلم خوزستاني شناسايي و دستگير شده است.
پيگيري پرونده تا پايان
در همين ارتباط نماينده مردم اهواز، کارون، باوي و حميديه در مجلس گفت: ضرب و شتم معلم منطقه حميده از سوي امام جمعه، فرمانداري، اداره آموزش و پرورش و نمايندگان شهرستان در حال پيگيري است. علي ساري در گفتگو با خانه ملت، با اشاره به ضرب و شتم معلمي‌در حميديه خوزستان توسط والدين دانش آموز، گفت: معلم نقش پدر و يا مادر را براي دانش آموزان دارد و مي‌تواند در ابعاد تربيتي نقش بسزايي ايفا کند، اما متاسفانه در جامعه ما مردم تحت فشارهاي عجيب و غريبي هستند و در اين شرايط خاصي که زندگي مي‌کنند پرخاشگري در بين افراد ديده مي‌شود. نماينده مردم اهواز، کارون، باوي و حميديه در مجلس شوراي اسلامي‌افزود: اين بار نيز به صورتي غيرقابل قبول و غير قانوني به يک معلم پرخاشگري مي‌شود، در حالي که هميشه بايد به شان، مقام و منزلت معلمان احترام بگذاريم و شان يک معلم بسيار بالاتر از اين اقدامات نامناسب است.
اين نماينده مجلس با بيان اينکه در شرايط امروزي روي اين سرمايه گذاري مي‌شود که فلان اتفاق رخ داده لذا بايد قانوني وضع شود که جلوي اين اتفاقات گرفته شود، ادامه داد: براي برون رفت از مشکلات موجود در جامعه به جاي تصويب اين همه قوانين عديده بايد به تقويت معلم از لحاظ تقويت ارزش‌هاي مادي و معنوي روي بياوريم و تنها در اين صورت مي‌توان بسياري از مشکلات جامعه را حل کرد. ساري با بيان اينکه ضرب و شتم اين معلم از سوي امام جمعه، فرمانداري، اداره آموزش و پرورش و نمايندگان اهواز، کارون، باوي و حميديه در حال پيگيري است، يادآور شد: اميدوارم اين موضوع تا پايان مراحل قانوني پيگيري شود و اجازه ندهيم به شان و جايگاه معلم کوچکترين تعرضي شود. نماينده مردم اهواز، کارون، باوي و حميديه در مجلس شوراي اسلامي، در تشريح وضعيت جسمي‌کنوني اين معلم، تصريح کرد: وي در حال حاضر تحت درمان بوده و ممکن است درمان وي زمان ببرد و حتي اگر از لحاظ جسمي‌بهبود يابد به لحاظ روحي شايد تا ماه‌ها اثرات اين اقدام در معلم باقي بماند، چراکه اين تعدي اقدام کمي‌نبوده است، البته اميدوارم که هر چه سريعتر وضعيت جسمي‌و روحي اين معلم بهبود يابد.
موضع آقاي وزير درباره اين اتفاق
در همين حال محمد بطحايي، وزير آموزش و پرورش در صفحه توييتر خود نوشت: بسيار متاسفم که در آستانه هفته تکريم تلاش‌ها و فداکاري‌هاي معلمان صبور شاهد بروز چنين اتفاق ناگواري هستيم.به معاونت حقوقي دستور پيگيري و حمايت همه جانبه قضايي دادم و شخصا موضوع را دنبال مي‌کنم به هيچ فردي اجازه کوچکترين تعرض و بي‌احترامي‌به همکارانم را نمي‌دهم.
از طرف ديگر وزير آموزش و پرورش گفت: به نظر مي‌رسد؛ اجماع درباره تغيير زمان آغاز سال تحصيلي در حال به دست آمدن است و به زودي لايحه آن را آماده خواهيم کرد. سيدمحمد بطحايي در گفتگو با ايلنا، در رابطه با آخرين وضعيت تغيير تقويم آموزشي و پيشنهاد بازگشايي مدارس از اواسط شهريور ماه گفت: اين تغيير نيازمند مصوبه مجلس شوراي اسلامي‌است. هم‌اکنون طرح آن در دست بررسي است، اما هنوز به نتيجه نرسيده است؛ يعني اتفاق نظر واحدي در اين باره حاصل نشده است تا بتوانيم لايحه آن را به مجلس ارسال کنيم. وي ادامه داد: به نظر مي‌رسد؛ اجماع در اين باره در حال به دست آمدن است و به زودي لايحه آن را آماده خواهيم کرد.
وزير آموزش و پرورش درباره حذف کنکور و آمادگي وزارت آموزش و پرورش در اين باره اظهار داشت: حذف کنکور از اختيارات وزارت علوم است، اما ما آمادگي لازم را به عنوان وزارت آموزش و پرورش داريم تا اطلاعات مورد نياز وزارت علوم درباره دانش‌آموزان را در اختيارشان قرار دهيم. بطحايي با بيان اينکه کارگروهي براي بررسي حذف کنکور تشکيل شده است، تصريح کرد: اين کارگروه تاکنون جلساتي در اين زمينه داشته است.