انتقاد دادستان تهران از تبرئه یا تعلیق مجازات برخی متهمان اعتراض‌های دی ماه گذشته


دادستان تهران از احکام تبرئه یا تعلیق مجازات برای برخی متهمان اعتراض‌های دی ماه گذشته انتقاد کرد.
به گزارش میزان، جعفری دولت‌آبادی در جلسه‌ای با حضور معاونان و سرپرستان نواحی دادسرای تهران و تعدادی از قضات این دادسرا، از عملکرد دادگاه‌های کیفری 2 در پرونده متهمان آشوب‌های دی ماه گلایه کرد و با اشاره به اینکه اتهاماتی که در صلاحیت دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران بوده غالباً منتهی به محکومیت گردیده، اما اکثر کیفرخواست‌های صادره خطاب به دادگاه‌های کیفری 2 با حکم تبرئه یا تعلیق مجازات مواجه شده، افزود: کسی که در آشوب‌ها دستگیر شده و امنیت را برهم زده، چگونه پس از احراز اتهام استحقاق تعلیق مجازات را دارد!
وی افزود: مجازات تعیین شده توسط دادگاه برای این فرد باید اجرا شود و حال چنانچه حین اجرای حبس تنبه وی احراز گردید، راه‌های قانونی برای توقف اجرای حبس از جمله عفو و آزادی مشروط پیش‌بینی شده است و لذا تعلیق مجازات چنین متهمانی بازدارنده نیست. دادستان تهران همچنین با اشاره به اینکه محاکمات متهمان حادثه پاسداران تقریباً به پایان رسیده، از محکومیت یکی از سران این اغتشاشات به چند فقره حبس خبر داد.


وی درباره پرونده واردات خودرو اعلام کرد تاکنون علاوه بر بازداشت سه نفر از مدیران شرکت‌های واردکننده خودرو، 6 نفر دیگر یعنی جمعاً 9 نفر در رابطه با پرونده خودرو‌های وارداتی در بازداشت هستند. دادستان تهران از بازداشت ۱۲ متهم ارزی طی روز‌های اخیر توسط شعب ویژه بازپرسی مستقر در دادسرای کارکنان دولت  هم خبر داد و با اشاره به اینکه رسیدگی به اتهامات شرکت‌هایی که ارز دریافت کرده، اما کالا وارد نکرده و یا کالا‌های وارداتی را گرانتر توزیع کرده‌اند،افزود: پرونده این شرکت‌ها در اولویت رسیدگی قرار دارد.
جعفری دولت‌آبادی درخصوص پرونده گوشی‌های موبایل خریداری شده از منبع ارز دولتی توضیحاتی ارائه داد و گفت: در یک پرونده 10 هزار و 500 گوشی تلفن همراه وارد کشور شده که مالک این گوشی‌ها در قید حیات نبوده است. دادستان تهران با بیان اینکه پس از تکمیل تحقیقات این پرونده‌ها بزودی عوامل اصلی به دادگاه معرفی خواهند شد، افزود: برخی شرکت‌های وارد کننده گوشی با تهیه فاکتور‌های صوری و جعلی این کالا‌ها را در بازار آزاد فروخته‌اند.