پاسخ به پرسـش ایــــران


  افزایش 40 درصدی اجاره با این طرح‌های نمایشی حل نمی‌شود/ فرهانی - مستأجر - تماس تلفنی: به‌نظر من طرح دوساله شدن قراردادهای اجاره که البته تازه هم نیست و از سال‌ها قبل هم مطرح بوده یک جور پنهان کردن اصل مسأله است. وقتی اجاره بها 40 درصد افزایش پیدا می‌کند در این اوضاع بد اقتصادی که درآمدها هم افت کرده مسئولان عوض یک اقدام عملی دست به یک اقدام نمایشی می‌زنند. خانه ۴۸ متری در منطقه 4 تهران را که مستأجر قبلی ۵۵ میلیون تومان رهن کامل کرده بود امسال صاحبخانه گذاشته ۹۰ میلیون رهن. آن وقت شما می‌خواهی در این اوضاع قرارداد یک ساله بنویسد یا دو ساله، مسأله با این بی‌انصافی‌ها حل نمی‌شود.
  صاحبخانه‌ها زیر بار نخواهند رفت / جعفری – 082...0919: اگر در قرارداد دوساله قید شود هر سال ۱۰درصد افزایش اجاره بها خوب است اما به شرطی که صاحبخانه‌ها زیر بار این بند بروند که بعید می‌دانم صاحبخانه‌ها زیر بارش بروند.
  خانه‌های احتکار شده را به بازار مسکن برگردانید / بدون نام - کانال تلگرام ایران: به این آقای عزیز بگویید هر وقت توانستید صدها هزار خانه خالی را که در تهران احتکار شده به بازار مسکن وارد کنند هر وقت توانستید مثل همه جای دنیا از خانه‌های خالی مالیات دریافت کنید باور می‌کنیم که شما واقعاً به فکر مستأجرها هستید.
  می تواند به نفع مستأجر باشد / مینا فروزنده - کانال تلگرام ایران: با توجه به افزایش تورم و نرخ اقتصادی و اوضاع نابسامان حاکم بر شرایط مسکن با کمی دقت در هنگام تنظیم قراردادها مثلاً افزایش ۱۰ درصدی اجاره یا کرایه در شروع سال دوم و البته با رعایت انصاف از سوی موجر می‌تواند به نفع مستأجر باشد ضمن اینکه در پایان سال اول هم موجر و هم مستأجر پورسانتی به بنگاه‌ها پرداخت نمی‌کنند.