جاده بافق همچنان قربانی می گیرد

آفتاب یزد ـ گروه صفحه آخر: برخی صباغیان را قهرمان تریبون می‌دانند و بعضی صباغیان را پیشتاز بازی های پوپولیستی! دلیل هم دارند لابد؛ یکی این که می‌گویند: تذکراتی که صباغیان می دهد به هیچ شکل ممکن توان بیرون بردن حوزه هایی که او از آن جا نمایندگی دارد، از بحران و کمبودها ندارد! مثلا یک بار که سفت و سخت به بحث مناطق آزاد ورود پیدا کرده بود، خیلی ها این سوال را مطرح می کردند که ابرکوه و بافق و بهاباد و خاتم و مهریز کم مشکل دارد که چسبیده اند به مناطق آزاد؟!
این ها بخش های اجتماعی حرف هایی است که یک روزنامه نگار و به تبع آن یک روزنامه باید در تحلیل ها و بررسی ها لحاظ کند اما از روزی که صباغیان جار و جنجال به پا کرد که وضع معیشتی مردم خراب است و حال که نمی توانیم کاری کنیم من به سهم خود نیمی از حقوقم یا درصدی از حقوقم را نمی گیرم تا اوضاع خوب شود! روزنامه آفتاب یزد راهی دیگر پیش پای آقای نماینده گذاشت که شما بیا و دو برابر حقوق بگیر اما از حقوق مردم جانانه دفاع کن!
از آن جایی که خیلی ها به رسانه و اصحاب آن خُرده می گیرند که انتقاد می کنید راهکار هم ارائه دهید نه تنها راهکار دادیم که سوال هم مطرح کردیم که:«بخشیدن حقوق پیشکش! بگویید معدن D19 چرا و چگونه واگذار شد!؟»
حالا بهتر و عمیق تر معنای حرف های درگوشی جماعت کوچه و بازار را می فهمیم که وقتی می گویند:« فلانی قهرمان تذکر و تریبون است!» یعنی چه؟! وقتی سوال واضح و شفاف و ساده یک روزنامه آن هم روزنامه ای که نام استان یزد را نیز با خود به همراه دارد و صدالبته در بین روزنامه های سراسری جایگاهی دارد(آفتاب یزد) که پرسیده بود:«آقای صباغیان لطفاً بگویید D19 چرا و چگونه واگذار شد؟» این گونه شامل بی توجهی و بدون پاسخ ماندن می شود پس لابد هیچ کس هم نمی‌تواند صحت بقیه ادعاهای آقای نماینده را تایید کند. برای مثال چگونه باید فهمید نماینده تمام حقوقش را


می گیرد یا نصفش را و حالا آمدیم و فهمیدیم چه فایده ای دارد!؟
>جاده بافق باز هم قربانی گرفت!
قریب دو دهه است که جاده بافق می خواهد و باید که دو بانده شود! البته محلی ها می‌گویند طرح اولیه و مطالعاتی دوبارنده شدن جاده حتی به گذشته بازمی‌گردد و اما روزنامه آفتاب یزد بنا بر رسالتی که دارد طی 6 سال گذشته بارها و بارها در گزارش‌های متعدد ـ در ابعاد کشوری و استانی ـ به وضعیت خطرناک این جاده و طرح این پرسش که چرا این جاده به هیچ وجه ممکن تمام نمی شود!؟ ورود پیدا کرده است و اما همیشه با سکوتی عجیب رو در رو بوده است.
در خبرهای چند روز اخیر بازهم خبر رسید که 8 کیلومتر باقیمانده این جاده 100کیلومتری بازهم جان دو انسان بی‌گناه را گرفته و چندین خانواده را دچار غم و اندوه و تالمات روحی ـ روانی کرده است! مسئولان استانی که این روزها دچار سرپرست بازی هایی هستند که در تاریخ بی سابقه است نماینده بافق هم که لابد همچنان در حال تذکر دادن و اما روزنامه آفتاب یزد مشتاق است این سوال را آقای صباغیان بافقی به هر شکلی که صلاح می دانند پاسخ دهند که با درآمد معدن D19 چندبار می شد جاده صد کیلومتری بافق ـ یزد را دوبانده کرد؟ تعریض کرد و ایمن کرد؟! آیا جاده را هم می خواهند با باقیمانده حقوق خود به اتمام برسانند؟!