به منتقدان به موقع جواب خواهیم داد


مدتي است گراني و تورم دست به دست هم داده تا براي کشور چالش ايجاد کند. مردم نيز که زير بار اين مشکلات کمر خم کرده اند،از دولت و دولتمردان انتظار مديريت اين بحرانها را دارند اما زهي خيال باطل، چرا که قيمت‌ها روزانه بالا مي‌رود و دولت نيز نسبت به همه چيز بي تفاوت است. اما اظهارات جديد معاون اول رييس جمهور باعث تعجب و شايدهم تاسف شد.اسحاق جهانگيري در توييتر خود نوشت: همه حرف‌هايي که عليه دولت زده مي‌شود را مي‌توان ظرف 5 دقيقه جواب داد. وقتي زمان آن برسد حتما جواب خواهيم داد اما الان شرايط کشور به گونه‌اي است که هيچ موضوعي و هيچ دغدغه‌اي مهمتر از اداره کشور و رفع مشکلات زندگي مردم نيست.به همين دليل ما به خاطر مردم و کشورمان بايد برخي از ادعاها را تحمل کنيم.

  • حذف روزانه يک کالا از سفره مردم

در اين رابطه نماينده نايين در مجلس شوراي اسلامي‌با انتقاد از عملکرد نظارتي دولت بر قيمت کالاهاي ضروري مردم بيان‌ کرد: هر روز يک کالا از سفره مردم حذف مي‌شود. عباسعلي پوربافراني گفت: قرار بود با تدبير، اميد را در دل مردم زنده کنيد. قرار ما نابساماني در قيمت و توزيع کالا نبود. مردم از وضعيت نابسامان توزيع کالاهاي اساسي به ستوه آمده‌اند. مگر مي‌شود اين همه ارز از کشور خارج شود، هزينه بدهيم اما به دليل بي تدبيري اميد مردم خدشه‌دار شود؟ آن هم مردمي‌که در تمامي‌عرصه‌ها در صحنه حضور دارند.وي خاطر نشان کرد: چرا بايد هر روز شاهد افزايش بي رويه قيمت‌ها باشيم؟ يک روز مرغ از سفره مردم پر مي‌کشد و يک روز ديگر نيز گوشت از سفره مردم خارج مي‌شود و يک روز ديگر قند و شکر. هر روز يک کالا از سفره مردم حذف مي‌شود. آيا وقت آن فرا نرسيده است که نان خالي و آب آشاميدني را از سفره مردم حذف کنيد؟ رييس جمهور، دولت و مجلس شوراي اسلامي‌فکري به حال مردمي‌که از اين نگراني به ستوه آمده‌اند کنيد.

  • جراحي اقتصادي صورت گيرد

در همين رابطه عضو کميسيون عمران مجلس گفت: بايد برنامه‌ريزي‌ها و سياست‌گذاري‌هاي نظام به سمتي هدايت شود که حداقل زندگي کيفي و متوسطي را براي مردم جامعه ايجاد کرد. مجيد کيان‌پور در گفت‌وگو با ايسنا گفت: ارتقاء زندگي مردم به‌صورت عام ضروري است و نبايد به‌گونه‌اي عمل شود که قشري مرفه و ورود نيازمندان به تحت پوشش قرار گرفتن کميته امداد و بهزيستي بيشتر شود چراکه اين زيبنده کشورمان نيست.نماينده دورود و ازنا با بيان اينکه بايد بتوانيم جامعه‌اي توانمند و کارآفرين ايجاد کنيم، اظهار کرد: بايد بتوانيم توسط خود مردم بخش خصوصي قدرتمندي ايجاد کنيم و اگر روزي ببينيم که نيازمندان از چرخه امداد خارج و توانمند شدند، آن روز، روز جشن ملي ماست.کيان‌پور با اشاره به اينکه در خصوص توانمند کردن بخش خصوصي کار خاصي انجام نداديم، عنوان کرد: متأسفانه دولت بخش خصوصي را رقيب خود مي‌داند و به همين دليل مردم رغبت بيشتري دارند که کارمند باشند و از امکانات دولتي بهره ببرند.وي گفت: بايد براي داشتن زندگي باکيفيت و جلوگيري از مهاجرت بتوانيم از تمام ظرفيت‌ها در راستاي اجرايي کردن منويات مقام معظم رهبري در بخش اقتصاد مقاومتي استفاده کرد تا به بهره‌وري برسيم و توان توليد ناخالص ملي را افزايش دهيم و به موفقيت‌هاي خوبي برسيم.نماينده دورود و ازنا گفت: نبايد به‌گونه‌اي عمل شود که فقرا فقيرتر و اغنيا غني‌تر شوند، چون در اين حالت قشر متوسط جامعه به سمت فقير شدن مي‌روند.وي بر اجراي اصلاحات اقتصادي محکم در کشور تأکيد کرد و افزود: بايد جراحي اقتصادي لازم صورت گيرد و به‌جاي دادن يارانه‌هاي پنهان، توليد ثروت کرده و وضعيت معيشتي مردم را بهتر کنيم.