مسکن گران نمی‌شود


گروه راه و مسکن: مديرعامل بانک مسکن ضمن تاکيد بر اينکه سال آينده مسکن گران نمي‌شود، اعلام کرد: زنجيره تأمين مالي مسکن تابستان آينده نهايي و اجرا مي‌شود که بر اساس آن هزينه‌هاي ساخت و ساز تا ۳۰ درصد کاهش خواهد يافت.

به گزارش تجارت، ابوالقاسم رحيمي‌انارکي در گفت‌وگو با ايسنا، درباره ايجاد زنجيره تأمين مالي مسکن براي کاهش هزينه‌هاي ساخت و ساز، اظهار کرد: ايجاد اين زنجيره در حال انجام است و بخشي از آنکه با بنياد مسکن است، نهايي شده که اميدواريم بتوانيم تا پايان سال آن را عملياتي کنيم.

وي افزود: در حال تأسيس يک شرکت هستيم که اگر انجام شود، کار تا پايان سال عملياتي خواهد شد، در غير اين صورت بايد منتظر تأسيس شرکت بمانيم.

مديرعامل بانک مسکن از نهايي شدن اين زنجيره در تابستان سال آينده خبر داد و تصريح کرد: اقدامات نهايي اين کار در تابستان سال آينده انجام مي‌شود و در تلاش هستيم بتوانيم در تابستان سال ۱۳۹۸ زنجيره تأمين مالي مسکن را به طور کامل اجرايي کنيم.

رحيمي‌انارکي درباره احتمال افزايش قيمت مسکن در سال آينده، گفت: بعيد مي‌دانم که قيمت مسکن در سال آينده افزايش يابد، چراکه اصلاً قدرت خريدي بين مردم وجود ندارد که بخواهد باعث افزايش قيمت مسکن شود.

وي تاکيد کرد که افزايش قيمت مسکن بسيار بعيد است و احتمالاً در حد تورم هم افزايش قيمت نخواهيم داشت.

مديرعامل بانک مسکن همچنين با اشاره به تصويب افزايش ۵۰۰۰ ميليارد توماني سرمايه بانک مسکن در جريان بررسي جزئيات لايحه بودجه سال آينده، گفت: اين ۵,۰۰۰ ميليارد تومان افزايش سرمايه در واقع از بدهي‌هاي ما براي مسکن مهر کسر مي‌شود.

رحيمي‌انارکي با بيان اينکه ۳۹۴ هزار ميليارد ريال بدهي بابت مسکن مهر داريم، اظهار کرد: با تصويب اين تبصره، ۵۰ هزار ميليارد ريال از اين بدهي کسر مي‌شود.

به گزارش ايسنا، طرح زنجيره تأمين مالي مسکن، طرحي است که توسط بانک مسکن با همکاري ساير نهادهاي مربوطه در حال طراحي و قرار است با اجراي آن هزينه ساخت و ساز تا ۳۰ درصد از سال آينده کاهش يابد.

  • سود تسهيلات ۱۷درصدي براي انبوه‌سازان مسکن

در خبري ديگر مديرعامل بانک مسکن گفت: اين بانک به انبوه‌سازان مسکن که از فناوري‌هاي جديد و مديريت مصرف انرژي استفاده کنند تسهيلات با نرخ سود ۱۷ درصد پرداخت مي‌کند.

به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالقاسم رحيمي‌انارکي، مديرعامل بانک مسکن امروز در چهارمين جشنواره ملي آب که در محل اتاق بازرگاني ايران برگزار شد، اظهار کرد: بانک مسکن به انبوه‌سازان مسکني که در ساخت مسکن از فناوري‌هاي جديد و مديريت مصرف انرژي استفاده کنند، تسهيلات با نرخ سود ۱۷ درصد پرداخت مي‌کند.

مديرعامل بانک مسکن، پرداخت اين تسهيلات را در راستاي تشويق به بهره‌گيري از روش‌هاي جديد و نوين براي مديريت مصرف آب و انرژي در واحد‌هاي مسکوني اعلام کرد.

رحيمي‌انارکي از ايجاد کمپين حمايت از بهينه سازي مصرف انرژي از سال گذشته با حمايت اين بانک خبر داد و گفت: امسال نيز اين اقدام بانک مسکن ادامه خواهد داشت.

مديرعامل بانک مسکن گفت: بانک‌ها نقش کليدي در رونق اقتصاد کشور دارد، اگرچه بانک‌ها درمعرض انواع نوسانات از جمله نرخ ارز، مشکلات بانکي و غيره مواجه‌اند، اما بانک‌ها در قبال جامعه بي تفاوت نيستند.

در ادامه محمدحسين شريعتمداري رئيس همايش ملي آب و خاک، از اعلام فراخواني براي عموم مردم درباره راهکار‌هاي مناسب براي مديريت مصرف آن خبر داد.

وي بيان کرد: اين فراخوان از ۲۰ اسفند همزمان با راه اندازي پايگاه اطلاع رساني آن آغاز به‌کار خواهد کرد.

رئيس همايش ملي آب و خاک تصريح کرد: قرار است نظرات مردم در اين فراخوان جمع آوري و با بررسي آنها بهترين راهکار‌هاي مديريت مصرف آب براي متوليان آب کشور ارسال شود تا مورد استفاده قرار گيرد.

شريعتمداري يادآوري کرد: راهکار‌هاي مناسبي براي تشويق مردم براي شرکت در اين فراخوان در نظر گرفته شده که در اين زمينه اطلاع رساني خواهد شد.

وي با اشاره به اينکه اتاق بازرگاني از سال ۹۰ در بهبود فضاي کسب و کار نقش داشته و از بخش کشاورزي درخواست کرده که در اين امر ورود کند، گفت: از مسئولان دولتي درخواست شده که در انجام وظايف خود کوشا باشند تا بحران آب به حداقل برسد