جدال بودجه‌ای در بهشت


عضو شوراي شهر تهران در انتقاد از افزايش بودجه فرهنگي شهرداري تهران براي سال 98 گفت: در حال حاضر براي تعمير 800 اتوبوس که در تعميرگاه‌ها خوابيده‌اند و براي احياي بافت‌هاي فرسوده که در صورت زلزله جان بيش از يک ميليون نفر را به خطر مي‌اندازند پول نداريم؛ در اين صورت چرا بايد 200 ميليارد تومان را به کارهاي فرهنگي فوق برنامه اختصاص دهيم؟

به گزارش ايلنا، مجيد فراهاني در جمع خبرنگاران در مخالفت با افزايش 200 ميليارد توماني بودجه فرهنگي در صحن شوراي شهر گفت: در لايحه بودجه شهرداري حدود هزار ميليارد تومان براي ماموريت فرهنگي پيشنهاد شده بود اما دوستان کميسيون فرهنگي و اجتماعي اصرار داشتند که اين بودجه 200 ميليارد تومان افزايش يابد. من با اين امر مخالف بودم و علت هم اين بود که اصلي‌ترين مطالبات مردم شامل آلودگي هوا، ترافيک، کاهش فاصله شمال و جنوب تهران، نوسازي بافت‌هاي فرسوده و... است و اگر امروز خدايي ناکرده در تهران زلزله‌اي بيايد جان بيش از يک ميليون نفر به خاطر زندگي در بافت فرسوده در معرض خطر مرگ و آسيب‌هاي جدي است. بنابراين اين هزينه‌ها بايد در راستاي اولويت‌هاي مردم خرج شود نه جايي که در گذشته براي هزينه‌هاي انتخاباتي و فعاليت‌هاي پوپوليستي به انحاي مختلف صورت مي‌گرفته است. رئيس کميته بودجه شوراي شهر تهران گفت:‌امروز مردم در تردد خود با مترو و اتوبوس به حدي دچار مشکل هستند که در ساعات پيک تعداد زيادي گزارش نزاع داريم؛ آنگاه مي‌خواهيم در بخش فرهنگي هزينه کنيم.

فراهاني با بيان اينکه اکنون در تهران نياز به 9 هزار اتوبوس وجود دارد گفت: در حال حاضر تعداد کل اتوبوس‌ها حدود 5400 عدد است و 800 اتوبوس هم در تعميرگاه‌ها معطل تجهيزات و لوازم هستند و پول براي تعمير آنها نداريم. در چنين شرايطي چرا بايد روي هوا 200 ميليارد تومان را به کارهاي فرهنگي فوق برنامه اختصاص دهيم؟

رئيس کميته بودجه شوراي شهر تهران در خصوص کسري بودجه درسال 97 هم گفت: اکنون براساس آخرين آمار از 3500 تا 5هزار ميليارد تومان کسري بودجه داريم و بيش از 3 هزار ميليارد تومان از بودجه تا پايان سال محقق نخواهد شد