این هشدار مهم را جدی بگیریم

تردیدی نیست که تقویت دولت‌ها به رضایت توده مردم بستگی دارد و به عبارتی افکار عمومی ملاک ارزیابی نسبت به دولت‌‌ها‌ست. در شرایط امروز کشور، مردم ما تحت فشارهای مختلف اقتصادی هستند و در نتیجه آن شادابی و نشاط لازم را ندارند. با این حال، این یک واقعیت است که دولت‌ها از نظر اینکه چه میزان می‌توانند شادابی، نشاط و خوشحالی مردم را تامین یا تضمین کنند نقش مهمی دارند.
برای درک اهمیت این موضوع، خوب است بررسی شود که در کشورهای دیگر تا چه میزان دولت در ایجاد شادابی مردم خود نقش داشته و اسباب تفرج و نشاط آنها را در جامعه فراهم کردند.
در روایات دینی ما نیز نشاط و شادابی مردم مورد تاکید پیشوایان دینی بوده در جامعه اسلامی ما نیز که اکنون مردم تحت فشار تحریم‌ها هستند دولت باید تلاش کند با انعطاف بیشتر فشار بر روی مردم را کمتر کند و در تصمیم‌سازی‌ها و سیاستگذاری‌ها‌ به موضوع نشاط و شادمانی مردم بیشترین توجه را داشته باشند.
اگر دقت کنیم، وقتی مردم تحت فشار باشند اعصاب آنها ضعیف می‌شود و شروع به بداخلاقی می‌کنند، وقتی این امر اتفاق بیفتد، نزاع در جامعه بالا می‌گیرد و پرخاش و بی اخلاقی حاکم می‌شود. اینها هشدارهای خطرناکی است که ما اکنون در جامعه با آن روبرو هستیم.


وظیفه مسئولان و نهادهای قانونی کشور این است که در جهت کاهش فشار عصبی مردم گام بردارند چرا که اگر سختی‌ها‌ و مشقات بر مردم فشار بیاورد بد اخلاقی و بی اعتمادی در میان آنها نضج می‌گیرد .
اگر چنین سیاست‌هایی اتخاذ شود طبعا
فشار بر مردم هم کم می‌شود و زندگی آنها راحت‌تر و آرامش و آسایش بیشتری نصیب آنها
می‌شود.