نظامیان آمریکایی همان داعش هستند

نشریه وال‌استریت ژورنال اخیرا به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که احتمالا واشنگتن در روز دوشنبه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را تروریستی اعلام می‌کند. انتشار این خبر واکنش مجلس ایران را در پی داشت، دراین راستا 255 نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای ضمن حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کردند: هر اقدامی علیه این نیرو را با اقدام متقابل پاسخ می‌دهیم.
در بخشی از این بیانیه که توسط احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه علنی روزگذشته مجلس قرائت شد، آمده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از دستاوردهای بزرگ ملت ایران و برآمده از متن ملت ایران است و براساس اصل 150 قانون اساسی یکی از نیروهای مسلح پرقدرت و پرتوان در کنار ارتش بوده و در طول عمر پربرکت خود از جمله هشت سال دفاع مقدس، سازندگی و کمک مستشاری به دولت‌ها و ملت‌های منطقه برای مبارزه با تروریسم برگ زرینی است که در تاریخ انقلاب اسلامی می‌درخشد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این بیانیه ضمن حمایت همه‌جانبه از نیروهای مسلح به خصوص سپاه پاسداران اعلام کردند: امنیت ملی ملت ایران و نیروهای مسلح آن جزو خطوط قرمز نمایندگان مردم بوده و در صورت اقدامی از سوی رئیس جمهوری آمریکا یا هر نهاد دیگر علیه سپاه اقدام متقابلی و با قید دو فوریت انجام خواهیم داد تا هیئت حاکمه آمریکا که خود عامل تشکیل و حامی گروه‌های تروریستی در منطقه بوده‌اند از اقدام بی جا و احمقانه خود پشیمان شوند.
نمایندگان کشورمان همچنین اقدام به تهیه طرحی دو فوریتی برای مقابله با برنامه احتمالی آمریکا در قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی این کشور کردند. «حشمت الله فلاحت پیشه» رئیس کمیسون امنیت ملی درباره این طرح گفت: با توجه به این که آمریکا می‌خواهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد، ما این طرح دو فوریتی را تهیه کردیم و بر اساس آن به محض رخ دادن این اتفاق از سوی آمریکا نظامیان این کشور را در کنار داعش در فهرست گروه‌های تروریستی اعلام می‌کنیم.وی افزود: سپاه بیشترین نقش را در مقابل با تروریسم داشته است و آمریکا با گنجاندن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی عملا خدمت به تروریست‌ها کرده است. نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: ما این طرح را آماده کرده‌ایم، هر لحظه که آمریکا سپاه را در فهرست سیاه خود قرار دهد، مقابله به مثل انجام شده و این طرح در دستور کار قرار می‌گیرد.


در همین رابطه «نصرالله پژمان فر»عضو فراکسیون ولایی مجلس نیز در واکنش به این اقدام احتمالی آمریکا در جلسه علنی مجلس گفت: آمریکا غلط می‌کند که سپاه و ارتش را تروریست اعلام می‌کند آمریکا خودش تروریست است و شاهد این امر نیز حضور نظامیان آن در تمام دنیا است که به تمام دنیا ظلم می‌کند. علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات هم در تذکری اظهار داشت: اگر آمریکایی‌ها بخواهند سپاه را به عنوان گروه تروریستی اعلام کنند، ما قطعا همه نیروهای آنان را در منطقه و سایر نقاط جهان هدف قرار خواهیم داد. وی ادامه داد: اگر آمریکایی‌ها چنین غلطی کنند، ما بیکار نخواهیم نشست، نظر مجلس و همه ملت ایران این است که از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت کنند. مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس نیز در پاسخ به این تذکر گفت: ملت ما با قدرت ایستاده و مقتدرانه از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت می‌کند.
محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان نیز در صفحه توئیتر خود دراین باره نوشت: آنهایی که نتانیاهو اولویت اولشان است و مدت‌ها است برای قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی تلاش کرده‌اند، به درستی از پیامدهای این کار برای نیروهای آمریکایی در منطقه مطلع‌اند. در حقیقت آنها به دنبال این هستند که به نیابت از او (نتانیاهو) آمریکا را به یک باتلاق بکشانند. ظریف در پیام خود با انتشار تصاویری از رئیس جمهور آمریکا و مشاور امنیت ملی او افزود: دونالد ترامپ باید این را بهتر بداند تا وارد یک فاجعه دیگر برای آمریکا نشود. محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه نیز در گفتگو با تسنیم دراین باره گفت: اگر آمریکایی‌ها دست به چنین حماقتی بزنند و امنیت ملی ما را به مخاطره بیندازند، مطابق سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران اقدامات مقابله به مثل را عملیاتی و در دستور کار قرار خواهیم داد. وی تصریح کرد: در چنین شرایطی دیگر ارتش و نیروهای امنیتی آمریکا در منطقه غرب آسیا از آرامش امروز برخوردار نخواهند بود.
به گزارش ایرنا، این اولین بار است که کاخ سفید، یک ارگان رسمی وابسته به حکومت یک کشور خارجی را تروریستی اعلام می‌کند.گفته می‌شود در بین مقامات ارشد دولت آمریکا برای اعلام این تصمیم، اختلاف‌نظر و دو دستگی وجود دارد.