پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی امروز در چند شهر کشور تشییع می‌شود سردار در آغوش ایران

همدلی| امروز خاک ایران با بوی شهید سلیمانی معطر می‌شود. سردار سرفراز اسلام که برای صیانت از دین و کشور سال‌ها به مجاهدت مشغول بود، پیکر پاکش امروز به آغوش مام میهن باز می‌گردد و ابتدا به سرزمین خوزستان که به همراه سردار سلیمانی 8سال در برابر صدامیان مردانه مقاومت کرد، قدم می‌گذارد و سپس شهرهای دیگر را با عطر شهادت خود مزین کند و سرانجام به زادگاه خود خواهد رفت تا خاک مادری او این سرباز شجاع جبهه‌های حق علیه باطل را، در دامن پاک خود به آرامش ابدی برسد. روز گذشته مراسم تشییع پیکر پاک شهید سردار سلیمانی و همرزمانش، در کاظمین برگزار شد.این مراسم که با حضور مسئولین و مردم کاظمین و با طواف پیکرهای این شهدا در حرم امام جواد(ع) و امام کاظم(ع) آغاز شده بود، در ادامه با مراسم تشییع رسمی، در میدان الحسنین در الجادریه و نزدیکی منطقه الخضرا بغداد، دنبال شد.
بر همین اساس، جمع کثیری از ساکنان بغداد و تعداد زیادی از رهبران حشد الشعبی و مسئولان سیاسی در میدان الحسنین برای تشییع پیکر شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر شهدای حشد شعبی، در این مراسم حضور داشتند.
اشخاصی مانند ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق، عادل عبدالمهدی نخست‌‌وزیر عراق،‌هادی العامری جانشین ابومهدی المهندس، عمار حکیم رئیس جریان حکمت ملی عراق، همام حمودی رئیس مجلس اعلای اسلامی، ابو آلاء الولائی دبیرکل گردان‌های سیدالشهدا، عمار حکیم رئیس جریان اپوزیسیون حکمت و نیز نوری المالکی و فالح فیاض از جمله شخصیت‌هایی بودند که در این مراسم حضور داشتند.
در همین حال، سردار شریف سخنگوی سپاه پاسداران اعلام کرد که امروز، پیکر سردار قاسم سلیمانی پس از ورود به کشور ابتدا به اهواز و سپس به مشهد انتقال پیدا خواهد کرد. بعد از اتمام مراسم در مشهد نیز، پیکر ایشان به تهران انتقال می‌یابد و ساعت ۱۹:۳۰ شب مراسم یک‌شنبه وداع با پیکر سردار سلیمانی در مصلای تهران برگزار می‌شود. بر همین اساس و طبق برنامه، مراسم تشییع و نماز بر پیکر مطهر این شهید نیز از ساعت ۸ صبح دوشنبه در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و بعد از آن پیکر ایشان از مسجد دانشگاه به سمت میدان آزادی تشییع خواهد شد. بعد از تهران ساعت ۱۴ الی ۱۶ بعد از ظهر مراسم وداع با پیکر ایشان در قم برگزار می‌شود و سپس پیکر سپهبد شهید سلیمانی برای خاکسپاری به کرمان منتقل می‌شود.


دیدار روحانی با خانواده شهید سلیمانی
در همین حال، رئیس جمهور روحانی، روز گذشته با حضور در منزل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و در دیدار با اعضای خانواده شهید، شهادت آن سردار سرافراز و شجاع اسلام را به خانواده وی تبریک و تسلیت گفت.
او با تجلیل از مجاهدت‌ها، فداکاری‌ها و ایثار سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد: شهید سلیمانی در تاریخ ملت ایران و آزادی‌‌خواهان جهان سرافراز و جاودانه خواهد ماند .او همچنین اشاره کرد که امروز نه تنها ملت ایران، بلکه همه مردم مسلمان و آزادی‌خواه جهان داغدار از دست دادن این شهید بزرگوار هستند و با اینکه مردم ابعاد جهاد و فداکاری‌های او را می‌شناسند، اما باید اقدامات و کارهای عظیم او برای همگان روشن شود.
روحانی این عمل آمریکا را جنایتی خواند که در تاریخ بزرگترین جنایت‌های فراموش نشدنی آنان علیه ملت ایران باقی خواهد ماند.
روحانی تاکید کرد: آمریکایی‌ها نفهمیدند که چه خطای بزرگی را مرتکب شدند؛ آنها آثار این اقدام جنایتکارانه را نه فقط امروز بلکه در طول سال‌های آینده هم خواهند دید.
رئیس جمهور افزود: دشمنان ملت ایران از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های سردار سلیمانی در مسیر توسعه ثبات و امنیت منطقه بسیار عصبانی بودند، چرا که با درایت او برنامه‌ریزی و توطئه دشمنان خیلی زود برملا می‌شد و به همین دلیل او را مظلومانه و با خباثت به شهادت رساندند.
در این دیدار دختر سردار سلیمانی، ضمن اظهار تالم ناشی از فقدان پدر، از روحانی پرسید که چه کسی انتقام پدر من را خواهد گرفت؟ که رئیس جمهوری در پاسخ به این سوال وعده داد شما نگران نباشید همه انتقام خون این شهید را خواهند گرفت.
واکنش‌های داخلی نسبت به شهادت قاسم سلیمانی و نقش آمریکا در این زمینه اما همچنان ادامه داشت. محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در صفحه مجازی خود نوشت: تا اجرای پاسخ قاطع و کوبنده به ترامپ، صدور هرچه سریع‌تر دستور گام پنجم کاهش تعهدات هسته‌ای لازم است.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز تاکید کرد که شهادت سردار سلیمانی باعث شد که دیگر خطوط قرمزی برای برخورد جمهوری اسلامی با نیروهای آمریکایی و اذنابش وجود نداشته باشد و این قضیه زوال صهیونیست‌ها و خروج آمریکا از منطقه را سرعت می‌دهد.
محمدجواد جمالی همچنین اشاره کرد: این که این جنایت آمریکا به دستور شخص ترامپ انجام شده چند موضوع را مشخص می‌کند؛ اول این که مخالفت آمریکایی‌ها با تروریسم و مبارزه با آن دروغی بیش نیست؛ چون آنها بزرگترین مبارز و مجاهد علیه تروریسم را به شهادت رساندند.
سیدمحسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران نیز با اشاره به رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان دلاور اسلام به خصوص شهید قاسم سلیمانی در مبارزه با اسکتبار جهانی و مزدوران صهیونیستی داعشی آن در منطقه تصریح کرد: شکست‌های آمریکا در منطقه باعث افول و سرشکستگی این ابرقدرت پوشالی در جهان شده است. او همچنین شهادت سردار قاسم سلیمانی را باعث سربلندی و عزت این سردار رشید جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: آمریکای جنایتکار بابت این اقدام تروریستی تاوان سختی را خواهد داد.
مجمع وزیران ادوار نیز ضمن انتشار بیانیه‌ای، با تجلیل از مجاهدت‌ها و اخلاص و ایثارگری‌های این شهید شاهد که با همه نیروهای انقلاب رابطه‌ای صمیمانه داشت و شخصیتی فراجناحی و فدایی اسلام و انقلاب بود و ضمن تبریک و تسلیت شهادت ایشان به رهبری معظم انقلاب، خانواده معزز وی عموم مردم ایران و جریان‌های مقاومت دراقصی نقاط جهان، انزجار خود ر از اقدام خصمانه و ددمنشانه رئیس جمهور آمریکا اعلام و اطمینان دارد که این حرکت بزدلانه او از طرف مجاهدان و جریان‌های مقاومت در منطقه و ایران بی پاسخ باقی نخواهد ماند.
محمدصادق جوادی ‌حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی هم، در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص شخصیت سردار سلیمانی، اظهار کرد: سردار سلیمانی از چهره‌های ملی، سیاسی، نظامی و یکی از بازماندگان سلسله سرداران شهید دفاع مقدس بوده که به گمان من خداوند برای شرایط خطیر ایران ذخیره کرده بود.
این فعال سیاسی اصلاح‌‎طلب با بیان اینکه آمریکا در حوزه دیپلماسی و در میدان عملیات حرفی برای گفتن نداشت، عنوان کرد: آمریکایی‌ها هزینه‌های فراوانی کردند که یک دولت جعلی اسلامی و با چهره‌ای خشن از اسلام در منطقه به نام دولت داعش ایجاد کنند که این کار را انجام دادند و وقتی که این حرکت توسط سپاه قدس و مبارزان جبهه مقاومت به نتیجه رسید، در نطفه خفه و دست آمریکایی‌ها رو شد و آنها چاره‌ای نداشتند جز اینکه خودشان به مقابله با دست‌پروردگان خود برخیزند.
جوادی حصار خاطرنشان کرد: اینکه ترامپ ادعا کرده ایران در هیچ نبردی پیروز نشده، ادعایی واهی است، زیرا ایران در نبرد هشت ساله در برابر استکبار جهانی پیروز میدان بود. پیروز به این معنا که نگذاشت هیچ کدام از نقشه‌های استکباری و استعماری در منطقه و در مورد ایران محقق شده و یک وجب از خاک ایران جدا شود. ایران از یک کشور نیازمند به کوچک‌ترین وسایل و نازل‌ترین امکانات نظامی به یکی از قدرتمندترین و خودکفاترین کشورها در عرصه سیاسی و نظامی که متکی به خود و امکانات خود بود، تبدیل شد.