کاری خواهیم کرد که آمریکا ذلیلانه از منطقه خارج شود

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله با اشاره به شهادت سردار سلیمانی گفت: شهید سلیمانی به آرزویش رسید. شهدا و فرماندهان برای امت اسلامی خیر و برکت را می‌خواهند و هدف شخصی آنان شهادت است که حاج قاسم این هدف خود را محقق کرد. وی هم‌چنین گفت: تاریخ دوم ژانویه، تاریخ آغاز مرحله جدید برای تمام منطقه است. سید حسن نصرالله گفت که شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس عاشق شهادت بودند و خصوصا در سال‌های اخیر انتظار آن را داشتند. حاج قاسم از جوانی به دنبال شهادت بود. وی افزود: حاج قاسم و ابومهدی همیشه در میدان‌های جنگ و در میان شلیک گلوله‌ها بودند. شهید قاسم سلیمانی بسیاری از شب‌ها را گریان به سر می‌برد وقتی که یاد شهدا می‌کرد. او می‌گفت از شدت شوق لقاء الله و دیدار شهدا سینه‌اش تنگ می‌شد. حاج قاسم بسیار مشتاق پیوستن به کاروان شهدا بود.
دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود یادآور شد: اجساد طیبه این شهدا تکه تکه می‌شود چند ساعت بعد وزارت جنگ آمریکا بیانیه صادر می‌کند که من این عملیات را انجام دادم این عملیات را با دستور آقای ترامپ انجام دادم و پس از آن هم بیانیه‌های آمریکا در کنفرانس‌هایشان شروع می‌شود و ترامپ با توییت‌های متعدد خود افتخار می‌کند که کسی بودم که فرمان ترور را صادر کردم.وی با بیان این‌که «ما در برابر یک جنایت علنی واضح و روشن قرار داریم» گفت: خود ترامپ می‌گوید که من این عملیات را انجام دادم و وزارت دفاع به دستور من و ارتش آمریکا و نیروهایی که در منطقه بودند این کار انجام شد. امروز رئیس‌جمهور آمریکا به ارتش کشورش دستور داد که این جنایت را انجام دهند و نیروهایی از ارتش این کشور چنین اقدامی را انجام می‌دهند.سید حسن نصرالله با طرح این سوال که چرا آمریکا به این روش علنی این کار را انجام داد؟ اظهار کرد: دو مسئله کاملا روشن است ابتدا ناکامی‌هایی است که آنها در ترورهای قبلی داشتند تلاش زیادی برای ترور حاج قاسم کردند و آخرین تلاششان هم این بود که در حسینیه کرمان که هر ساله حاج قاسم در مراســـم‌هایی مانند فاطمیه و عاشورا شرکت می‌کند او را به شهادت برساندند 4 الی 5 هزار نفر قطعا آنجا حضور داشتند.
دبیر کل حزب الله لبنان اظهار کرد: اما خداوند تمام این ترورها را ناکام گذاشت و شهادت را به این روش انتخاب کرد. بنابراین ناکامی آمریکایـــی‌ها در ترورهای قبلی‌شان آنها را وادار کرد تا به سمت یک اقدام علنی و آشکار بروند.
وی ادامـــــه داد: مجموعه‌ای از شرایطی که در منطقه حاکم است و تحولات اخیر عراق همه دلایل این اتفاقات را روشن می‌کند. سه سال است که ترامپ رئیس جمهور آمریکا شده است و از ابتدا هم اعلام کرد که من سیاست خارجی خودم را در منطقه و جهان دارم. اکنون نتیجه اقداماتش جز ناکامی، شکست و دستپاچگی چیزی نداشته است.وی ادامه داد: از همان روزی که او رئیس جمهور شد اعلام کرد که هدفش سرنگونی نظام اسلامی است. جان بولتون مشاور او سال گذشته طی مراسمی در فرانسه اعلام کرده بود جشن کریسمس آینده را در تهران خواهند داشت اما دیدیم که حیات جمهوری اسلامی ایران سرجای خودش است، هدف بزرگ آنها سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران بود و پایین ترین هدفشان تغییر رفتار ایران،‌ کنترل و محدود کردن سیاست خارجی ایران بوده است برای این که به یک برجام و سیاست جدید برسند. اما ایران پاسخی نداده است.


دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به این که چند سال است تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اعمال می‌کند گفت: آنها تلاش می‌کنند با ایران هراسی،‌ گرسنگی مردم ایران و بازی رسانه‌ای مردم ایران بگویند که جمهوری اسلامی ایران را سرنگون کرده‌اند اما آیا الان می‌توانند بگویند که ایران را محدود کرده‌اند؟ آیا می‌توانند بگویند که به ایران برجامی جدید تحمیل کرده‌اند. ترامپ به جایی رسیده است که خیلی از سران کشورها در سازمان ملل با او مخالفت می‌کنند. وی یادآور شد: همه سیاست ترامپ این است که ایران را سر میز مذاکره بیاورد. کاری نداریم که توافق بشود یا خیر، او می‌خواهد که ایران را به مذاکره بکشاند. اما اکنون جز شکست و ناکامی چیزی دارد که به ملت خودش بگوید؟
دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه خطاب به مردم عراق گفت:‌ای ملت شریف، شجاع، کریم، عزیز و گرامی عراق ببینید که خروج آمریکایی‌ها ضعیف ترین موضع در قبال ترور حاج قاسم و ابو مهدی المهندس است و خواسته ما و شما خروج آمریکایی‌ها و آزادسازی عراق از اشغال آمریکاست.
وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها خودشان هم درک می‌کنند که حاج قاسم و المهندس را شهید کردند تا عراق را از دست ندهند ولی با این کار عراق را از دست دادند. خود کارشناسان آمریکایی گفتند که امروز ما عراق را از دست دادیم و این جز با مجاهدت عراقی‌ها محقق نمی‌شود. سید حسن نصرالله با بیان این‌که «کفش سردار سلیمانی ارزشش بیشتر از سر ترامپ است» گفت: ما به شهروندان عادی آمریکا کاری نداریم ما با مردم آمریکا کاری نداریم و به آن‌ها آسیبی وارد نمی‌کنیم اگر به آن‌ها آسیبی وارد شود این خدمت به ترامپ است؛ چراکه آن‌ها می‌خواهند وجهه ما را تخریب کنند و بگویند ما تروریست هستیم. قصاص عادلانه ما برای خون حاج قاسم متوجه کسانی است که این جنایت را انجام دادند. آن‌ها در برابر هدف ما قرار دارند. پایگاه‌های آمریکایی، ناوهای نظامی و افسرهای آمریکایی این اقدام را انجام دادند و باید تاوان آن را بپردازند. به گزارش ایسنا، دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این‌که «من مسئولیت حرف‌های خودم را برعهده می‌گیرم» گفت: کاری خواهیم کرد که آمریکایی‌ها شکست خورده و ذلیلانه از منطقه خارج شوند. شهادت‌طلبان در منطقه بیش از گذشته شده‌اند امروز جریان مقاومت قوی‌تر از گذشته است اراده ما در محور مقاومت و هدف مان این است که آمریکایی‌ها پاسخ خون سلیمانی، ابومهدی المهندس و یارانشان را بدهند و از منطقه خارج شوند.