نوازنده‌ای که هم حرفه‌ای است و هم به آخر خط رسیده

آفتاب یزد – گروه شبکه: به تازگی ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که از تاثیرگذارترین‌ها به شمار می‌رود. این ویدئو فردی را نشان می‌دهد که در سرمای زمستان بر روی زمین نشسته وسه تار می‌نوازد و یک تابلو با این نوشته «برای درمان نیازمندم» مقابلش خودنمایی می‌کند. فارغ از نیازش که او را مجبور به این کار کرده، تبحرش در نواختن سه تار است که حیرت همگان را بر انگیخته است به طوری که علیرضا قربانی خواننده کشورمان با منتشر کردن این ویدئو در توییترش نوشته است:«هنر تاج سر آفرینش است. امیدوارم اطلاعات موثقی درباره این هنرمند به زودی پیدا کنم و راهی مطمئن و البته در خور شان برای کمک به ایشان. از شما عزیزان هم خواهشمندم اگر نشانی از این عزیز دارید برای من ارسال بفرمایید.»
البته این بار اولی نیست که جوانی در خیابان ساز می‌زند و این چنین مورد توجه قرار می‌گیرد. پیشترها فیلمی از سه جوان که اهل رشت بودند در فضای مجازی منتشر شده بود. در این فیلم این سه جوان به زیبایی مشغول ساز زدن هستند که به ناگهان به بدترین شکل با آنها برخورد می‌شود و مورد توهین قرار می‌گیرند. به دنبال این اتفاق رضا صادقی خواننده کشورمان در یکی از کنسرتهایش که در سالن میلاد برگزار شده بود با دعوت از این سه جوان از آنها تقدیر و آرزو کرد که آنها هم روزی بتوانند بر روی استیج‌های
پر تماشاگر هنر نمایی کنند.
> واکنش کاربران


اکنون تاز زدن این نوازنده خیابانی که ظاهرا قطعه «خزان» استاد مشکاتیان را می‌نوازد با واکنش‌های بسیاری از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه رو شده است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «اون آهنگ رو با سه تار روی زمین سرد زدن کار هرکس نیست. باید حرفه‌ای باشی و به آخر خط رسیده. یک هنرمند جاش روی زمین سرد نیست»
یکی دیگر از کاربران گفته است:«ایشون با این نحوه تار زدن باید حرفه‌ای باشد»
دیگری نوشت: «تبحرش در تار زدن فوق‌العاده است مخصوصا اینکه روی زمین سرد هم نشسته»
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «چقدر قشنگ میزنه اما چه وضعیت تلخی داره»
کاربران دیگر نوشته‌اند:« این هنرمند یکی از سخت‌ترین قطعات سه تار را اجرا میکنه و حق هنرند این نیست»،«هنرمندان واقعی یا خونه‌نشین شدند یا برای یه لقمه نون تو خیابون هنرشون رو به نمایش می‌گذارند»، «به نظرم ایشون یک استاد بزرگ سه تار هستندو شاید برای سنجش رفتار مردم در گوشه خیابون می‌نوازه»،‌«نوازنده‌ای که بر روی زمین سرد داستان زندگی‌اش را با نواختن تارهای سازش به بهترین شکل ممکن به نمایش می‌گذارد»