« تلويزيون » مدرسه دانش‌آموزان شد

« تلويزيون » مدرسه دانش‌آموزان شد
آموزش دانش‌آموزان از طريق تلويزيون آغاز شد و از معلمان برگزيده براي اين کار استفاده شده است، دانش‌آموزان مي‌توانند سؤالات را به‌صورت آن‌لاين بپرسند. مدير شبکه آموزش سيما در برنامه تلويزيوني پرسشگر، روز جمعه، درباره آموزش دانش‌آموزان در ايام تعطيلي مدارس از طريق تلويزيون گفت: بايد اين خبر خوب را به مردم بدهيم که در استفاده از فرصت‌هاي آموزشي و در راستاي عدالت آموزشي شبکه آموزش بعد از يک دوره کارشناسي مفصل در شوراي انديشه‌ورز خويش در ماه‌هاي گذشته و آنچه در سه‌شنبه گذشته در شوراي معاونين سازمان صداوسيما مصوب شد با هماهنگي معاونت آموزش ابتدايي و متوسطه وزارت آموزش و پرورش و معاون سيما به جمع‌بندي خوبي براي راه‌اندازي آموزش‌هاي مکمل رسيديم. مسعود احمدي افزادي افزود: در شرايطي که مرسوم است که در کشورهاي ديگر هم مشکلاتي پيش مي‌آيد، تعطيلات به‌علت بحران و ساير علل پيش مي‌آيد اين آموزش‌ها لازم به‌نظر مي‌رسيد در شرايط اخير هم به‌علت تعطيلي ناشي از کرونا که بسياري کشورها را درگير کرده وظيفه رسانه ملي است که آموزش مکمل را پيش ببرد. مدير شبکه آموزش سيما با بيان اينکه از شنبه 8 صبح شبکه آموزش، مدرسه مي‌شود گفت: 8 تا 9 صبح دو کلاس متوسطه اول، 10:30 تا 12، سه کلاس ابتدايي و يک کلاس متوسطه دوم، از ساعت 3 تا 4 بعدازظهر کلاس متوسطه دوم از 4 تا 5 بعدازظهر دو کلاس فني و حرفه‌اي و کاردانش خواهيم داشت. احمدي درباره اينکه آيا معلماني که تدريس مي‌کنند مورد تأييد آموزش و پرورش هستند، و آيا تمهيداتي انديشيده شده که مافيايي در بازار شکل نگيرد، گفت: ما به مافيا فکر نمي‌کنيم بلکه به محتوا فکر مي‌کنيم. مسئوليت محتوا و سرفصل‌ها به‌عهده دو معاونت ابتدايي و متوسطه آموزش و پرورش است و معلماني که مؤلفان کتاب‌هاي درسي هستند آموزش را به‌عهده خواهند داشت. وي افزود: دانش‌آموزان مي‌توانند سؤالات خود را از سرشماره اعلامي به‌صورت برخط بپرسند و از دوشنبه «نرم‌افزار هفت» آماده مي‌شود که به‌پشتوانه دبيران آموزش و پرورش به سؤالات دانش‌آموزان پاسخ خواهند داد و مسابقات علمي هم راه‌اندازي خواهيم کرد. اين کار را که با حضور تيمي جوان و قوي انجام مي‌دهيم يک فرايند است و يک پروژه نيست و اوج مقوله آموزش يعني آموزش چندلايه و چندبعدي است و تا خرداد ادامه مي‌يابد. به گزارش تسنيم، عليرضا کمره‌اي، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نيز درباره مدرسه تلويزيوني و آموزش‌هاي مکمل گفت: در توافقاتي که با شبکه آموزش داشتيم روي آموزش فراگيري متمرکز شديم که در راستاي عدالت آموزشي است. بيش از 250 عنوان درسي و 203 رشته کاردانش داريم اما اين کار اقدام خوبي است و به حفظ ارتباط مستمر با آموزش و خارج شدن خانواده‌ها از نگراني کمک مي‌کند تا دوباره آموزش در کلاس‌هاي درس برقرار شود.
گسترش آموزش در فضاي مجازي
وي افزود: روي دروسي متمرکز شده‌ايم که از طريق تصوير بايد انتقال داده شوند. فرصت‌هايي براي آموزش در بستر مجازي را گسترش خواهيم داد و بسته‌هاي آموزشي نيز به‌تدريج ارائه خواهد شد.


استفاده از معلمان برگزيده
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره مسئوليت محتواي ارائه‌شده گفت: مسئوليت به‌عهده آموزش و پرورش است و ما معلم را معرفي و 70 درصد آموزش بر اساس بودجه‌بندي انجام شده است و براي آموزش ادامه دروس باقي‌مانده پيش مي‌رويم از معلمان برگزيده و سرگروه‌هاي درسي و آنها که مي‌توانند راهبري آموزشي را انجام دهند استفاده خواهيم کرد. کمره‌اي با بيان اينکه هميشه در محيط واقعي آموزش‌هايمان را هدايت مي‌کرديم، گفت: استفاده از اين بسترها الزامات خود را براي نگه‌داشت مخاطبين دارد و با حفظ جذابيت، بچه‌ها را براي يادگيري ترغيب مي‌کنيم.
هنوز تصميم‌گيري نشده است
رضوان حکيم‌زاده، معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش نيز درباره آموزش‌هاي مکمل اظهار کرد: ما با توجه به زماني که در اختيار داشتيم جلسات متعددي برگزار کرديم. اين همکاري از دي ماه شروع و در هيئت انديشه‌ورز شبکه آموزش تصويب شده بود که به‌علت مسائل مختلف و در راستاي عدالت آموزشي از بستر رسانه ملي استفاده کنيم. وي افزود: هفته گذشته جلسات متعددي برگزار و کارگروه ويژه‌اي تشکيل شد، روي بسترهاي مختلف کار کرديم که يکي از آنها رسانه ملي است. 100 درصد کار به‌لحاظ محتوايي در اختيار آموزش و پرورش و مسائل فني به‌عهده رسانه ملي است. حکيم‌زاده نأکيد کرد: از خانواده‌ها درخواست داريم مشارکت جدي داشته باشند و کنار فرزندان باشند، اين فرصت خوبي است تا خانواده‌ها هم شريک يادگيري باشند. وي درباره اينکه آيا بچه‌ها تعطيل هستند و معلمان بايد به مدرسه بروند، گفت: موضوع تصميم‌گيري نهايي نشده است و اجازه بدهيد اطلاع‌رساني توسط روابط عمومي انجام شود.