شیخ سیاست خارجی ایران در گذشت

آرمان ملي: پس از اپيدمي ويروس کرونا در کشور بسياري از مردم به اين ويروس مبتلا شدندو در اين ميان عده‌اي جان باخته و عده‌اي بهبود يافتند و به آغوش جامعه باز گشتند. حسين‌شيخ الاسلام ديپلمات سابق و معاون امور بين الملل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي نيز از اشخاصي بود که به اين ويروس مبتلا شد و در نهايت ناباوري پس از چندي در 15 اسفند درگذشت. در همين راستا نيز طي روزهاي گذشته بسياري از مسئولان لشکري، کشوري و چهره‌هاي سياسي در پيام‌هايي جداگانه ضايعه درگذشت اين ديپلمات سابق کشورمان را تسليت گفتند.
درگذشت يک ديپلمات
ويروس کرونا طي هفته‌هاي اخير همه گير شده به نحوي که هزاران نفر از هموطنان را در شهرهاي مختلف مبتلا کرده است. در اين ميان جداي از مبتلايان و بهبود يافتگان عده‌اي نيزدر جريان اين بيماري جان خود را از دست داده و بدرود حيات گفتند. لذا غير از مردم عادي برخي از چهره‌‌هاي سياسي نيز در ميان از دست رفتگان به چشم مي‌خورند. در همين راستا حسين شيخ‌الاسلام ديپلمات و يکي از چهره‌هاي خوشنام در عرصه سياست خارجي که به علت ابتلا به ويروس کرونا در بيمارستان بستري بود پس از اينکه برخي مدعي شدند حال عمومي وي به بهبودي نهاده در 15 اسفندماه سال جاري به علت ويروس کرنا در گذشت. اين در حالي است که طي روزها و هفته‌هاي گذشته تعدادي ديگر از چهره‌ها و نمايندگان فعلي و منتخب مجلس نيز به اين ويروس گرفتار شده‌اند.
شيخ ‌الاسلام که بود


حسين شيح الاسلام ديپلمات و سفير سابق ايران در سوريه بود که هر چند برخي رسانه ها خبر از بهبودي نسبي وي داده بودند اما وي با ابتلا به اين بيماري دعوت حق را لبيک گفت. وي نماينده حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در دوره هفتم و مدتي مشاور علي لاريجاني (رئيس مجلس) و مديرکل امور بين‌الملل مجلس بود که پس از جايگزين شدن حسين اميرعبداللهيان در 3 مرداد 1395 به جاي او ؛ شيخ‌الاسلام توسط محمدجواد ظريف به عنوان مشاور وزير امور خارجه منصوب شد. آخرين مسئوليت شيخ الاسلام در سال 97 رقم خورد که در حکمي به سمت معاونت امور بين‌الملل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي منصوب شد.
پيام تسليت مسئولان
رئيس دفتر رئيس جمهور در پيامي درگذشت حسين شيخ‌الاسلام ديپلمات سابق کشورمان را تسليت گفت. در بخشي از پيام محمود واعظي آمده است: ايشان در عرصه خدمتگزاري همواره فردي دلسوز و مردمي و به عنوان يک چهره سياسي، ديپلماتي اخلاق‌مدار، متشرع و کارآمد براي نظام اسلامي بود که خدمات خالصانه‌اش به ويژه در تقريب مذاهب اسلامي، همواره در يادها و خاطره‌ها باقي خواهد ماند. همچنين ظريف وزير امور خارجه کشورمان نيز ضمن تسليت در پيامي آورده: نام حسين شيخ الاسلام براي بنده همواره با ديانت، صداقت، صراحت و رفاقت همراه بوده است؛ مجاهدت‌ها و خدمات صادقانه حسين عزيز هيچگاه فراموش نخواهد شد. علي اکبر ولايتي مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل نيز در پيامي آورده: توفيق همکاري نزديک از دوران وزارت امور خارجه تاکنون با دکتر شيخ الاسلام براي اينجانب وجود داشته است که شخصيتي ارزشمند، با اخلاق، متعهد، متخصص و با اخلاص بود. سر لشگر باقري رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح در پيام تسليت خود آورده است: بي شک فقدان آن شخصيت ارجمند و ديپلمات پيشکسوت که به راستي پژواک دلنشين انقلاب اسلامي و سفير مقتدر عزت و عظمت ملت ايران در آوردگاه‌هاي ديپلماتيک و مجاهد نستوه و خستگي ناپذير در عرصه‌هاي حمايت از مقاومت اسلامي و انتفاضه قدس و فلسطين به شمار مي‌رفت، جبران‌ناپذير خواهد بود. در بخشي از متن پيام تسليت خرازي رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي آمده است: حسين شيخ الاسلام اسوه صداقت و وفاداري بود. محمدرضا عارف رئيس فراکسيون اميد مجلس نيز آورده: شيخ‌الاسلام انساني متواضع، فروتن، اخلاق‌مدار و داراي صفات نيک و حسنه که زبانزد همه کساني بود که با اين مرد بزرگوار ارتباط داشتند. در همين راستا دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي در پيامي اظهار کرد: شيخ‌الاسلام در مجمع التقريب مذاهب اسلامي و ستاد بين‌الملل نقشه جامع علمي کشور نقش موثر و محوري داشت. همچنين حجج اسلام محتشمي پور و ابوترابي فرد، سيد عباس موسوي سخنگوي وزارت امور خارجه ،علي اکبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي، کمالوندي سخنگوي سازمان انرژي اتمي،امير عبداللهيان دستيارو ويژه رئيس مجلس، حميد بعيدي نژاد سفير ايران در انگليس، محمد رضا باهنر دبير کل جامعه اسلامي مهندسان، رئيس سازمان سينمايي، جبهه عمل اسلامي لبنان، اسماعيل هنيه رئيس دفتر سياسي حماس در پيام هاي جداگانه‌اي درگذشت اين ديپلمات سابق کشورمان را تسليت گفتند.