معصومه عنصری معلم شهر حمیدیه با امکانات اولیه و از طریق شبکه‌های اجتماعی به دانش‌آموزان خود آموزش می‌دهد

شرافت یک معلم
آفتاب یزد- گروه شبکه: تعطیلی مدارس بعد از شیوع کرونا در کشور از اقداماتی بود که مسئولان برای ابتلا نشدن دانش‌آموزان در نظر گرفته‌اند و برای جبران این تعطیلی‌ها و دروس عقب مانده آنها، آموزش دروس را از طریق صدا و سیما ارائه دادند. اما در این میان معلمانی هستند که هیچ چیز مانع از انجام وظیفه‌شان نمی‌شود حتی اگر در خانه بمانند و امکاناتی نداشته باشند. آنها خلاق هستند و می‌دانند که چگونه دانش‌آموزان را آموزش دهند. معصومه عنصری از همین دست معلمان است که در این شرایط که دانش‌آموزان در خانه هستند از طریق فضای مجازی دانش‌آموزانش را درس می‌دهد اما او به دلیل نبود امکانات یخچال خانه خود را به تخته «وایت برد» تبدیل کرده است. اقدام این معلم اهل حمیدیه از چشم مسئولان وزارت آموزش و پرورش دور نماند و آنها نیز از او تقدیر و تشکر کردند.
> تقدیر از معلم خلاق
در این راستا محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در توییتر خود نوشت: «همکارانم در سراسر کشور توانسته‌اند با خلاقیت، جریان یادگیری را تداوم بخشند و در تعطیلی مدارس، آموزش دانش‌آموزان را رهبری کنند. از تمامی همکاران خوبم به‌ویژه خانم معلمی که در شهرستان حمیدیه از امکانات منزل شخصی خود برای آموزش دانش‌آموزانش استفاده کرده بود قدردانی می‌کنم.» همچنین عزیز مزرعه رئیس آموزش وپرورش شهرستان حمیدیه ضمن تقدیر و تشکر از این معلم گفت:« با توجه به تعطیلی مدارس و آموزش از راه دور دانش‌آموزان، به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بسیاری از معلمان زحمتکش شهرستان از جمله معصومه عنصری آموزگار پرتلاش،در جهت آموزش و رصد برنامه‌های آموزشی تک تک دانش‌آموزان خود نهایت تلاش را می‌کنند و خانه‌های خود را تبدیل به کلاس کردند و به دانش‌آموزان خود آموزش می‌دهند.» عزیز مزرعه با اشاره به ضرورت روش‌های خلاقانه برای آموزش دانش‌آموزان گفت: «معلمان برای اینکه ثابت کنند جریان آموزش تعطیل پذیر نیست با استفاده از روش‌های خلاقانه تدریس به جنگ کرونا رفتند و با استفاده از بستر فضای مجازی ارتباط خود با دانش‌آموزان و والدین را حفظ کرده‌اند.» مزرعه با اشاره به تولید فیلم، کلیپ و سایر تولیدات آموزشی توسط معلمان شهرستان حمیدیه گفت:« تعهد و وجدان کاری که در بین معلمان وجود دارد سبب شد تا در این شرایط حساس، معلمان عزیز به دنبال روش‌های نوین با استفاده از بستر فضای مجازی باشند که بنده به سهم خودم از همه همکاران متعهد و زحمت‌کش قدردانی می‌کنم.»


> واکنش کاربران
اما کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز این اقدام معلم اهل حمیدیه را با کامنت‌هایشان مورد تحسین قرار دادند.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است:« معلم عاشق و واقعی یعنی معصومه عنصری، از معلمان حق‌التدریس شهرستان حمیدیه خوزستان که چون وایت‌برد نداشته با استفاده از یخچال منزلش اقدام به آموزش مفاهیم درسی(ریاضی برای دانش‌آموزان کلاس سوم دبستان حضرت زینب(س))از راه دور کرده، تا در تعطیلات تحمیلی کرونایی، بچه‌ها از تحصیل جانمانند.»
کاربر دیگری نوشته است:« نام: ایثار. نام خانوادگی: گذشتیان. استان: خوزستان شهر: حمیدیه شغل: معلم نوع کلاس: آنلاین نوع تخته: یخچال!»
دیگری نوشت:« این هم بخشی از جنگ ما علیه ویروس کرونا است»
کاربر دیگری گفته است:« این روزها تحول عجیبی در اکثر معلم‌ها برای تدریس آنلاین به دانش‌آموزهایی که به خاطر کرونا مدرسه نمیان شکل گرفته. قشنگ ره صدساله رو دو هفته‌ای رفتن»
کاربران دیگر نوشته‌اند:« می‌خواستم بنویسم ما معلم‌ها ولی دلم گفت بنویس او یک معلم است، ما حالا حالا کار داریم»،‌«کاش می‌شد این حس مسئولیت پذیری و دلسوزی‌ات رو اپیدمی کرد»،‌«وقتی درب یخچال نقش تخته وایت برد و آشپزخانه هم کلاس درس را داره خانم معصومه عنصری مرسی عزیزم سنگ تمام گذاشتی...»، «این خانم معلم شرافت رو به معنای واقعی کلمه صرف کرد».