جهش تولید تغییر محسوس در زندگی مردم ایجاد کند

آرمان ملي: سال 99 به نام سال جهش توليد نامگذاري شد. مقام معظم رهبري در ايام نوروز بر لزوم جهش در توليد و تلاش براي پايان يافتن ابتلا به کرونا در کشور تاکيد زيادي کردند و البته به بررسي عملکردها در سال 98 پرداختند. سخنان حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي درباره ادعاي آمريکا براي کمک به ايران در درمان بيماران کرونا هم مورد توجه زياد رسانه‌هاي خارجي قرار گرفت. مقام معظم رهبري در اولين روز سال 99 اين نامگذاري را اعلام و فرمودند: جهش توليد بايد تغيير محسوس در زندگي مردم ايجاد کند. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي در پيامي به‌مناسبت آغاز سال 1399 فداکاري‌هاي چشمگير و تحسين‌برانگيز مردم در قضيه کرونا را نمونه درخشش ملت در سال 98 خواندند. ايشان آزمون‌هاي سال 98 را آزمون‌هايي دشوار خواندند و با تاکيد بر اينکه هيچ‌ملتي با راحت‌طلبي و رفاه‌جويي محض به جايي نمي‌رسد، گفتند: غلبه بر دشواري‌ها و عبورِ با روحيه از آنها موجب قدرتمند شدن يک ملت و کسب اقتدار و اعتبار است، همچنان که ملت ايران تاکنون به اين شکل بر مشکلات غلبه کرده و بعد از اين نيز خواهد کرد. مقام معظم رهبري با تاکيد بر اينکه بايد با کار ده برابري، توليد به جايي برسد که در زندگي مردم اثر بگذارد، افزودند: مسائل اقتصادي کشور متعدد است از جمله «اصلاحات بانکي، گمرکي و مالياتي» و «بهبود فضاي کسب‌وکار» اما نقش توليد بي‌همتاست و با راه افتادن توليد و استفاده از بازار فروش 80‌ميليوني در داخل و ضمنا ارتباط با فروش و بازارهاي خارجي، مشکلات اقتصادي قطعا پايان مي‌يابد و تحريم‌ها به نفع کشور تمام خواهد شد. ايشان افزودند: تحريم تاکنون در کنار ضررهايش، سودهايي نيز داشته و ما را وادار کرده است که به فکر تهيه لوازم زندگي و نيازهاي کشور از طريق امکانات داخلي باشيم که اين حرکت بسيار مغتنم ان‌شاءا... ادامه خواهد يافت.
آمريکا به مردم خودش برسد
3 فروردين ماه هم مقام معظم رهبري در سخناني زنده و تلويزيوني که بازتاب زيادي درسانه‌هاي خارجي داشت، به اظهارات چندباره مقام‌هاي آمريکايي مبني بر آمادگي براي ارسال کمک‌هاي دارويي و درماني در صورت درخواست ايران اشاره کردند و گفتند: صحبت‌هاي آمريکايي‌ها جزو حرف‌هاي بسيار عجيب است زيرا اولا خودشان دچار کمبود شديد دارو و تجهيزات پيشگيري از بيماري هستند و برخي مسئولانشان صراحتا از اين کمبودهاي وحشت‌آور سخن به ميان آورده‌اند، بنابراين آنها اگر امکاناتي دارند به مردم خودشان برسند. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي افزودند: ثانيا هنگامي که آمريکايي‌ها متهم به توليد اين ويروس هستند، کدام انسان عاقلي، کمک از اين کشور را قبول مي‌کند. ايشان فرمودند: به آمريکايي‌ها هيچ‌اعتمادي نيست زيرا ممکن است داروهايي را ارسال کنند که ويروس را در ايران شايع‌تر و يا ماندگار کند و يا حتي ممکن است افرادي را به‌عنوان درمان‌کننده بفرستند تا ببينند اثرگذاري اين ويروسي را که گفته مي‌شود بخشي از آن فقط مخصوص ايران ساخته شده، چگونه بوده و اطلاعات خود را تکميل و دشمني خود را بيشتر کنند، بنابراين سخنان آمريکايي‌ها قابل قبول نيست. ايشان همه مردم را به جدي گرفتن و عمل به دستورهاي مسئولان ستاد ملي مبارزه با کرونا توصيه کردند و افزودند: بر اساس اين دستورالعمل‌ها حتي اجتماعات ديني و حرم‌هاي مطهر تعطيل شد که در طول تاريخ ما به اين شکل بي‌‌‌سابقه بود اما چاره‌اي نبود و مصلحت اينگونه اقتضا مي‌کرد.
قدرداني از مجموعه درماني


5 فروردين مقام معظم رهبري با صدور پيامي درگذشت همسر آقاي حاج محمود لولاچيان را تسليت گفتند و 10 فروردين در سالروز ولادت با سعادت قمر بني هاشم حضرت اباالفضل‌العباس(ع) و روز جانباز، رهبر معظم انقلاب اسلامي با صدور پيامي از مقام شامخ جانبازان انقلاب اسلامي تجليل و تصريح کردند: «شما جانبازان، مجاهدان فداکار و شهيدان زنده‌ايد».11 فروردين حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي در مرقومه‌اي ذيل گزارش وزير بهداشت درباره اقدامات پيشگيرانه و مقابله با کرونا آوردند: «از تلاش‌هاي وزير محترم و همکاران و مجموعه‌ بزرگ درماني کشور بار ديگر تشکر شود. تدابير صورت گرفته خوب و ان‌شاءا... مؤثر است. طرح غربالگري کار بزرگي است. بهره‌گيري از کمک نيروهاي بسيج و داوطلبان مردمي کمک بزرگي به رهايي کشور از اين عارضه‌ همه‌گير خواهد کرد ان‌شاءا... مهم آن است که شتاب تلاش‌هاي همه‌جانبه کاسته نشود.»