صف های طولانی رو به روی مراکز معاینه فنی!

آفتاب یزد: روز گذشته رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد:« جریمه خودروهای بدون معاینه فنی و همچنین گواهینامه‌هایی که مدت قانونی آن به اتمام رسیده از ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.» همین موضوع کافی بود تا ساعاتی بعد با صف های طولانی رو به روی مراکز معاینه فنی در سطح شهر مواجه باشیم؛ همین امر نیز سبب شد تا ساعاتی بعد مهلت عدم جریمه معاینه فنی تمدید شود.
سردار سیدکمال هادیانفر صبح روز گذشته گفته بود:« برابر قانون ماده ۸ هوای پاک، خودروهایی که بدون معاینه فنی هستند زمانی که از جلو دوربین‌های راهنمایی و رانندگی عبور کنند، روزانه ۵۰ هزار تومان بدون استثنا جریمه می شوند. این قانون منجر شده بود تا مراجعات مردم به مراکز معاینه فنی به ویژه در ایام نوروز افزایش یابد. از آنجا که امسال شرایط شیوع کرونا در کشور پیش آمد و با آمدن نوروز نیز بحث سفرها در ذهن مردم تداعی می شود، مراجعه مردم به سمت مراکز معاینه فنی شدت گرفت. از موضوعاتی که در جاده ها توسط پلیس کنترل
می شود، بحث معاینه فنی خودروها است، براین اساس به همه استان ها ابلاغ شد تا هیچ خودوریی تا ۱۵ اردیبهشت ماه به دلیل نداشتن معاینه فنی توسط دوربین ها جریمه نشوند مگر اینکه این بیماری شدت بگیرد و در صورت برگشت به شرایط طبیعی قوانین به حالت اولیه خود باز گردد.»با انتشار این خبر شاهد صف‌های طولانی در مراکز معاینه فنی سطح شهر بودیم به طوری که در این مراکز جای سوزن انداختن نبود! ساعتی بعد رییس پلیس راهور ناجا از تمدید فرصت دریافت معاینه فنی خودروها و گواهینامه‌های منقضی شده توسط پلیس راهور تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.
سردار سید کمال‌هادیانفر، گفت: «خودروهای فاقد معاینه فنی و گواهینامه‌های منقضی شده تا پایان ماه مبارک رمضان جریمه نخواهند شد. این اقدام با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت کشور انجام شده است.»


با این تفاسیر امیدواریم طی روزهای آتی با روندی که روز گذشته مواجه بودیم، رو به رو نشویم و شهروندان به مرور
و در فرصت موجود نسبت به مراجعه به مراکز معاینه فنی
اقدام کنند.