خاکسپاری قاضی منصوری بدون ارائه تصویر

آرمان ملي: پس از کش‌وقوس‌هاي فراوان درخصوص غلامرضا منصوري قاضي تحت تعقيب و متهم رديف نهم پرونده اکبر طبري بالاخره پيکر وي پس از چند هفته از روماني به تهران رسيد. اين در حالي است که چندي پيش برادر قاضي منصوري ترديد‌هايي در مورد صحت جسد مطرح کرده بود. به هر روي جسد متهم غلامرضا منصوري به خانواده تحويل شد که به استان محل اقامت او منتقل و به خاک سپرده شود. حسن يزداني خواهرزاده قاضي منصوري نيز از خاکسپاري دايي خود در بهشت رضاي مشهد خبر داده است.
از روماني تا ايران
اوايل تيرماه بود که خبر کشته شدن غلامرضا منصوري قاضي تحت تعقيب و متهم رديف نهم پرونده اکبر طبري در روماني منتشر شد و آنطور که در خبرها آمد وي از اتاقي که در هتلي در روماني در آن ساکن بوده به پايين پرت شده است. هرچند بنا بر اعلام دادستاني بخارست و در نتيجه نهايي کالبدشکافي مشخص شد مرگ ‎با خشونت و شتابزدگي اتفاق افتاده است. گرچه آنطور که باقري، معاون امور بين‌الملل و حقوق بشر قوه قضائيه، در آن زمان از تماس‌هاي خود با مقامات رومانيايي گفت، اين احتمال وجود داشته که او خودکشي کرده باشد. با اين حال پس از طي مراتب تشريفات ميان مقامات ايران و روماني جسد قاضي منصوري ابتدا به مقامات کشورمان تحويل شد و پس از تحقيقات لازم مسجدي‌آراني رئيس سازمان پزشکي قانوني کشور از تحويل پيکر متوفي با دستور مقام قضائي به خانواده‌اش خبر داد و متذکر شد: اين پرونده در دادسراي امور جنايي تهران در حال رسيدگي است. اين در حالي است که برادر قاضي منصوري در واکنش به انتشار خبري مبني بر اينکه جسد اين قاضي به خانواده‌اش تحويل داده شده ضمن رد و تکذيب اين خبر به برنا گفت: «جسدي که منسوب به برادر من است، به ايران آوردند و دوبار هم با خانواده به پزشک قانوني رفتيم منتها نتوانستيم ظاهر جسد را احراز کنيم. پزشک قانوني از همه خانواده ما آزمايش دي‌ان‌اي گرفت اما جواب آزمايش هنوز اعلام نشده است. به همين خاطر ما هنوز جنازه را تحويل نگرفتيم و منتظريم که آزمايش دي‌ان‌اي اعلام شود چون به لحاظ رويت احراز نکرديم. وي ادامه داد: چهره از بين رفته و اندازه‌اي قابل تشخيص نيست اما اين چهره به آن کسي که ما حداقل در نظر داشتيم نمي‌خورد نه ابعاد سر، نه ابعاد طول و قدي که اين جسد دارد، به برادرم نمي‌خورد اما به صورت کلي حتي 50 درصد هم نتوانستيم تشخيص دهيم و منتظر آزمايش هستيم.» با اين حال پنجشنبه اسماعيلي سخنگوي قوه قضائيه در ارتباط با منصوري خاطرنشان کرد: جسد وي به خانواده تحويل شد که به استان محل اقامت او منتقل و به خاک سپرده شد. از وضعيت معاينه جسد اطلاعاتي به دست مي‌آيد، اما بررسي دقيق‌تر اين حادثه نيازمند آن است که اطلاعات مربوط از کشور روماني مانند تصاوير ضبط‌شده از دوربين هتل محل اقامت و اسناد و نوشته‌هايي متعلق به وي در اختيار ما قرار بگيرد. فقط جسد اين فرد به ايران منتقل شده و پيگيري‌هاي قضائي و اينترپل و طرف وزارت خارجه در حال انجام است تا بتوانيم رمزگشايي کرده و به حقيقت نحوه جان باختن وي برسيم.
قاضي منصوري به خاک سپرده شد


خواهرزاده غلامرضا منصوري قاضي تحت تعقيب در صفحه اينستاگرامش از خاکسپاري دايي خود در مشهد خبر داده است. حسين يزداني پنجشنبه در صفحه اينستاگرامش نوشت:« انا... و انا اليه راجعون؛ پيکر مطهر حجت‌الاسلام والمسلمين حاج غلامرضا منصوري در بهشت رضاي مشهد تشييع و در آرامگاه ابدي‌اش آرام گرفت. دايي جان چه مظلومانه پر کشيدي و ما چه غريبانه تنها مانديم.»