ماجرای درس آموز امام جمعه و وزیر و بمب خبری افشاگر


 
 
ماجرای طلب حلالیت یک امام جمعه  و گذشت وزیر


 
 گروه اجتماعی- در روزهایی که گذشت، امام‌جمعه شهر ملارد از توابع استان تهران با مواجهه‌ای متفاوت نسبت به اشتباهی که مرتکب شده بود، توجه بسیاری از رسانه‌ها و برخی شخصیت‌ها را به خود جلب کرد. ماجرا از این قرار بود که حسینی‌نوری امام‌جمعه شهر ملارد هفته گذشته در خطبه‌های نمازجمعه در انتقاد به روند کند احداث بیمارستان ملارد، این کم‌کاری را به فرزند وزیر بهداشت به عنوان پیمانکار پروژه نسبت می‌دهد و به شدت از وی انتقاد می‌کند. در پی این خطبه‌ها، وزیر بهداشت ضمن تکذیب این ادعا و تاکید بر این‌که فرزند وی پیمانکار این پروژه نیست، درنامه‌ای به  رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور و سپس به قوه قضاییه، به این اتفاق اعتراض کرد و در نامه‌اش نوشت: « فرزندان من پدری را تجربه کرده‌اند که با چهاردهه خدمت ریالی از بیت‌المال را جابه‌جا نکرده، یک روز حق مأموریت قانونی نگرفته، اگر غذایی در دفترش خورده وجهش را پرداخته و لیتری از بنزین اتومبیل دولتی صرف خانواده‌اش نشده است». در این فاصله، امام جمعه ملارد پس از تحقیق درمی‌یابد که آن‌چه در خطبه نمازجمعه مطرح کرده اشتباه بوده و اتهامی را متوجه وزیربهداشت کرده که صحت نداشته است. از این‌رو در نامه‌ای به وزیر بهداشت ضمن طلب بخشش، اعلام کرد اطلاعاتی که به من داده شده اشتباه بوده  است و اگر وزیر پاسخش را ندهد، دیگر خود را متناسب با کسوت امامت‌جمعه نمی‌داند: «... از آن‌جایی که خود را موظف و مکلف به عمل و اجرای احکام و حدود الهی و شرع می‌‌دانم، بدون نگرانی از عقوبت دنیوی این اتفاق تلخ که بر اساس قانون پذیرای آن هستم، فردا در همان تریبون مبادرت به طلب حلالیت از جنابعالی و فرزندتان خواهم کرد اگر پیام گذشت شما را از آن‌چه رخ داد تا هفته آینده دریافت نکنم، خود را از شرط اصلی امامت است ساقط دانسته و به فضل الهی از مردم شریف و انقلابی ملارد خداحافظی خواهم نمود.»
پاسخ وزیر: ملالی از شما نیست
در پی عذرخواهی امام‌جمعه از سخنان بدون تحقیق‌اش، سعید نمکی وزیر بهداشت در پاسخ به وی نوشت: اینجانب کوچک‌ترین شکواییه و یا ملال‌خاطری از جنابعالی ندارم و امیدوارم با آرامش‌خیال در کنار مردم شریف و نیازمند آن منطقه دل بسوزانید و ارشاد فرمایید... رسالت جنابعالی است تا از کاستی‌های آن منطقه بگویید، از مسیر قانون فشار بیاورید تا با ابزار قانون دست هر متعرض و آقازاده‌ای از سفره محدود بیت‌المال کوتاه شود و برای مایحتاج فرودستان مستقر در آن منطقه محروم فریاد برآورید.
قدردانی وزیر ارشاد از امام‌جمعه
در میان واکنش‌ها به این ماجرا، ورود دکتر صالحی وزیر ارشاد جالب بود: ممنون از ایشان (امام جمعه ملارد) که حکم شرعی فراموش‌شده‌ای را یادآور شدند که حق‌الناس فقط جان و مال نیست آبرو هم هست، اگر کسی اتهام غلط بزند تا وقتی طرف نبخشد فاسق است.
 
 
 
بمب خبری  افشاگر واترگیت
وودوارد:ترامپ به طور عمد ویروس مرگبار کرونا را کم اهمیت نشان داد
 
امیرعلی ابوالفتح - با نزدیک تر شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رسوایی های جدید دونالد ترامپ ، رئیس جمهور این کشور فاش می شود. در جدیدترین رسوایی، ترامپ به باب وودوارد که پس از انتشار گزارش رسوایی واترگیت به شهرت رسید، گفته است که به طورعمدی خطر شیوع ویروس کرونا را کم اهمیت جلوه داده است تا موجب وحشت عمومی نشود. این گفت و گو در ماه آوریل چند روز بعد از اعلام وضعیت فوق العاده در آمریکا بر سر بیماری کووید-19 انجام گرفت و اکنون، در کتاب جدید وودوارد با عنوان «خشم» افشا شده است. چند روز پیش از انجام این گفت وگو که صدای آن را  شبکه سی ان ان منتشر کرد، ترامپ اعلام کرده بود ویروس کرونا تحت کنترل است.نوار صوتی مکالمه ترامپ درحالی منتشر شده است که هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از شش میلیون و 200 هزار نفر فراتر رفته و تعداد جان باختگان از این بیماری به رقم هولناک 200 هزار تن رسیده است. اغلب کارشناسان امور سلامت معتقدند که تعلل دولت ترامپ در ماه های فوریه و آوریل برای اجرای مقررات بهداشتی، فرصت حیاتی را به منظور ایمن سازی جامعه در برابر خطرناک ترین بیماری قرن از دست داد. ترامپ تا مدت ها وعده می داد که بیماری تحت کنترل است و حتی با اعمال قرنطینه ها و به کارگیری ماسک نیز مخالفت می ورزید. این رفتار رئیس جمهور آمریکا نوعی اطمینان خاطر در جامعه این کشور در برابر ویروس کرونا ایجاد کرد و تا مدت ها، مردم از اجرای پروتکل های بهداشتی سر باز می زدند. همین موضوع سبب شد میزان شیوع ویروس کرونا در آمریکا با جهشی بی سابقه در جهان مواجه شود و این کشور به سرعت در صدر فهرست کشورهای مبتلا و جان باخته از بیماری کووید-19 قرار گرفت. درعین حال، تعلل و سهل انگاری دولت ترامپ در مواجهه با بحران سلامت ناشی از ویروس کرونا، آمریکا را با بدترین بحران اقتصادی 80 سال اخیر مواجه کرد به گونه ای که حدود 50 میلیون فرصت شغلی از میان رفت و چرخ های اقتصاد این کشور تقریبا از حرکت ایستاد. تزریق حدود 10 تریلیون دلار پول به اقتصاد آمریکا نیز هنوز نتوانسته است چشم انداز امیدوارکننده ای از احیای اقتصادی را پیش روی شهروندان آمریکایی قرار دهد. با توجه به چنین اوضاع وخیمی، اکنون مشخص شده است که ترامپ به طور عمدی خطر را کم اهمیت جلوه داده بود. شواهد نشان می دهد  که ترامپ به خاطر جلوگیری از تاثیرات ویرانگر ویروس کرونا بر اقتصاد و انتخابات، این مسیر خطرناک را در پیش گرفت. تا پیش از شیوع کرونا، میزان بیکاری در آمریکا به عدد خیره کننده 5/3 درصد کاهش یافته بود و ترامپ امید داشت با توسل به دوران رونق اقتصادی، به پیروزی آسان در انتخابات ماه نوامبر دست یابد. از این رو، وی به جای ایفای وظیفه تامین و حفظ امنیت شهروندان آمریکایی، راه پنهان کاری و کتمان حقایق را در ارتباط با کرونا در پیش گرفت. در حالی که اکنون و چند هفته مانده به زمان برگزاری انتخابات، از یک سو آمار تلفات انسانی از کرونا همچنان روند صعودی را طی می کند و اقتصاد نیز احیا نشده است و از سوی دیگر خطر شکست در انتخابات ریاست جمهوری به دلیل رسوایی های متعدد پیش روی «دونالد ترامپ» قرار گرفته است.  افشاگر  نیکسون درماجرای واترگیت، یک رئیس‌جمهور دیگر را قربانی می‌کند؟