تمرین مقابله با طیف‌های مختلف تهدیدات نرم و سخت در رزمایش پیامبر اعظم ۱۷

معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آغاز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص)‌۱۷ سپاه از صبح دیروز در خلیج فارس، تنگه هرمز و سواحل استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان، معاون عملیات کل سپاه و سخنگوی این رزمایش در جمع اصحاب رسانه با اعلام آغاز رزمایش گفت: این رزمایش از دیروز دوشنبه- ۲۹ آذرماه- به مدت پنج روز در سواحل خلیج فارس، تنگه هرمز و منطقه عمومی استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان با حضور یگان‌هایی از نیرو‌های زمینی، دریایی و هوافضای سپاه و همچنین برخی از یگان‌های مردم پایه بسیج مستضعفین برگزار می‌شود. سخنگوی رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ افزود: این رزمایش با رمز مقدس «یا فاطمه الزهرا (س)» با شعار «اقتدار، امنیت و بازدارندگی فعال و هوشمندانه در سایه وحدت، همدلی و یکپارچگی ملی» در راستای افزایش سطح آمادگی‌های رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تجهیزات و تاکتیک‌ها برای مقابله با تهدیدات متصور و جنگ‌های ترکیبی آغاز شده است. سردارنیلفروشان با اشاره به تنوع و تعدد نیرو‌ها و یگان‌های شرکت کننده، تصریح کرد: تمرین مقابله با طیف‌های مختلف تهدید که دارای ویژگی‌های همزمانی، پیوستگی و درهم‌تنیدگی در حوزه‌های نرم، نیمه سخت و سخت است، برای نخستین بار در این رزمایش عملیاتی خواهد شد. سرلشکر رشید: به هرگونه تهدید پاسخ قاطع می‌دهیم
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) هشدار داد هر گونه تهدید مراکز هسته‌ای و نظامی ایران با پاسخ قاطع نیرو‌های مسلح مواجه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا (ص) در جمع فرماندهان ارشد سپاه در رزمایش پیامبر اعظم۱۷ گفت: هرگونه تهدید مراکز هسته‌ای و نظامی جمهوری اسلامی از سوی رژیم صهیونیستی بدون چراغ سبز و حمایت امریکا امکانپذیر نیست. وی با اشاره به حضور فعال ایران در مذاکرات وین و تعامل جدی با جامعه بین‌المللی افزوده است: در صورتی که تهدیداتی از این دست جنبه عملی به خود بگیرد، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی بدون درنگ، تمامی مراکز، پایگاه‌ها، مسیر و فضای استفاده شده برای عبور و مبدأ تجاوز را بر اساس طرح‌های عملیاتی تمرین شده مورد حمله کوبنده قرار خواهند داد. چندی پیش رسانه‌های رژیم صهیونیستی از قول وزیر جنگ این رژیم اعلام کردند که او به ارتش اسرائیل دستور داده برای انجام عملیات نظامی علیه ایران آماده باشند. تجربه ۸ سال دفاع مقدس پیش روی دشمنان


معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز روز گذشته طی سخنانی در جمع تیپ یکم تکاوران دریایی امام حسین (ع) گفت: دشمنان ما باید بفهمند که اگر بخواهند حرف یا حرکتی بزنند همان طور که دشمنان در هشت سال دفاع مقدس آسیب دیدند، مجدداً به سرنوشت آنان گرفتار خواهند شد.
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری تصریح کرد: حضور، آمادگی، تجهیزات رزمی و همین شعار «راه ما راه حسین (ع) است» در واقع نشان‌دهنده قدرت بالا و قدرت دفاعی کشور است که دشمنان ما باید بفهمند که اگر بخواهند حرف یا حرکتی بزنند همان طور که دشمنان در هشت سال دفاع مقدس آسیب دیدند مجدداً به سرنوشت آنان گرفتار خواهند شد. صهیونیست‌ها می‌دانند توانایی رویارویی با ایران را ندارند
واکنش‌ها به تهدیدات رژیم صهیونیستی محدود نشد و روز گذشته دو نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند توانایی رویارویی با ایران را ندارند، تأکید کردند به هر اقدام نظامی صهیونیست‌ها علیه تأسیسات هسته‌ای کشورمان پاسخی کوبنده‌تر از تصور سران این رژیم خواهیم داد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: رژیم صهیونیستی که در مقابل موشک‌های کوتاه‌برد غزه تسلیم شد، چطور می‌تواند در مقابل موشک‌های نطقه‌زن ایرانی ایستادگی کند. یعقوب رضازاده، در خصوص تهدید‌های مکرر رژیم صهیونیستی در راستای حمله نظامی به مراکز هسته‌ای و استراتژیک کشورمان، گفت: طرح چنین موضوعاتی با چراغ سبز ایالات متحده امریکا انجام می‌شود، زیرا صهیونیست‌ها خوب می‌دانند که توانایی رویارویی با جمهوری اسلامی را ندارند. نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع اسرائیلی‌ها منطقه کوچکی مانند غزه را سال‌ها تحت شدید‌ترین محاصره‌ها قرار دادند، اما در مقابل، مردم این سرزمین در نبرد‌های متمادی این رژیم منحوس را وادار به عقب نشینی کردند. وی با اشاره به اینکه موشک‌های نقطه زن جمهوری اسلامی امروزه بلای جان مقامات رژیم صهیونیستی شده است، ادامه داد: این مهم در حالی است که بار‌ها مقامات نظامی این رژیم اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند با توانمندی نظامی ایران مقابله کنند. این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه رژیم صهیونیستی امروزه در دنیای سیاست بین المللی نیز در انزوا به سر می‌برد از این رو تلاش می‌کند با سیاست ایران هراسی خودش را به کشور‌های منطقه نزدیک کند، افزود: بر این اساس مشاهده می‌شود که مقامات رژیم صهیونیست هرچند وقت یک بار نسبت به حمله نظامی علیه ایران اظهارنظر می‌کنند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امریکایی‌ها به عنوان پشتیبان اسرائیلی‌ها نیز نتوانستند در مقابل ملت‌های آزاده منطقه دوام بیاورند از این‌رو مشاهده می‌شود که روند خروجشان درحال شکل‌گیری است، خاطرنشان کرد:متعاقباً صهیونیست‌ها نیز به خوبی دریافته‌اند که خروج امریکا از منطقه، زمینه‌ساز ضعیف شدن آن‌ها خواهد بود لذا به چنین موضع‌گیری‌هایی تلاش می‌کنند هژمونی قدرت نظامی خود را به رخ بکشند در حالی که خودشان هم به خوبی می‌دانند در مقابل محور مقاومت امکان هیچ واکنشی ندارند. با قلدری نمی‌توان ایران را از حقوقش محروم کرد
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی هم در اظهار نظری تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به هر اقدام نظامی صهیونیست‌ها علیه تأسیسات هسته‌ای کشورمان پاسخی کوبنده‌تر از تصور سران این رژیم خواهد داد.
خلیل بهروزی‌فر در گفتگو با خانه‌ملت و در خصوص ادعا‌های سران رژیم صهیونیستی برای محدود ساختن فعالیت هسته‌ای ایران از طریق حمله نظامی گفت: تل آویو در معادلات ایران هیچ جایی ندارد و کوچک‌تر از آن است که بخواهیم به خاطر تهدید مسئولان این رژیم فعالیت خود را محدود کنیم. تمامیت ارضی جمهوری اسلامی خط قرمز ما است و اگر کشوری بخواهد آن را زیر سؤال ببرد با خاک یکسان خواهد شد و این موضوع در جنگ هشت ساله تحمیلی به خوبی برای دشمنان ما روشن شد که از یک وجب از خاک ایران با هیچ تهدیدی نخواهیم گذشت. این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: شرایط امروز با ۴۰ سال گذشته متفاوت است و قدرت بازدارندگی ایران پیشرفت فراوانی داشته وکسی نمی‌تواند با قلدری و تهدید ایران اسلامی را از حقوق صلح آمیز خود محروم کند و بی شک به هر اقدام نظامی صهیونیست‌ها علیه تأسیسات هسته‌ای کشورمان پاسخی کوبنده‌تر از تصور سران این رژیم خواهیم داد. رزمایش نیرو‌های مسلح بر فراز نیروگاه اتمی بوشهر
در راستای آمادگی لازم برای افزایش توان پدافندی نیرو‌های مسلح، بامداد دو شنبه رزمایشی بر فراز نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد.
محمد تقی ایرانی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر در گفتگو با ایرنا افزود: این رزمایش ساعت پنج بامداد با آمادگی لازم و هماهنگی کامل نیرو‌های مسلح برگزار شده است. پیش از این نیز اطلاع رسانی در خصوص این رزمایش انجام شده بود. ایرانی اعلام کرد: رزمایش یاد شده در جنوب استان بوشهر و خلیج فارس بوده است.