شروع قرمز‌ها در جام حذفی با توپ پر

مرحله یک شانزدهم جام حذفی با چهار بازی باقی مانده تمام شد تا چهره ۱۶ تیم راه یافته به یک هشتم نهایی مشخص شود. مصاف پرسپولیس و ویستا توربین حساس‌ترین بازی دیروز بود؛ مصاف یک تیم مدعی لیگ برتری و یک تیم دسته اولی.
میلاد بلادی، سرمربی ویستا پیش از بازی گفته بود بازی با پرسپولیس سکوی پرتاب شاگردانش است، اما شاگردانش در بازی دیروز تنها یک نیمه توانستند مقابل قرمز‌ها مقاومت کنند. نیمه اول در حالی با تساوی بدون گل تمام شد که برتری پرسپولیس با توجه به میدان‌داری هافبک هایش مشهود بود و حریف دسته اولی پرسپولیس روی ضد حمله‌ها برای رسیدن به دروازه حامد لک برنامه‌ریزی کرده بود، هرچند فاصله زیاد دو تیم سبب شد تیم ویستا کمتر بتواند دروازه پرسپولیس را به خطر بیندازد.
در طرف مقابل شاگردان گل محمدی اگر چه بیشتر زمان بازی را در اختیار داشتند، اما کمتر موقعیت خطرناکی را توانستند روی دروازه رضا جبارنژاد ایجاد کنند و تک موقعیت‌های‌شان هم راهی به دروازه تیم ویستا پیدا نکرد. نیمه دوم، اما حکایت متفاوت بود، نیمه اول با وجود برتری پرسپولیس به گل ختم نشد، اما در ۴۵ دقیقه دوم، حملات پرسپولیسی‌ها سرعت بیشتری گرفت و افزایش هماهنگی پرسپولیس در نیمه دوم باعث شد بازیکنان این تیم راه دروازه حریف دسته اولی را پیدا کنند و به همین دلیل از دقیقه ۶۴ (که گل اول وارد دروازه ویستا شد) تا دقیقه چهارم وقت‌های تلف شده نیمه دوم چهار گل به ثمر رساندند. محمد شریفی چراغ اول را روشن کرد و در ادامه سیامک نعمتی و عیسی آل‌کثیر اختلاف را به سه گل رساندند و در نهایت هم علی شجاعی با یک شوت دیدنی، توپ را به دروازه ویستا دوخت تا پرسپولیس ۴ بر صفر پیروز شود و با یک برد پر گل در جام حذفی هم یکی از مدعیان لقب بگیرد.
دیروز سه بازی دیگر هم برگزار شد که عجیب‌ترین بازی در ماهشهر رقم خورد و تیم دسته دومی خلیج فارس ماهشهر یک بر صفر تیم لیگ برتری هوادار را شکست داد تا اولین شگفتی فصل جدید جام حذفی ثبت شود و روز‌های تلخ شاگردان رضا عنایتی علاوه بر لیگ برتر در این جام هم ادامه داشته باشد. نکته جالب توجه در این بازی حضور هواداران ماهشهری در استادیوم بود تا این برد برای این خوزستانی‌ها شیرین‌تر شود.


مس رفسنجان هم توانست در نبرد دو تیم لیگ برتری در یک شانزدهم، تیم تراکتور را پس از تساوی بدون گل در ۹۰ دقیقه و وقت‌های اضافه، در ضربات پنالتی ۳ بر یک شکست دهد و به مرحله بعد صعود کند. البته تبریزی‌ها مدعی هستند که اشتباهات داوری پیروزی را از آن‌ها گرفته است و زوونیمیر سولدو، سرمربی کروات تراکتور پس از کنار رفتن این تیم از جام حذفی، همه چیز را به گردن داور انداخت: «یک پنالتی صد درصد را داوران برای ما نگرفتند. یک توپ صد درصدی که ما موقعیت داشتیم بی جهت داور کنار پرچم زد و آفساید گرفت. در حالی که اصلاً آفساید نبود و می‌توانستیم به گل برسیم.»
در دیگر بازی دیروز هم صنعت نفت ۳ بر یک تیم شمس آذر قزوین را شکست داد و راهی یک هشتم شد.